Beantwoord

Glasvezelaansluiting gereed, maar toch wachten op een monteur van KPN?

  • 11 February 2019
  • 10 reacties
  • 3835 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo allemaal.

Ik zag zojuist op Fourstack dat glasvezel op mijn adres beschikbaar is.
Ik heb meteen contact opgenomen met de KPN-klantenservice. Zij hebben het abonnement voor mij omgezet, maar volgens de medewerker moet er een monteur langskomen om het aan te sluiten. Zoals ik in een vorige post al aangaf, is alles binnenshuis al aangesloten door de monteur van het bedrijf Digitale Stad Lochem. Volgens hen was het alleen nodig om het abonnement om te zetten. Een V10 modem is nu al aangesloten (ook op glasvezelkastje) met een ITV-ontvanger.

Ik heb de situatie aan de medewerker uitgelegd, maar die was ervan overtuigd dat een monteur noodzakelijk is. Deze komt eind volgende week pas.

Is er iemand die hier meer vanaf weet? Ik denk namelijk zelf dat alles al gewoon is aangesloten en dat er alleen een aanpassing in het systeem nodig is..

Jur
icon

Beste antwoord door Joran 12 February 2019, 15:24

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jur, bij ons staat geregistreerd dat er wel een glasvezelpunt (FTU) is, maar geen glasvezelkastje (NT). Om die reden is een doe-het-zelf installatie niet mogelijk. De monteur komt om de NT te installeren.

Een V10 modem is nu al aangesloten (ook op glasvezelkastje) met een ITV-ontvanger.

Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Ik zie wel een V10 en TV ontvanger terug in metingen, maar die zitten op de ADSL aansluiting. Ziet de hoofdaansluiting van glasvezel er uit als een van de kastjes onderaan deze pagina? Uitleg over aansluitpunt, NT/FTU of ISRA

Linksom of rechtsom lijkt het me sowieso goed de monteur even af te wachten. Als we de afspraak verwijderen wordt de verdere aanvraag stopgezet. Het kan zijn dat we het verkeerd hebben geregistreerd maar ik betwijfel of we dit veel eerder kunnen herstellen dan dat de monteur langskomt. Laatste loodjes 🙂
Reputatie 1
Badge
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Ik zie wel een V10 en TV ontvanger terug in metingen, maar die zitten op de ADSL aansluiting. Ziet de hoofdaansluiting van glasvezel er uit als een van de kastjes onderaan deze pagina? Uitleg over aansluitpunt, NT/FTU of ISRA

Ah dan begrijp ik het. glasvezelpunt (FTU) is aangesloten, maar een glasvezelkastje nog niet. Ik denk dat ik de monteur niet goed heb begrepen dan. Even afwachten tot de 21e dan maar 🙂
Aansluitpunt vandaag geplaats hoe nu verder
Reputatie 1
Badge
Aansluitpunt vandaag geplaats hoe nu verder
Waarschijnlijk moet er iemand van KPN langskomen om de KPN hardware op het aansluitpunt aan te sluiten. Daarvoor kun je misschien het best even bellen.
👍OK toppie
Heb met KPN gebeld, 28-10-2019 gaan ze de boel omzetten, maar nu hoe sluit ik de expediabox aan op het kastje ?
Toch maar een monteur aanvragen ?
Heb met KPN gebeld, 28-10-2019 gaan ze de boel omzetten, maar nu hoe sluit ik de expediabox aan op het kastje ?
Toch maar een monteur aanvragen ?

Hallo W@Janmartin , een monteur is het veiligst en zekerst, dan weet je zeker dat je straks een werkende glasvezelverbinding hebt.
Bij doe het zelf:
Nu heb je de modem via xDSL aangesloten met een DSL-kabeltje, die verwijder je, nadat je het modem eerst van de stroom gehaald hebt.
Dan sluit je een LAN-kabel aan, minimaal kwaliteit CAT5e, tussen de glasvezelkast en de RODE WAN-aansluiting op het modem.
Zet dan het modem weer aan en alles moet werken.
Maar even een monteur aanvragen, krijg dat kastje niet eens open 🙂
Maar even een monteur aanvragen, krijg dat kastje niet eens open :-)
Hallo @Janmartin , over welk kastje heb je het, de glasvezelaansluiting, als deze volledig opgeleverd is hoeft die kast niet open, er zit ergens een LAN-aansluiting op de kast en daar steek je de LAN-kabel in.
Maar in jouw geval lijkt het me inderdaad beter dat je een monteur de zaak netjes aan laat sluiten.
Reputatie 7
Badge +28
Kun je misschien een foto maken van het kastje? Het is me niet helemaal duidelijk wat je niet open krijgt (en of het de bedoeling is dat het open gaat 😉 )

Reageer