Vraag

Glasvezelkastje (FTU) verliest soms verbinding

• 30 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 480 keer bekeken

Het is nu al twee keer voorgekomen dat het internet hier uitvalt, terwijl dit niet aan de experiabox ligt (tenminste dat lijkt me niet).
Er gebeurd het volgende: Wi-Fi werkt wel, echter het internet (en alle gerelateerde diensten) werkt niet.
Op de experiabox is het services lampje rood.
De herstelknop doet een poging om de verbinding de herstellen maar mislukt uiteindelijk.
Ook de stroom eraf halen helpt niet.
Echter, als we nu in de meterkast kijken, dan is het Ethernet lampje op het glasvezelkastje uit, De andere twee lampje branden continu (power en glas).
Vervolgens als men de stroom van het glasvezelkastje eraf haalt en opnieuw opzet, werkt de verbinding meteen weer.

Dit is natuurlijk heel vervelend, en het lijkt er dus op dat er iets mis is met het glasvezelkastje (loopt vast oid?) Er zijn geen speciale omstandigheden waarbij dit probleem zich voordoet, het is compleet willekeurig.

5 reacties

Reputatie 7
Ik heb dit in een ver verleden ook mogen ervaren. Na het vervangen van de NTU is dit probleem nooit meer opgetreden.
Ik hoop dat er snel iemand van KPN Webcare zich over dit topic zal ontfermen en zal zorgen dat jouw NTU vervangen gaat worden.
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @bubbels16, welkom op het forum en wat fijn dat je direct zo'n duidelijke omschrijving van het probleem geeft 🙂.

Het lijkt mij goed dat ik je NTU vervang, zoals @wjb ook aangeeft. Hopelijk heeft dat bij jou hetzelfde effect als dat het bij wjb heeft gehad. Hiervoor wil ik wat gegevens van je hebben, zodat ik je de nieuwe NTU kan toesturen. Beantwoord je het privébericht dat je zo van me ontvangt?
Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen @bubbels16, heb je mijn privébericht gezien? Reageer daarop, dan help ik je 🙂.
Reputatie 7
Badge +24
Hi @bubbels16, bedankt voor je gegevens. In je bericht stuur me het type modem toe. Laat je me weten of het om je modem gaat of om de NTU? Als het om het modem gaat, dan ga ik eerst tests doen hier in de achterliggende systemen.
Hi @bubbels16, bedankt voor je gegevens. In je bericht stuur me het type modem toe. Laat je me weten of het om je modem gaat of om de NTU? Als het om het modem gaat, dan ga ik eerst tests doen hier in de achterliggende systemen.

Het gaat om de NTU, zie PM...

Reageer