Vraag

Glasvezelinstallatie na 3 jaar nog altijd drama

  • 30 August 2022
  • 40 reacties
  • 670 keer bekeken

Reputatie 1

Goedenavond, 

Het bevreemd mij om te lezen (3 jaar geleden) omtrent aanvraag/aansluiten van een NTU, dat dit hedendaags nog steeds een drama is. Medewerkers/monteurs KPN weten van elkaar niet wat er uitgevoerd is en staan met vraagtekens in de ogen voor je deur kijkend in de meterkast..... gefeliciteerd u heeft nu glasvezel. Raar, want daar kwamen zij nu net voor. Bellen dan maar weer maar dat is ook kansloos. De medewerker aan de lijn is alleen een doorgeefluik van nieuws wat niet relevant is en met klachten kunnen zij jou ook niet helpen. Een bedrijf KPN met afdelingen als KPN NL, internet of nieuwbouw en Joost mag het weten wat er nog meer is en elkander niet op de hoogte houden van status/gedane werkzaamheden is,  .......... ach laat ook maar. Ik ben er helemaal mee. Alleen maar verbazing, 3 jaar gelden. Leercurve??? Hoe dan???

 

Admin: eigen topic aangemaakt [origineel topic]


40 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @AC H, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Er is veel te veel onduidelijkheid. En nu heb je nog steeds geen werkende glasvezelaansluiting begrijp ik? Mag ik nog eens naar de status kijken? 

Zou je een foto willen sturen van wat er nu in de meterkast hangt? Daar ben ik wel benieuwd naar en zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien, hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee naar wat ik kan betekenen. 

Reputatie 1

Beste Bart_Z,

Ten eerste bedankt voor je reactie. Had ik niet verwacht op een forumreactie van 3 jaar geleden, maar ik heb mijn profiel aangepast en heb idd nog steeds geen werkendeglasvezelaansluiting.

Mvg. Albert

 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +24

Waarom werkt het niet? Wat werkt er niet? Alle lampjes branden toch gewoon?

Reputatie 1

Precies Nick, welkom in mijn wereld van frustatie. Ik heb al meerder keren telefonisch doorgegeven dat ik al glasvezelaansluiting in de meterkast heb, dat het enige wat ontbreek is de NTU (wat nu reeds geplaatst is). Alle lampjes branden inderdaad allemaal op groen alleen blijkbaar kan in pas op 27 december (Mijn KPN) beginnen met apparatuur aansluiten. Waarom? Ik heb alles al! 27 december? Dat is over 3 maanden! De woning is nieuwbouw en wat ik al eerder vermelde is dat er niet goed wordt gecommuniceerd, de gedane werkzaamheden niet juist en correct worden afgemeld, doorgegeven en of afgehandeld.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij werkt het gewoon. Anders hadden de lampjes niet gebrand. Zeker het lampje van tv niet. Heeft u het al geprobeerd? 

Reputatie 7
Badge +20

Tuurlijk krijg je een reactie. Als je een vraag stelt, waar dan ook op dit forum zien wij dat en zullen we deze beantwoorden en met wij bedoel ik de hele community.

In ieder geval als ik de foto's zie is dat allemaal goed. Ik vermoed echter dat de lijn nog geactiveerd moet worden. Heb je voor mij het serienummer van het glasvezelkastje? Ik kan die net niet goed aflezen van de sticker op de foto. Neem ik die mee naar de Back Office, dan kunnen zij daar verder mee aan de slag. 

Reputatie 1

Wellicht niet direct een vraagstelling mijne zijde maar meer gebaseerd op frustatie en misschien niet het juiste forum om beklach op te doen. Foto toegevoegd. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt. Ik heb nu melding gemaakt bij de Back Office. Zij gaan er mee aan de slag en zullen binnen 3 werkdagen contact met je opnemen. Hoor graag van je als er contact is geweest. Hopelijk gaat het nu snel werken. 

Reputatie 1

Bedankt Bart, ik heb ook via mail geprobeerd om het voor mekaar te krijgen maar helaas. Ik krijg constant een standaard antwoord terug.

 

Reputatie 1

Ik ga toch niet tot 27 december wachten! Dat is toch van den zotte. Nog even en ik zeg mijn abonnement op. Helemaal klaar mee!!

Reputatie 1

Begrijpend als ik het over gefrusteerd geraakt worden met dit soort antwoorden? Afmelden door de aannemer na de alle gedane werkzaamheden te hebben uitgevoerd?? Welke werkzaamheden dan nog?? Alle groene lampjes die moeten branden branden al! Welke aannemer???

 

Reputatie 7
Badge +24

Als dit feest echt al 3 jaar duurt, dan snap ik überhaupt niet waarom u niet al lang bij Ziggo zit.

En tegelijkertijd ook: als u 3 jaar geduld heeft, wat maken die laatste paar maanden dan nog uit? 😉

Reputatie 1

Nee, het is voor mij geen lopende zaak van 3jr maar dat dit fenomeen (problemen met aansluiten van ....) lees ik terug op de forum van 3 jaar geleden.

Reputatie 1

Voor de rest ben ik met het geleverde product van KPN tevreden alleen de behulpzaamheid van de instanties die ik tot nu probeer te overtuigen laat wel te wensen over. Een thuiswerker heeft naar mijn vraag en probleem zelfs gewoon de telefoon opgehangen, "er is geen probleem", zeer onbeschoft! Dus mijn frustratie heeft een geschiedenis. 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, het is voor mij geen lopende zaak van 3jr ...

Hoe lang dan wel?

tja …

Ik heb alle apparatuur al weken binnen, wacht inmiddels 2 maanden op het naar binnen brengen van de laatste 40 cm glasvezel … (ligt 10 cm van mijn voordeur) ...

Ook al bel je met grote regelmaat richting KPN / KPN Netwerk, er komt totaal geen beweging in …

Bijzonder frustrerend inderdaad !!! Zeker als andere huizen in je straat wél aangesloten worden ...

Reputatie 1

Ach, qua tijdsduur daar zit ik niet zo zeer over in alleen hoe jou vraag/probleem wordt opgelost daar gaat het uiteindelijk om. Nu krijg ik het volgend antwoord terug bij wie ik dan moet zijn en dat vindt ik te gek voor woorden. Medewerker KPN, pak de telefoon en pleeg een belletje en vraag naar de status! Wat is hier nou te veel aan? Doe je werk en stuur verderom geen frustatie opbouwende antwoorden! Ga aan het werk voor je/ jullie klanten!!! Want ik kan het niet!!!

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie het inderdaad. Het heeft niets opgeleverd zie ik. Ik snap dan ook de frustratie. Ik zie wel dan mijn collega er vandaag mee bezig is geweest. Kon je helaas niet bereiken. Maar hij heeft wel actie ondernomen. Hopelijk wordt de verbinding nu snel gereed gemeld. 

Reputatie 1

Beste Bart,

Telefonisch contact gehad met back office vandaag. De vraag is uitgezet bij de aannemer om zo snel mogelijk de status door te geven. Hopelijk antwoord binnen 2 dagen, ben benieuwd.

Gr. Albert

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoor graag als er weer contact is geweest. 

Reputatie 1

Beste Bart, hoor je ook graag als er geen contact is geweest? Nou bij deze. Het is toch om te janken. Waar in jullie bedrijf moeten er mensen een schop onder hun hol krijgen om er beweging in te krijgen? Ik weet het niet meer.

Reputatie 7
Badge +20

De aannemer is op de hoogte gesteld. Ik hoop echt dat deze snel reageert, want ik snap heel goed dat je baalt dat het zo lang moet duren. 

Reputatie 1

Beste Bart, bedankt voor het snel reageren en jou inzet maar kan niemand dan die aannemer daadwerkelijk activeren dan enkel en alleen dat hij op de hoogte is gesteld? Dit lijkt ondertussen wel op klantjes pesten, de boel traineren. De klanten is wel het bestaan en behoudt van jullie bedrijf KPN maar blijkbaar hecht men daar geen waarde aan, jammer!

Reputatie 5
Badge +1

tja …

Ik heb alle apparatuur al weken binnen, wacht inmiddels 2 maanden op het naar binnen brengen van de laatste 40 cm glasvezel … (ligt 10 cm van mijn voordeur) ...

Ook al bel je met grote regelmaat richting KPN / KPN Netwerk, er komt totaal geen beweging in …

Bijzonder frustrerend inderdaad !!! Zeker als andere huizen in je straat wél aangesloten worden ...

Als je wat handig bent, kun je dat zelf doen (wanneer dat verkeerd gaat, je nog verder van huis bent), maar dan ben je er nog niet. De glasvezel moet dan op de FTU aangesloten worden en getest worden of er “signaal” op de glasvezel zit.

Géén goed idee dus. Maar wel mooi bedacht………………….

Reageer