Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Glasvezelkabel

In Montfoort krijgen we het 2e kwartaal 2018 glasvezel. Voor zover nu bekend doet KPN niet mee. Klopt dit? Overweegt KPN om aan te sluiten?
Zo niet verliest KPN veel klanten hetgeen ik jammer zou vinden aangezien de service altijd goed is geweest.
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 11 september 2017, 14:24

Hoi,

Als ik het goed heb gaat dit om E-Fiber toch? Dan is het antwoord nee. Daarop zal KPN in de nabije toekomst niet actief zijn. Wel zal Trined en Tweak actief zijn in Montfoort.

Verder kan KPN op dit moment in veel delen van Montfoort VVDSL bieden met zo'n 100Mbit/s. Check je eigen adres even op deze site: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Verder blijkt dat mensen helemaal niet zo happerig zijn op glasvezel (voorbeeld: Eindhoven) en dit is dan ook de reden waarom sommige glasvezelprojecten halverwege al stoppen. Zeker niet als er ook 100/30 beschikbaar is via DSL en op sommige plekken nog meer maar dat biedt vooralsnog XS4All alleen aan. Verder is volgensmij Ziggo ook beschikbaar in Montfoort zelf.
Kortom, ik betwijfel of er zoveel abonnees zullen overstappen, maar ik zou zelf wel aanmoedigen om over te stappen zodat de verbinding er in iedergeval wel komt.

Robin

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +23
Ik neem aan dat dit dan glasvezel van CIF is en niet van Reggefiber. Of mogelijk een lokaal initiatief. Dan is 't voor KPN gewoon te duur. Er wordt dan geld toegelegd per aansluiting en KPN (de provider) is nog steeds een bedrijf dat geld wil verdienen. Net als alle andere providers.
Alleen bij Reggefiber zijn de prijzen gereguleerd. Daardoor is dat goedkoper dan andere bedrijven. Wettelijk vallen helaas alleen de netten van KPN Infrastructuur onder prijsregulering. Daar moet KPN de provider ook gewoon voor betalen.

In Caiway gebied wordt CIF aangelegd. Alleen Caiway, Solcon en Fiber zijn daarop actief. In die gebieden streeft KPN Infrastructuur wel naar verbetering van het kopernetwerk.
Reputatie 6
Badge +25
Hoi,

Als ik het goed heb gaat dit om E-Fiber toch? Dan is het antwoord nee. Daarop zal KPN in de nabije toekomst niet actief zijn. Wel zal Trined en Tweak actief zijn in Montfoort.

Verder kan KPN op dit moment in veel delen van Montfoort VVDSL bieden met zo'n 100Mbit/s. Check je eigen adres even op deze site: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Verder blijkt dat mensen helemaal niet zo happerig zijn op glasvezel (voorbeeld: Eindhoven) en dit is dan ook de reden waarom sommige glasvezelprojecten halverwege al stoppen. Zeker niet als er ook 100/30 beschikbaar is via DSL en op sommige plekken nog meer maar dat biedt vooralsnog XS4All alleen aan. Verder is volgensmij Ziggo ook beschikbaar in Montfoort zelf.
Kortom, ik betwijfel of er zoveel abonnees zullen overstappen, maar ik zou zelf wel aanmoedigen om over te stappen zodat de verbinding er in iedergeval wel komt.

Robin
Reputatie 3
In het kleine dorp waar ik woon(3300 inw.) is nu ong. 5 jaar Reggefiber 100/100 Mbit up/dwn, is aangesloten tot in elk huis, kern van het dorp.
Toendertijd is iets meer als de helft van de @HOME /Ziggo klanten overgegaan naar Reggefiber; ADSL klanten waren hier al bijna niet meer, aangezien we te ver van de KPN-centrale zaten, men haalde hier max. 3-4 Mbit dwn.
Toch zijn er ook weer klanten overgegaan naar Ziggo, veelal mensen die zeer ontevreden waren over de ISP die men destijds had gekozen, de verbinding kan wel toppie zijn, ook de ISP moet "in orde" zijn.
Van de vele Reggefiber leveranciers zijn er nog slechts enkele over, waaronder KPN wel de uitschieter is qua verbindingssnelheid.

Als je gewoon algemeen internetgebruiker bent hoef je niet persé een 100/100 of nog meer abo te hebben, heb je wel b.v. een game- of webserver aktief, dan is een synchone internet verbinding wel klasse!!

Reageer