Vraag

Glasvezelaanleg in nieuwbouw appartement gaat niet soepel

  • 10 juni 2021
  • 10 reacties
  • 136 keer bekeken

Sinds begin april ben ik met KPN bezig om over te stappen naar een nieuwbouw appartement en dan met glasvezel.

Heel veel telefoongesprekken gehad met KPN zelf - consumenten contact, het glasvezelbedrijf van KPN. De overstap zou simpel zijn, met een welkomstaanbieding (versterkers oa) maar nu het zover is zit ik nog steeds op mijn verbinding te wachten.

Communicatie en vele systemen bij KPN zijn hier met name de boosdoeners!!Personeel is zeker welwillend maar zijn me5 handen en voeten gebonden aan de structuur van de organisatie.

compensatie voor alle ongemak verwacht ik zeker van KPN. De basis behoefte (tv, internet, muziek) hebben een grote mond over maar de uitvoering schijnt problematisch te zijn 3n dat terwijl KPN zieltjes aan het winnen is om de glasvezel verbinding in de lucht te krijgen.

KPN doe hier wat mee!! En laat wat van je horen.

 

wepe


10 reacties

Hoi @Wepe-21 . Welkom op het forum.

Dat klinkt allemaal niet goed. Voordat ik van alles ga roepen wil ik graag een beeld krijgen van de situatie. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Zojuist in / aangevuld. Ik hoop dat er snel wat aan gedaan wordt. By the way: as woensdag verwacht ik eindelijk een monteur van KPN over de vloer te krijgen..

 

groeten

Wil Peters

Wat ik nu bij elkaar kan puzzelen is dat de eerdere verhuisorder gecanceld is en er nu een nieuwe in staat die goed lijkt door te lopen. De monteur zal dit op 16-6 afronden. 

Mocht je in de tussentijd meer data nodig hebben, kan ik een gratis bundel voor je aanvragen. (ik weet dat dit behelpen is maar een alternatief heb ik helaas niet)

 

Hoi Erwin, hartelijk dank voor jouw informatie. Het klopt inderdaad dat op de een of andere manier de order gecanceld was maar als klant zit je wel met alle ellende.

heel veel bellen, partijen die naar elkaar wijzen en de frustraties die hieruit voortvloeien etc. Heel prettig dat je hier zo mee bezig bent maar gelet op de diverse systemen van KPN, diverse partijen die hierbij betrokken zijn zou dat toch wel wat beter bewaakt en gestroomlijnd moeten worden.

Met de data elk van 100GB komen we er hopelijk wel mee uit maar het blijft behelpen.

 

nogmaals dank en groeten

Wil Peters

 

 

Na mijn vorige mail over onze glasvezel aansluiting (ivm verhuizing) en het bericht “terug” van een  KPN medewerker hierover het vervolg…..

 

eindelijk na vier weken wachten, was de KPN monteur eindelijk op onze locatie. Zeer behulpzaam maar…. Met de diverse pogingen van hem, contact leggen met KPN collega’s, nieuw modem aansluiten etc, de opmerking dat het niet ging lukken!! Ergens zit er in de infra / poorten wat fout dus onverrichter zaken ging de monteur weg. Ook de twee WiFi versterkers die ik had besteld mocht de monteur niet afgeven want dat was niet volgens de procedure / protocol van KPN! Nee moest ik maar weer opnieuw “morgen” bij KPN een verzoek voor indienen. Om gek van te worden.

 

om het verhaal niet nog langer te maken: vannacht voert KPN een “Port” wissel uit en morgenochtend zou ik door een monteur gebeld worden voor een nieuwe afspraak opdat er eindelijk kan worden aangesloten. En de kosten van mijn Abonnement lopen gewoon door….en geen gebruik van kunnen maken - het moet niet gekker worden.

 

Fingers crossen, hopelijk komt er nu snel een verbinding tot stand!!!!
 

wordt vervolgd

 

Wil Peters



*admin: verplaatst aar je eigen topic

Hoe is de situatie nu, @Wepe-21 ?

Hoi Erwin, bedankt voor je berichtje

nee tot op heden geen bericht(en) meer van KPN gehad en het wachten is nog steeds op wanneer de monteur ons gaat aansluiten op de glasvezelverbinding….

Ruim 2 weken verstoken van internet, TV (voetbal) radio Ed…. Abonnementskosten gaan gewoon door (en afgeschreven) wat beslist gecrediteerd moet worden door KPN en nog wel meer lijkt me zo

Zou erg prettig zijn als dit nu snel wordt opgelost!! Maandag as hangen we opnieuw bij KPN aan de telefoon.

goed weekend en groeten 

Wil Peters

 

 

 

Vandaag nog een brief van KPN op mijn oude huisadres ontvangen, dat een te verzenden bericht mbt de verhuizing (16 juni jl) niet verzonden kon worden ivm problemen met mijn mailbox!!!!!
 

Het wordt steeds gekker of ligt het aan mij… ik raak de draad met het “systeem” van KPN wel een beetje kwijt….

 

groeten

Wil Peters

Reputatie 7
Badge +9

Vandaag nog een brief van KPN op mijn oude huisadres ontvangen, dat een te verzenden bericht mbt de verhuizing (16 juni jl) niet verzonden kon worden ivm problemen met mijn mailbox!!!!!
 

Het wordt steeds gekker of ligt het aan mij… ik raak de draad met het “systeem” van KPN wel een beetje kwijt….

 

groeten

Wil Peters

Als een email ‘gebounced’ wordt, oftewel teruggestuurd dan gaat er automatisch zo'n brief uit. Stel KPN stuurt mij een mail naar nhendriks@gmail.com maar die bestaat niet (omdat het eigenlijk n.hendriks@gmail.com moest zijn) dan wordt ie teruggestuurd en krijg ik zo'n brief. Een mail kan ook gebounced worden als de mail te groot is, de mailserver van de ontvanger het tijdelijk niet meer aan kan of als het verzendende IP-adres geblokkeerd wordt door de ontvangende mailserver. Een mail komt dan terug met het misschien wel bekende ‘Return to sender’-mailtje waarin de reden staat. Er zijn nog een een hele hoop andere redenen waarom een email gebounced kan worden.

 

Dit is dus een volledig geautomatiseerd proces en ik zou mij er niet te veel van aantrekken 😉

Bedankt voor je reactie, maar het feit staat dat we al weer een aantal dagen verstoken blijven van informatie omtrent de status van onze glasvezelverbinding

wordt een beetje ongeduldig en zat!

groeten

Wil Peters

Reageer