Beantwoord

Glasvezelaansluiting

  • 11 January 2021
  • 4 reacties
  • 55 keer bekeken

Goedendag,

Wij hebben begin november een verhuizing doorgegeven. De oude woning had nog een ouderwetse analoge aansluiting, de nieuwe woning heeft glasvezel. Perfect natuurlijk. Op 12 december is de oplevering van onze woning en in de meterkast is keurig een oranje glasveelkabel aangelegd. Op 16 december 2020 komt een monteur een zogenaamd NT kastje plaatsen zodat ook de Experia Box V10A aangesloten kan worden. Nog een paar dagen en dan heeft u signaal zegt de monteur bij het weggaan. Maar helaas, geen signaal. Nu 11 januari 2021, vele telefoontjes verder met de klantenservice die netjes mij berichten doorsturen aan de back office. Vraag is of deze back office wel bestaat want de klantenservice krijgt geen terugkoppeling en de klant dus ook niet.  Wat is hier aan de hand. Als klant wil je gewoon weten wat het probleem is en hoe lang het gaat duren voordat er een oplossing is. Ook de tijdelijke oplossing Digitenne werkt niet. Geen signaal. Heb al buiten gestaan met de TV en de ontvanger, werkt ook niet. Ondertussen stapelen de problemen zich op. Ons abonnement is geblokkeerd zodat we ook geen TV via de tablet kunnen kijken. Mijn echtgenote heeft mobiel abonnement bij Symio. Omdat de adresgegevens KPN en Symio niet meer gelijk zijn heeft zij bericht gehad van Symio dat haar bundel binnenkort gehalveerd wordt. Commentaar van KPN is, verander uw adres bij Symio terug naar het oude adres en de adressen corresponderen weer. Met andere woorden, pleeg valsheid in geschrifte!!!, en probleem is opgelost. Het is allemaal te schandalig voor woorden en met alle goedwillende mensen van de helpdesk komen we ook niet verder. Een normaal bedrijf met gezonde concurrentie zou failliet gaan als ze zo met hun klanten om zouden gaan. Ondertussen verzuchten ook de helpdesk medewerkers, “wat een zooitje” en “een dergelijke puinhoop heb ik nog nooit gezien”.

Tijd voor actie van KPN zou ik zeggen. 

Mijn simpele vraag is, wat is hier aan de hand en hoe lang gaat het nog duren.

Oh ja, het enige wat wel werkt bij KPN is de maandelijkse incasso van mijn abonnement. Waar betaal ik dat eigenlijk voor?

Yvonne en Martien

Winterswijk-Meddo

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 14 January 2021, 09:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @Martien59, welkom op het forum. Bedankt voor je bericht!
Wat een vervelende situatie zo! 
Als het bij de backoffice kan ik het helaas niet echt bespoedigen maar ik kijk graag mee om wat licht op de situatie te schijnen.
Begrijp ik het goed dat je ook al een noodpakket hebt?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hi Thomas, heb mijn profiel bijgewerkt. Ja ik heb noodpakket. Dat is voor de WiFi oke. TV heb ik niet, de Digitenne ontvanger pikt geen signaal op hier. Mijn irritatie komt vooral voort uit de slechte communicatie. Heb inmiddels ook schadeclaim ingediend.

ala klant heb ik gewoon recht op informatie over wat er aan de hand is en wanneer kon verwacht het probleem op te lossen.

er ligt hier een glasvezelkabel in huis. Waarom komt daar geen signaal op? Mijn idee, er ligt hier wel kabel maar de andere kant van de kabel is niet aangesloten op een KPN netwerk. Mogelijk moet er nog ergens een kabel door het land getrokken worden maar vertel het me dan. Er moet toch iemand bij KPN zijn die weet wat het probleem is. 
inmiddels maar offerte bij Ziggo aangevraagd om te kijken of zij een datakabel naar binnen kunnen brengen waar wel signaal op zit.

ik geloof er niet meer in!!

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan mij goed voorstellen dat je graag meer duidelijkheid wil. Ik wilde deze dan ook graag voor je opzoeken. Ik vermoed echter dat je enkel je nieuwe adres in jouw profiel hebt toegevoegd, daar zie ik nog geen informatie. Zou je ook het oude adres willen toevoegen. Dan ga ik uitzoeken hoe het er precies voor staat. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Martien59, als ik het adres nu bekijk, zie ik dat de levering inmiddels voltooid is gelukkig, en dat je eerder vandaag contact met ons hebt gehad over missende tv-ontvangers die nu ook zijn besteld en jouw kant op zullen komen. Het lijkt er dus op dat het over een paar dagen helemaal in orde zal zijn :slight_smile: