Beantwoord

Glasvezelbestelling wordt niet doorgevoerd

  • 15 August 2022
  • 21 reacties
  • 257 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

 

In mijn woning is glasvezel tot buiten de woning getrokken. Ik heb contact gehad om deze in de woning te krijgen en toen is aangegeven dat deze wordt aangesloten indien er een glasvezelabonnement is besteld. Vervolgens heb ik deze bestelling op 31-05 al gedaan met bestelnummer *** bij KPN B.V. Tot op heden heb ik reeds meermaals gebeld of dit aangesloten kan worden maar ik wordt van KPN internet, doorgestuurd naar KPN netwerk, vervolgens naar Volker Telecom en weer terug naar KPN netwerk. Elk van de bedrijven zegt dat de ander eerst iets moet doen waardoor het vastloopt. Inmiddels heb ik dit hele rondje al zeker 4 keer gebeld maar ik lijk vast te zitten en geen van de bedrijven en medewerkers kunnen mij helpen. Graag hoor ik wanneer de glasvezel tot in de woning geïnstalleerd kan worden. Indien dit niet kan dan wil ik graag de bestelling annuleren, aangezien ik er al bijna 3 maanden op wacht en geen van mijn belletjes resulteren in een oplossing. Er wordt geadverteerd dat de woning aangesloten wordt wanneer een glasvezelabonnement wordt besteld, hier lijken jullie niet aan te voldoen. Daarnaast ben ik ook erg teleurgesteld in het feit dat geen van de medewerkers de verantwoordelijkheid neemt om mij te helpen, ook al heb ik al meermaals uitgelegd dat doorverbinden niet helpt omdat ik daarna gewoon weer doorgestuurd wordt. Ik hoor graag of er een oplossing is op de woning aan te sluiten.

Met vriendelijke groet,

Tim

 

Admin: bestelnummer verplaatst naar forumprofiel

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 29 January 2023, 21:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Heimpie! Welkom op het forum. Dat duurt inderdaad wel erg lang. Wel heb je bij de aanleg van glasvezel het juiste aanspreekpunt als je contact opneemt met KPN Netwerk. Wat ik nog niet lees uit je bericht is of je al contact hebt gehad met onze klantenservice, via 0800-0402.

Verder wil ik eerlijk met je zijn over wat ik precies voor je kan doen. Ik kan voor je kijken in onze systemen. Maar daar zal voornamelijk staan hoe ver de levering ongeveer is. Niet op welke datum het aanleggen van de glasvezel wordt afgerond. Dit is namelijk in beheer van KPN Netwerk. Verder kan ik als het proces lijkt vast te lopen aansturing doen om te zien waar dat aan ligt. Dit zijn overigens dingen die de klantenservice van KPN ook direct voor je kan doen als je belt met 0800-0402.

Laat je hier even weten of je die al gesproken hebt en hoe dingen er nu voor staan?

Beste Bram,

 

Ik heb meermaals met de klantenservice gebeld (0800 0402), maar zij geven aan mij niet te kunnen helpen en sturen mij door. Ook niet wanneer ik aangaf daar ik met doorsturen vastloop. Geen fijne ervaring.

Inmiddels na deze post is er wel wat gebeurd, ik heb het aansluitpakket ontvangen. Tevens ook een mail dat KPN Netwerk mij probeert voor 25 augustus te contacteren over een afspraak voor het aansluiten. Tot op heden nog niet gebeld dus ik blijf in afwachting.

Groet,

Tim

Reputatie 7
Badge +17

@Heimpie helemaal duidelijk. Gezien het nu lijkt te lopen sluit ik dan wel het topic voor je. 

Als je hulp nodig hebt of er iets uitgezocht moet worden, vul dan je profiel in en laat het hier weten. Dan sta ik voor je klaar. 

Beste Bram,

 

Helaas bleef het bij een aansluitpakket. Tot op heden is er geen contact met mij opgenomen en is er nog steeds geen aansluiting in het huis gemaakt. Er is dus in feite alleen een aansluitpakket opgestuurd waar ik pas iets aan heb wanneer ik deze ook kan aansluiten.

Ik hoor graag of je hier iets in kan betekenen zodat er wat schot in de zaak komt.

Groet Tim

Reputatie 7
Badge +17

@Heimpie ik wil graag voor je kijken. Daarvoor heb ik nog wel wat extra informatie nodig. Zou je om die reden alsnog je profiel willen invullen? Dan ga ik er voor je achteraan. 

Ik heb mijn profiel nu ingevuld voor zover dat kan.

Reputatie 7
Badge +17

@Heimpie ik heb in de eerste instantie een ticket aangemaakt. Dat is de snelste manier om duidelijkheid te krijgen waar het stil ligt. Ben je de komende dagen goed bereikbaar op je mobiele nummer?

 Beste Bram,

Ik ben gewoon te bereiken. Bedankt!

Beste Bram,

Helaas weer een update over de status, maar er is mij in de afgelopen 2 maanden meermaals verteld dat de aannemer contact met ons gaat opnemen, maar dit is niet gedaan. Dit betekent dat er tot op heden nog steeds geen glasvezelaansluiting in het huis aanwezig is, terwijl er in mei al besteld is.

Ik weet niet wat precies de reden is van het feit dat het aansluiten langer dan 7 maanden duurt, maar de noodzaak voor internet begint wel erg groot te worden. Kan deze aansluiting nog in de komende maand geregeld worden? Zoniet, kan er een noodoplossing geregeld worden? 

Volgens de glasvezelcheck zou het vanaf 25 Augustus aangesloten moeten kunnen worden maar er is nog geen aansluiting in het huis zelf, zoals ook te zien in onderstaande screenshot.

 

Ik hoor graag hoe nu verder.

 

Groet Tim

Reputatie 7
Badge +17

@Heimpie omdat het bij de aannemer ligt kan ik je niet zeggen wat de verdere status is. Wel heb ik nogmaals een verzoek uitgezet naar de technische dienst om naar de situatie te kijken. Hier hoor je binnen 3 werkdagen iets van te horen. Wil je hier bevestigen zodra dit het geval is?

Beste Bram, bedankt ik zal het laten weten.

Beste Bram,

 

Ik heb niks gehoord van de technische dienst tot op heden.

Tevens kreeg ik een mail dat mijn bestelling was veranderd naar (zoals telefonisch besproken zou er iemand komen kijken voor de noodoplossing ADSL totdat glasvezel klaar zou zijn). Echter wanneer ik nu kijk naar de bestellingstatus staat er dat deze weer geannuleerd is, dus beide wegen lijken nu niet meer opgevolgd te worden.

 

Ik hoor het graag.

 

Groet,

Reputatie 7
Badge +17

@Heimpie de datum waarop glasvezel wordt aangesloten is weer vooruitgeschoven. Wat we op dit moment beter kunnen doen is toch koper aansluiten. We kunnen tot 200Mbit koper leveren. 

Wel heb ik alleen nog je bevestiging nodig om dat in orde te kunnen maken. Wil je dat hier nog voor me bevestigen?

Beste Bram,

Graag wil ik dan koper voor de periode dat er geen glasvezel is. Ik ben eergister door een collega gebeld over het feit dat mijn vorige bestelling door jullie geannulleerd is. En dat ik hem opnieuw moest bestellen (met de optie zo snel mogelijk, dus koper ipv glasvezel) via de site. Dit heb ik gedaan. Echter als ik vandaag naar de status kijk zie ik dat deze opnieuw geannulleerd is.

Waar gaat het fout? Is koper ook niet meer mogelijk?

 

Reputatie 7
Badge +17

@Heimpie ik zie dat daarover 18 januari gesproken is. Het gaat om een bestelling voor een pakket met 200Mbit/s. Mijn collega geeft aan dat de 2 lijnen die nodig zijn voor pairbonding niet te combineren zijn. 

In de notitie zie ik staan dat dit is doorgegeven. Klopt dit ook? Ik heb nu de juiste bestelling in het systeem gezet. De maximaal haalbare 100Mbit/s, totdat we glasvezel aan kunnen leggen. Met het juiste welkomstcadeau, de Philips tv. De aansluitkosten staan nog wel op de bevestiging. Maar gezien een eerdere belofte worden deze op de tweede factuur voor je vergoed. 

Beste Bram,

mij was niet bekend dat ik 100mbit max kon aanvragen. Maar fijn dat je dit hebt overgezet, het belangrijkste is dat er internet is. Ik neem aan dat wanneer glasvezel geinstalleerd is eindje jaar dat ik dan het pakket kan overzetten naar 200mbit?

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +17

@Heimpie absoluut. Vanaf het moment dat glasvezel ligt kan je kiezen voor welk pakket dan ook. En met de Hussel kan je in principe iedere maand omhoog of omlaag met je snelheid. Naar wens. 

Reputatie 7
Badge +17

@Heimpie ik zie dat er een monteur is gepland voor 8 februari. Wil je hierna hier laten weten of alles werkt en goed is afgerond? Dan kan ik ook het gedeelte aansluitkosten voor je afhandelen.

Ga ik doen!

Beste Bram,

De monteur heeft alles geïnstalleerd en het werkt nu. Tevens was hij erg behulpzaam in het aangeven wat er nodig was in de toekomst wanneer glasvezel wordt getrokken.

 

groet Tim

Reputatie 7
Badge +17

@Heimpie helemaal goed. Blij dat het nu is aangesloten! 🙂