Beantwoord

Glasvezelaanleg in nieuwbouw appartement gaat niet soepel

  • 10 June 2021
  • 30 reacties
  • 320 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds begin april ben ik met KPN bezig om over te stappen naar een nieuwbouw appartement en dan met glasvezel.

Heel veel telefoongesprekken gehad met KPN zelf - consumenten contact, het glasvezelbedrijf van KPN. De overstap zou simpel zijn, met een welkomstaanbieding (versterkers oa) maar nu het zover is zit ik nog steeds op mijn verbinding te wachten.

Communicatie en vele systemen bij KPN zijn hier met name de boosdoeners!!Personeel is zeker welwillend maar zijn me5 handen en voeten gebonden aan de structuur van de organisatie.

compensatie voor alle ongemak verwacht ik zeker van KPN. De basis behoefte (tv, internet, muziek) hebben een grote mond over maar de uitvoering schijnt problematisch te zijn 3n dat terwijl KPN zieltjes aan het winnen is om de glasvezel verbinding in de lucht te krijgen.

KPN doe hier wat mee!! En laat wat van je horen.

 

wepe

icon

Beste antwoord door Wepe-21 5 July 2021, 12:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Hoi @Wepe-21 . Welkom op het forum.

Dat klinkt allemaal niet goed. Voordat ik van alles ga roepen wil ik graag een beeld krijgen van de situatie. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Reputatie 1

Zojuist in / aangevuld. Ik hoop dat er snel wat aan gedaan wordt. By the way: as woensdag verwacht ik eindelijk een monteur van KPN over de vloer te krijgen..

 

groeten

Wil Peters

Wat ik nu bij elkaar kan puzzelen is dat de eerdere verhuisorder gecanceld is en er nu een nieuwe in staat die goed lijkt door te lopen. De monteur zal dit op 16-6 afronden. 

Mocht je in de tussentijd meer data nodig hebben, kan ik een gratis bundel voor je aanvragen. (ik weet dat dit behelpen is maar een alternatief heb ik helaas niet)

 

Reputatie 1

Hoi Erwin, hartelijk dank voor jouw informatie. Het klopt inderdaad dat op de een of andere manier de order gecanceld was maar als klant zit je wel met alle ellende.

heel veel bellen, partijen die naar elkaar wijzen en de frustraties die hieruit voortvloeien etc. Heel prettig dat je hier zo mee bezig bent maar gelet op de diverse systemen van KPN, diverse partijen die hierbij betrokken zijn zou dat toch wel wat beter bewaakt en gestroomlijnd moeten worden.

Met de data elk van 100GB komen we er hopelijk wel mee uit maar het blijft behelpen.

 

nogmaals dank en groeten

Wil Peters

 

 

Reputatie 1

Na mijn vorige mail over onze glasvezel aansluiting (ivm verhuizing) en het bericht “terug” van een  KPN medewerker hierover het vervolg…..

 

eindelijk na vier weken wachten, was de KPN monteur eindelijk op onze locatie. Zeer behulpzaam maar…. Met de diverse pogingen van hem, contact leggen met KPN collega’s, nieuw modem aansluiten etc, de opmerking dat het niet ging lukken!! Ergens zit er in de infra / poorten wat fout dus onverrichter zaken ging de monteur weg. Ook de twee WiFi versterkers die ik had besteld mocht de monteur niet afgeven want dat was niet volgens de procedure / protocol van KPN! Nee moest ik maar weer opnieuw “morgen” bij KPN een verzoek voor indienen. Om gek van te worden.

 

om het verhaal niet nog langer te maken: vannacht voert KPN een “Port” wissel uit en morgenochtend zou ik door een monteur gebeld worden voor een nieuwe afspraak opdat er eindelijk kan worden aangesloten. En de kosten van mijn Abonnement lopen gewoon door….en geen gebruik van kunnen maken - het moet niet gekker worden.

 

Fingers crossen, hopelijk komt er nu snel een verbinding tot stand!!!!
 

wordt vervolgd

 

Wil Peters



*admin: verplaatst aar je eigen topic

Hoe is de situatie nu, @Wepe-21 ?

Reputatie 1

Hoi Erwin, bedankt voor je berichtje

nee tot op heden geen bericht(en) meer van KPN gehad en het wachten is nog steeds op wanneer de monteur ons gaat aansluiten op de glasvezelverbinding….

Ruim 2 weken verstoken van internet, TV (voetbal) radio Ed…. Abonnementskosten gaan gewoon door (en afgeschreven) wat beslist gecrediteerd moet worden door KPN en nog wel meer lijkt me zo

Zou erg prettig zijn als dit nu snel wordt opgelost!! Maandag as hangen we opnieuw bij KPN aan de telefoon.

goed weekend en groeten 

Wil Peters

 

 

 

Reputatie 1

Vandaag nog een brief van KPN op mijn oude huisadres ontvangen, dat een te verzenden bericht mbt de verhuizing (16 juni jl) niet verzonden kon worden ivm problemen met mijn mailbox!!!!!
 

Het wordt steeds gekker of ligt het aan mij… ik raak de draad met het “systeem” van KPN wel een beetje kwijt….

 

groeten

Wil Peters

Reputatie 7
Badge +11

Vandaag nog een brief van KPN op mijn oude huisadres ontvangen, dat een te verzenden bericht mbt de verhuizing (16 juni jl) niet verzonden kon worden ivm problemen met mijn mailbox!!!!!
 

Het wordt steeds gekker of ligt het aan mij… ik raak de draad met het “systeem” van KPN wel een beetje kwijt….

 

groeten

Wil Peters

Als een email ‘gebounced’ wordt, oftewel teruggestuurd dan gaat er automatisch zo'n brief uit. Stel KPN stuurt mij een mail naar nhendriks@gmail.com maar die bestaat niet (omdat het eigenlijk n.hendriks@gmail.com moest zijn) dan wordt ie teruggestuurd en krijg ik zo'n brief. Een mail kan ook gebounced worden als de mail te groot is, de mailserver van de ontvanger het tijdelijk niet meer aan kan of als het verzendende IP-adres geblokkeerd wordt door de ontvangende mailserver. Een mail komt dan terug met het misschien wel bekende ‘Return to sender’-mailtje waarin de reden staat. Er zijn nog een een hele hoop andere redenen waarom een email gebounced kan worden.

 

Dit is dus een volledig geautomatiseerd proces en ik zou mij er niet te veel van aantrekken 😉

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie, maar het feit staat dat we al weer een aantal dagen verstoken blijven van informatie omtrent de status van onze glasvezelverbinding

wordt een beetje ongeduldig en zat!

groeten

Wil Peters

Ik had goede hoop dat het wel op z'n pootjes terecht zou komen nadat ik je berichten had gelezen maar je laatste reply's maakten me toch wat zorgelijk.

Ik heb alles bestudeerd en ga  nu de hulp inschakelen van een paar collega's.  Ik maak me wat zorgen om die poortwissel en wil eerst zeker weten dat dit goed op de rails staat. Ik kom er z.s.m op terug.

Reputatie 1

Dank je voor je hulp. Ik heb vanmorgen opnieuw contact gehad met een medewerker van KPN. Er schijnt nu op de achtergrond wat gedaan te zijn….. as maandag komt er opnieuw een monteur die het definitief(????) voor ons gaat fixen. De aansluiting staat ingepland voor tussen 13.00 en 15.00 uur, ondanks aandringen, kon dat niet eerder!

Wederom een week wachten!!!

Ik hoop nu toch echt dat ons wachten beloond wordt en niet opnieuw een teleurstelling wordt met alle gevolgen van dien.

Opnieuw fingers crossed en…. Verstoken van (voetbal) tv, want voetbal via hotspot ( mobieltje) is een ramp.

Ik hoor het graag wel weer en wellicht kan jij het proces bespoedigen?? By the way: die extra beloofde WiFi versterkers gaat die monteur niet afgeven…. Het proces “verhuizing” moet eerst zijn afgerond en daarna mag ik pas weer mijn WiFi versterkers bestellen - wordt er zo moe van!

groeten

Wil Peters

@Wepe-21 . Zoals je wellicht gemerkt hebt wordt het verhaal weer anders. Ik had mijn twijfels bij deze order en heb, zoals eerder aangegeven, contact gezocht met mijn achterban.  Die zagen/zien een technische belemmering die we eerst moeten oplossen.

Ik heb vervolgens een ticket aangemaakt en die is door onze escalatiedienst opgepakt. Als het goed is, ben je hier over gebeld.

Ik zou goed kunnen begrijpen dat je behoorlijk moedeloos aan het worden bent van deze chaos maar ik kan je verzekeren dat het nu in ieder geval bij de juiste mensen onder de aandacht is. Wannéér dit gefikst is, kan ik niet zeggen. Uiteraard hoop ik zo snel mogelijk.

Als ik voortgang zie zal ik dat hier uiteraard melden. 

Reputatie 1

Bedankt Erwin, erg hoopvol ben ik nog niet gestemd….

ik ben vanmorgen door een collega van dit forum / onderdeel gebeld en begrijp dat jullie je best nu doen om te fixen en ons die aansluiting te doen krijgen.

kan je wel zien of er as maandag een monteur staat ingepland en ook komt?
 

ik vind het nog steeds vreemd dat een medebewoner van dit nieuwe complex (huisnummer 64N) binnen een uur zijn aansluiting van KPN had!!

Ik hoor het graag nog even

groeten

Wil Peters

 

 

De afspraak staat nog in het systeem. Mijn collega die jouw case behandeld is bezig om op de achtergrond  alles te fiksen. Als haar dit op tijd lukt zal die monteur zijn werk kunnen doen. Maar dat zullen we dus moeten afwachten. 

Reputatie 1

Goedemorgen

ik wacht het dan maar even af.

Heb ik eindelijk dat noodpakket waaronder digitenne tv, heb ik alleen de basiszenders (NPO 1-2-3)  ipv alle zenders. Slecht!!! Noem ik geen service. Hoe moeilijk is het om voor (hopelijk) voor een korte periode alle zenders via digitenne beschikbaar te stellen. In het weekend niemand te bereiken dus maar weer wachten op morgen (maandag)

hopelijk worden we snel aangesloten maar krijgt wat mij betreft beslist een staartje richting een aantal instanties. Jullie als werknemers bij KPN bieden alle begrip en ondersteuning, maar het systeem van KPN rammelt van alle kanten - dat is mijn ervaring nu na ruim 40 jaar klant te zijn.

groeten

Wil Peters

Hoi @Wepe-21 . Als ik nu kijk is de monteur er toch uitgehaald. Blijkbaar is de zaak nog niet op orde.

Hoe is het nu met digitenne? Werkt het nog steeds niet?

Reputatie 1

Jammer (zacht uitgedrukt) allemaal Erwin dat deze glasvezelaansluiting zo lang moet duren! Hoe moeilijk is het dan toch??
 

Een telefoontje met de community afdeling van KPN mbt digitenne en had na een uur de volledige zenders middels Digitenne! Klasse voor het handelen. Zo snel kan het dus allemaal.

nu nog ff die glasvezelaansluiting!!

groeten en hoor het wel weer…

Wil Peters

 

Reputatie 1

Is het een optie AlLES uit de systemen van KPN te halen te halen en een nieuwe aanvraag voor de aansluiting op glasvezel te doen??

waar zit het probleem??
Wil Peters

Ik heb zojuist mijn collega (die jouw case in beheer heeft) gevraagd om een update. 

Zodra ik reactie heb, laat ik het je weten. 

 

Reputatie 1

Hoi Erwin, hopelijk komt deze snel!
 

Wacht het wel af - groeten

Wil

Reputatie 1

Heb geen andere keus, of misschien toch wel, overstappen naar Ziggo..

 

@Wepe-21 : uiteraard hoop ik dat je snel werkende diensten krijgt en we dit vervelende hoofdstuk kunnen sluiten.

Mijn collega geeft aan dat ze jou een direct nummer hebben gegeven. Deze kun je bellen als je vragen over de voortgang hebt. 

Reputatie 1

Hoi Erwin

ik hoop het ook; voor as maandagochtend staat weer een monteur van KPN ingepland die bij ons komt. Het schijnt dat alles achter de schermen nu is ingesteld. Hopelijk kan de monteur he5 nu ter plaatsen “fixen”

goed weekend

Wil Peters

Reputatie 1

Eindelijk Erwin, deze KPN monteur heeft het vanmorgen gefixt!!

Geen ergernissen en frustraties meer. Het was dus de verkeerde “poort” waar we hier in een “centrale plaats” op waren aangesloten. Rust aan het front.

als laatste acties nu nog, de WiFi versterkers bestellen en aansluiten en vervolgens onze tegemoetkoming bij KPN aanvragen voor het niet gebruik hebben kunnen maken / geen aansluiting hebben van onze (internet) verbinding.

Hopelijk kunnen we dit vervelende hoofdstuk dan afsluiten. In ieder geval bedankt voor jouw bemoeienissen en communicatie.

groeten

Wil Peters