Beantwoord

Glasvezelaansluiting met maximaal ongeveer 20Mbps upload en download sneldheid

  • 18 April 2019
  • 10 reacties
  • 473 keer bekeken

Ik heb een glasvezelaansluiting waarbij KPN meldt dat de verwachte maximale internetsnelheid op mijn adres is: 100 Mbit/s download, 10 Mbit/s upload.
Ik meet echter maximaal ongeveer 20Mbps upload en download (Firefox).
Wat voor zin heeft het om extra te betalen voor een snelheidsverhoging?
Wat zal de snelheid zonder snelheidsverhoging?
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 30 April 2019, 09:41

Bekijk origineel

10 reacties

Is de computer verbonden via wifi of een kabel ?
Een wifi verbinding kan de beperkende factor zijn.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Lex50. Welkom op het forum. Zou je een antwoord willen geven op de vraag van KeesYagi? Mocht je een trage internet met een kabel hebben, dan zou ik je willen vragen om je gegevens achter te laten op het KPN Forum profiel. Als je een slechte wifi verbinding hebt kan je via deze tool het probleem wellicht verhelpen. De volledige snelheid is vaak niet mogelijk als je gebruik maakt van een wifi verbinden omdat de verbinding vaak verstoord wordt. Op deze pagina zie je een paar oplossingen om het wifisignaal te verbeteren.
Via de wifi (ik zit op 3 meter van het modem met een houten deur er tussen) nu na verbeterings sessie 26 upload.
Via de ethernet kabel haal ik wel 93 up/download.
Kan he type modem het probleem zijn? Ik heb namelijk nog een Expedia V8 modem, terwijl ik in een ander huis reeds 2x een nieuw modem gekregen (van V9 via 10 en nu 10A, geen glasvezel)
Reputatie 7
Badge +21
Bekabeld wordt er vaak een hogere snelheid gehaald. Het wifisignaal dat uitgezonden wordt door de Experiabox, wordt vaak gehinderd door signalen van andere apparaten. Op deze pagina vindt je een aantal oplossing om je wifisignaal te verbeteren. Op deze pagina vindt je Servicetool om jouw wifi verbinding te testen en verbeteren. Laat je ons weten of het is gelukt?
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb helaas geen bericht van je ontvangen. Heb je het wifi signaal nog kunnen verbeteren? Als ik nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik dat graag van je!
Ik heb zojuist de hele exercitie uitgevoerd en dit veranderde niets aan de snelheid. Het eindresultaat is dat ik gratis een wifi versterker krijg opgestuurd.
Reputatie 7
Badge +21
Wat jammer dat onze servicetool de wifi verbinding nog niet heeft kunnen verbeteren. Ik ga er vanuit dat de WiFi versterker het wel kan verbeteren. Laat je mij weten hoe het afloopt?🙂
Reputatie 7
Badge +21
@Lex50 Heb je de WiFi versterkers inmiddels aangesloten en is het probleem daarmee verholpen?
Nu enige strubbelingen om de versterker te installeren (stopcontact, plaatsing in meterkast) is de snelheid toegenomen van rond de 20 naar rond de 30.
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed om te lezen dat jouw WiFi verbinding verbeterd is. Misschien is het mogelijk om jouw WiFi verbinding nog verder te verbeteren door nogmaals de Servicetool te doorlopen.

Reageer