Vraag

Glasvezelkast bromt hard

  • 12 April 2019
  • 17 reacties
  • 910 keer bekeken

Enige jaren geleden hebben jullie, zonder enig overleg, een glasvezelkast geplaatst.
Midden in mijn heg met coniferen, die nu die gaten heeft en bruin wordt. Dank.
Helaas bleek het stukje grond (aan de buitenkant van mijn heg/tuin) eigendom van mijn buurman, die wel zo slinks is geweest om een schadevergoeding bij jullie in te dienen. Terwijl het mijn heg was, die schade leedt. Maar goed.

Had ik geweten dat die glasvezelkast ook nog eens lawaai kan maken, dan had ik vermoedelijk nog meer verzet geprobeerd te plegen tegen de ongewenste plaatsing van dat ding.

Inmiddels maakt het ding een harde brom. Dag en nacht. Dat is wat mij betreft wel de druppel die de emmer doet overlopen. Mijn heg is kapot, de schadevergoeding ging naar mijn buurman, om de haverklap ligt de stoep open als er onderhoud gepleegd moet worden, en nu dag en nacht herrie!
Ik ben het zat.
Ik heb vorige week telefonisch een klacht ingediend. Ik heb niet de indruk dat er iets mee gedaan is.
Ik eis directe actie nu, KPN.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hoi @Heleen77 . Welkom op het forum.
Wat een ellendige toestand! Zomaar zo'n kast in je heg en nu nog geluidsoverlast ook! Ik ga mijn best doen om dit voor je op te lossen!
Zou je je profiel kunnen aanvullen met gegevens (postcode+huisnummer en liefst een nummer waar we je op kunnen bereiken) en mij een seintje geven? Op die manier weet ik waar ik moet zoeken. Tevens zou een foto van het object érg helpen.
Wat ga ik doen? Ik ga contact zoeken met onze afdeling infra. Zij gaan over de straatkasten en ik ga er van uit dat ze een goede oplossing gaan bieden om jouw overlast weg te nemen!
Hoi Erwin, dat klinkt goed. Ik heb mijn gegevens inmiddels aangevuld. De foto van die kast zal tot morgen moeten wachten, het is al donker nu.
Ik hoop dat die brom snel ophoudt.
Dank vast.
Beste Erwin, zelfs het kleinste formaat foto is kennelijk nog te groot om te uploaden op deze website. Dus die foto van de gewraakte glasvezelkast gaat niet lukken.
Desalniettemin hoop ik dat het probleem (snel) wordt opgelost. Het ding bromt het hele weekend verder. Dag en nacht. Continue. Ik hoor hem in mijn tuin, in mijn woonkamer, in mijn slaapkamer.
Ik verwacht snelle actie. Er zijn om de haverklap monteurs bij dat ding. Waarom nu niet, nav mijn klacht?
We doen het zonder foto! Geen probleem! Ik heb de afdeling gemaild en ga er van uit dat er snel actie volgt!
Dank.
Ik zou graag het email adres en telefoonnummer van deze afdeling ontvangen. Want het zal vast niet bij deze ene keer brommen blijven, vermoed ik.
Bij Kpn en Volker Wessel word ik letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd.
Wie is verantwoordelijk?
Graag gedaan, Heleen. 🙂 Ik hoop dat ze dit netjes voor je oplossen, zodat je hierna geen overlast meer hebt. Dat zal zeker het doel zijn.
Ik kan je helaas niet het e-mail adres geven. De afdeling is alleen door ons aan te sturen. Maar ik wil graag je contactpersoon zijn. Laten we ze even de tijd geven om die brom te verhelpen en als er daarna toch weer issues optreden volstaat een berichtje naar mij 🙂
Hoi @Heleen77 . Ik heb een melding gehad van de achterliggende afdeling.De technische dienst kan de brom op afstand verhelpen. Althans, dat is het plan. Merk jij daar al iets van? 🙂
Nee. Hij bromt nog steeds. Zou fijn zijn als dat voor de Paasdagen afgelopen was....
Men heeft toegezegd mij een seintje te geven als het is aangepast. Dat seintje heb ik helaas nog niet gehad en ik vrees dat het vóór de paasdagen niet gaat lukken. 😢
Inmiddels zijn we alweer dagen verder. Mijn klacht op dit forum is van 12 dagen geleden, KPN weet inmiddels al 3 weken dat ze overlast veroorzaakt.
De zonnige paasdagen in de tuin zijn begeleid door een aanhoudende brom. Fijn was dat.
Kan het KPN iets schelen? Gaat er nog iets gebeuren? Op korte termijn? Wat dachten jullie van deze week?
Mij kan het wel iets schelen, Heleen. Ik vind het ook erg spijtig. Je wilt niet buiten in de herrie zitten.
Ik zal de afdeling opnieuw mailen.
Tja. Vooralsnog is er niets gebeurd. Weer een weekend met gebrom.
Ik ga een klacht indienen bij de gemeente, als er nu niet heel gauw iets gebeurt.
Érg vervelend en betreurenswaardig, @Heleen77 . Ik blijf je signalen doorsturen naar de juiste afdeling. Ik hoop dat er snel een oplossing komt.
Hoi @Heleen77 . Onlangs zijn ze in de kast geweest en hebben de ventilator schoon gemaakt samen met een paar andere aanpassingen. Als het goed is, heb je nu geen hinder meer. Klopt dat?
Hoi Erwin,

Inderdaad, sinds kort is het gebrom aanzienlijk minder, er lijkt iets gebeurd te zijn. Dank daarvoor! Jij hebt je best gedaan, dat is fijn.

Toch vind ik het verbazend dat het slechts een vermindering van het geluid is, er komt namelijk nog steeds een brom uit. Kennelijk moet ik er maar in berusten dat er een kast op 20cm van mijn grond (tuin), in mijn heg staat, waar continu geluid uitkomt.
Voorheen kwam er geen geluid uit. Had ik geweten dat dit zou veranderen naar een situatie waarin er continu geluid uitkomt, en ieder moment de ventilator weer overspannen kan raken waarmee het gebrom een rotherrie wordt, dan had ik aan alle bellen getrokken die er zijn, en bezwaar ingediend tegen de plaatsing van deze kast. Idiote plek is het sowieso, er was (en is!) hier ruimte genoeg, verder van de woonhuizen vandaan.

Is dit vanwege de introductie van 5G? Of is het het glasvezelnetwerk? Waarom was het er eerst niet, en nu ineens wel? En kennelijk nog van blijvende aard ook? Ik ben er niet blij mee, ondanks dat de brom nu even minder is. Je kan er donder op zeggen dat dit niet zo blijft natuurlijk.
KPN? Waar zijn jullie mee bezig? Ik wil weten waar de voorschriften/richtlijnen te lezen zijn mbt de plaatsing van dit soort kasten. Die moeten er zijn.
Hoi @Heleen77 . Het zou kunnen dat de kast van binnen is uitgebreid en dat er meer koeling nodig is. Dat is speculeren voor mij.
De exacte spelregels ken ik niet maar het is een wisselwerking tussen de KPN en de gemeente met uiteraard afspraken over overlast. Staat de kast op jouw terrein of op de openbare weg?
Ik heb niks meer gehoord en ga er voorlopig van uit dat je voldoende informatie hebt. Is er toch nog iets wat je wilt weten, laat het weten.