Vraag

Glasvezelaansluiting niet gereed?

  • 13 July 2021
  • 28 reacties
  • 505 keer bekeken

Hi,

 

Gisteren is een monteur geweest en deze heeft een zwart glasvezelkastje aangesloten op de glaskabel. Dit is een Nokia G-010G-Q met een WAN patch naar de KPN box 12. Sindsdien knippert het PON ledje op de glasbox. 

Ook verwarrend is dat de KPN installatie app deze glasbox niet weergeeft in de keuze lijst.

Ik vermoed dat er iets nog moet worden geactiveerd. Als ik in mijn bestelstatus kijk, zou het vanaf 12 juli moeten zijn aangesloten. 

Wat nu verder? 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Dat is een goeie vraag,

 

Wil je snel geholpen worden? Bel dan 08000402

Anders wacht even op iemand zen antwoord die er iets meer verstand van hebben ;)

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Ne0tec, welkom! Heb je het advies van Julian ter harte genomen en gebeld? In de regel kunnen we dan sneller de juiste actie ondernemen. Heb jij op dit moment wel internet via een koperverbinding bijvoorbeeld? Of helemaal niets? Als het aangesloten zou moeten zijn op glasvezel, zou het inderdaad nu moeten werken. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, wil je dan je adres en klantnummer in je profiel zetten en het hier even laten weten? Dan kijken we met je mee. 

Hi @Marcia_ 

 

Nee, ik zit op mijn werk en ik dacht eigenlijk laat ik het alvast proberen op het forum. Wel heb ik zojuist mijn profiel gegevens aangevuld. 

Huidig hebben wij ziggo via de kabel. 

 

Net thuis gekomen, en het PON ledje knippert nog steeds. In mijn bestelstatus valt mij ook nog het volgende op, het lijkt ook net alsof het proces blijft hangen bij  'Pakket is bij PostNL’. Pakket is al ruime tijd binnen. En kan ook nog steeds niet ‘Start de installatie’ kiezen.

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Net thuis gekomen, en het PON ledje knippert nog steeds. In mijn bestelstatus valt mij ook nog het volgende op, het lijkt ook net alsof het proces blijft hangen bij  'Pakket is bij PostNL’. Pakket is al ruime tijd binnen. En kan ook nog steeds niet ‘Start de installatie’ kiezen.

 

 

Dit is echt inderdaad heel raar en zie je niet vaak Hopelijk word je snel geholpen. 

@Ne0tec Als u dat PON kastje eens 2 minuten van de stroom haalt en weer aansluit, blijft het lampje dan groen knipperen ?

@Julian Borghuis Thanks, er is ondertussen een ticket aangemaakt en als het goed is zal back office contact gaan opnemen.
@HansaanZet Dit heb ik gisteravond inderdaad al eens geprobeerd, maar helaas. Hij blijft groen knipperen.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ne0tec Ik zie inderdaad dat het activatieproces niet loopt zoals dit zou moeten lopen en dat hier door mijn collega een ticket voor is aangemaakt en doorgezet naar mijn collega's. 

Zodra er meer informatie is dan zal ik dit hier zo snel mogelijk delen! 

Ik heb zojuist een notificatie ontvangen van KPN met ‘Uitstel aansluitdatum’
Hoelang kan dit gaan duren?

Ik heb tot heden nog geen contact gehad met backoffice. 

Reputatie 7
Badge +15

@Ne0tec Op dit moment zie ik enkel hetzelfde bericht dat jij ook ziet. Ik ga proberen meer informatie te krijgen! 

Zodra ik meer weet zal ik het hier delen! 

Hi @Rutger_ ,

Dat zou fijn zijn!

Mijn ervaring tot nu toe met alles rondom KPN is moeizaam en vaag verlopen.
Sommige dingen lijken super geregeld te zijn, maar al snel komt er weer een kink in de kabel.

Gisteren kreeg ik zelfs per post een berichtgeving. Ansich is dat fijn, maar zo niet nodig. (dit bedoel ik met, het lijkt super geregeld te zijn) Het is een nietszeggend bericht. Ja een excuses voor de vertraging en dat ik nog wel hoor wanneer het wel klaar is.

Hier kan ik niets mee! Wat is er aan de hand, waarom lukt het niet? Backoffice zou mij in 1-3 werkdagen contacten, ook dat is al niet gelukt. Kortom, ik mis onderbouwing en uitleg. Ook enige tijdindicatie zou fijn zijn.

Ik ben binnenkort op “vakantie” , mogelijk is dan volgens jullie ineens mijn aansluiting in orde maar blijkt dit in praktijk toch niet zo te zijn, maar daar kom ik dan pas achter als ik dit ook kan testen.

 

Ik hoor het graag zsm.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ne0tec Op dit moment heb ik nog niet meer informatie, maar de vraag staat intern uit. 

Is er een mogelijkheid om het serienummer van het glasvezelkastje te achterhalen? Deze staat achterop het kastje, deze kan wel vast zitten met schroefjes of dubbelzijdige tape. 

Zodra ik meer informatie heb deel ik het hier! 

Hi @Rutger_ 

Ik heb destijds foto's gemaakt van het doosje waar het kastje in zat. Hierop stond namelijk ook gegevens zoals het serienummer. 

Volstaat dit ook? En kan ik dit wel hier openbaar delen?

 

Hoor het graag! 

Reputatie 7
Badge +15

@Ne0tec Ik zou niet adviseren de volledige foto te plaatsen, ik durf namelijk niet met zekerheid te zeggen of hier nog meer info op staat die wellicht beter niet openbaar gedeeld kan worden. 

Het serienummer kun je hier wel gewoon delen, mijn collega's kunnen dan gerichter aan de slag! 

Reputatie 7
Badge +12

@Ne0tec Ik zou niet adviseren de volledige foto te plaatsen, ik durf namelijk niet met zekerheid te zeggen of hier nog meer info op staat die wellicht beter niet openbaar gedeeld kan worden. 

Het serienummer kun je hier wel gewoon delen, mijn collega's kunnen dan gerichter aan de slag! 

In principe staat er niks vertrouwelijks op de dozen. Verschillende serie nummers waarbij wij degene beginnend met ALCLF gebruiken, batchnummer en lower Mac. 

Hi @Ik_Hussel @Rutger_ 

(S)SN: ALCLF935857B

Mocht je meer info nodig hebben, hoor ik het graag. 

Overigens wil ik er ook bij vermelden dat in mijn voortuin 2 glasvezelaansluitingen liggen. 1 voor ons en 1 van de buurman welk via onze tuin bij hem naar binnen is gebracht. Mogelijk is daar iets door elkaar gehaald? Ansich zou dat niet echt moeten uitmaken, algoed. Ik kan het maar gezegd hebben. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ne0tec Bedankt voor het doorgeven van het serienummer. 

Ik zie dat de situatie ondertussen intern verder geëscaleerd is, mijn vermoeden is dat dit mede door de vakantieperiode langer duurt dan gebruikelijk. 

Ik probeer je via deze weg zo goed mogelijk op de hoogte te houden, zodra ik nieuwe informatie heb zal ik het hier z.s.m. delen! 

Reputatie 7
Badge +15

@Ne0tec Klopt het dat er ondertussen gesproken is met mijn collega's en er een afspraak gemaakt is over het nu verder gaat? 

@Rutger_ 

Klopt, mijn partner was gebeld. Ca 2 weken geleden. Wat zij ervan begreep was dat KPN netwerk nog iets moet doen, en dat ze op de hoogte wordt gehouden.

Reputatie 7
Badge +15

@Ne0tec Klopt het ookdat er afgesproken is om na de vakantie opnieuw contact op te nemen om het proces verder in gang te zetten?

Hi @Rutger_ 

Dat was niet afgesproken. Althans, zo was het niet over gekomen. Wel hebben wij na de vakantie periode een bericht gekregen dat we nog even geduld moeten hebben, gezien KPN netwerk eigenlijk nog helemaal niet zo ver is met de rest van de installatie. En zojuist kregen wij een berichtje van Ziggo (onze huidige provider) uw abonnement blijft hetzelfde, we hebben van KPN Vernomen dat u toch niet overstapt en bij ons blijft. (ik neem voor nu even aan dat dit automatisch plaatsvindt, door het latente gedoe aan jullie kant)

Echt, tot nu toe gaat het ronduit slecht. Dit alles wekt geen vertrouwen.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ne0tec Ik kan mij voorstellen dat dit geen vertrouwen wekt. Dit is wel de informatie zoals ik het heb ontvangen. 

Ik ga uitzoeken wat de huidige stand van zaken is en kijken wat ik kan doen om het proces te versnellen! 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier delen! 

Reputatie 7
Badge +15

@Ne0tec Excuses voor het lang uitblijven van een reactie. 

Ik ben op dit moment zo ver dat ik contact kan opnemen met mijn collega's voor het inplannen van een monteur. Dit zou ik dan ook graag zo snel mogelijk willen doen. 

Zou je een aantal dagen kunnen doorgeven waarop dit het beste uitkomt? Dan ga ik uitzoeken of ik op 1 van deze dagen voor een monteur kan zorgen. 

 

Zo we zijn weer een poos verder.

KPN had ons kenbaar gemaakt dat er een KPN monteur langs komt. Dit stond bij jullie in de planning voor 20 oktober. Daarop had mijn partner contact gezocht en aangegeven dat wij er dan niet zijn i.v.m. vakantie. Dit zou worden geregeld en een nieuwe afspraak kregen we nog te horen. 
Toen was het week 42.

Mijn schoonmoeder was bij ons thuis op het moment dat jullie aanbelde. Jullie waren blijkbaar niet op de hoogte gesteld van de geannuleerde afspraak. Opdat mijn schoonmoeder enige haast had, kon de KPN monteur wel even kortstondig iets meten, maar gaf zelf aan dat er toch een nieuwe afspraak gemaakt moet worden, omdat hij meer tijd nodig heeft.

Toen wij terug van vakantie kwamen, is er opnieuw contact met jullie gezocht, maar we hebben tot heden nog niets gehoord. Sterker nog, heel ons abonnement/product is verdwenen uit de KPN account. 


Verder is er bij het laatste contact wel nog gekeken naar het netwerk. KPN zelf zegt ‘KPN netwerk is niet gereed.’ KPN netwerk zegt ‘wij zijn wel gereed, maar dan is het nog niet doorgekomen bij KPN (administratief)’

 

Goedenavond

 

 

 

 

Badge +12

Ik denk ook aan een overstap richting KPN. Maar als ik dit zo lees ga ik daar nog maar eens goed over nadenken….