Beantwoord

Glasvezelkastje lampje doet het niet, bij testkastje wel

  • 21 October 2021
  • 21 reacties
  • 741 keer bekeken

Waar kan ik het klachten formulier vinden??????

 

Admin: eigen topic voor je berichten aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 October 2021, 08:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge +19

Wilt u alleen maar klagen of is er een probleem wat u graag opgelost wil zien? Klachtenformulieren zijn wel erg vorige eeuw:wink:

Beste Joep,

We worden via de tel weg niet geholpen. Dus wil ik het graag via een andere manier oplossen zodat wij antwoorden krijgen. Betreft om een glasvezel verbinding die niet werkte vervolgens opgelost door de glasvezel meneer. Uitslag is kastje van KPN werken niet alle lampjes op het test kastje van de glasvezel meneer wel. Nu is de simpele vraag om een nieuwe en dit is niet mogelijk. Antwoord was glasvezel werkt toch..... Maar mocht deze dus niet werken kan ik dit niet aflezen. Kastje deed het al meteen niet bij jullie KPN monteur. Dus hoe dit op te lossen?????

Gr Ilona 

PS er zijn ook foto's verstuurd! Naar de telefoniste

Badge +19

Gaat het om het modem of om het glasvezelkastje?

Glasvezelkastje zwarte werkte niet van jullie. De witte van de glasvezel meneer wel.

 

 

En wat is jou oplossing voor ons verneem het graag

Ik begrijp dat je verbinding nu wel weer werkt,@Van Tilborg Haak .

Er is geen klachtenformulier meer. Via kpn.com/klachten kom je (uiteindelijk) terecht bij verwijzing chat of telefonisch.

De kpn moderators op dit forum zijn ook volledig bevoegd om klachten te behandelen. Hier kan dus ook. Privé gegevens kunnen in je profiel; dat is niet openbaar.

Beste Peter, 

 

Dat is heel fijn dat het hier kan. Maar mij. Vraag staat hier boven duidelijk dus wil graag een nieuw werkend kastje. Zoals behoort of plaatsen jullie standaard defecten kastjes. 

 

Badge +19

Even voor de goede orde,  op het forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kan een moderator voor je aan de slag. De wachttijd is een dag of twee.  Je krijgt een berichtje als de moderator heeft gereageerd.  Je kunt natuurlijk ook af en toe even kijken.  

Ahhhh duidelijk thx Joep

 

Hallo @Van Tilborg Haak als ik het goed begrijp heb je standaard dat zwarte glas-kastje hangen, waarbij het glas-lampje niet (meer) brandt, dus geen internet/telefoon/tv hebt???

Heb je toen de stroom er al eens minimaal 2 minuten vanaf gehaald en daarna weer opgestart?

Die witte heb je toevallig nog liggen en zelf aangesloten?

Gewoon even bellen met 0800-0402 met dat defecte zwarte kastje gemonteerd, want KPN meet dat door en ze sturen een monteur die een nieuw kastje monteert. Aan die kastjes mag je in principe zelf niet komen, dus dat wisselen met die witte ook niet, als er dan iets defect raakt zijn de kosten voor jouw rekening.

 

 

@PeterG, Als je in jou link van het onder die chatopties wat klikt bij de andere opties kom je alsnog bij het klachtenformulier uit, hij is er nog wel maar wel zoeken en diep verstopt zoals ze met alles doen bij KPN.

Wij hebben die wissel niet gedaan maar Kpn en de monteur van glasvezel. Is vorige week nieuw geplaatst. Zit een verzegeling op. Maar hij was al stuk bij plaatsen. Alles werkt maar bij die zwarte niet en de witte wel. Dus hadden een nieuwe gevraagd maar dat doen ze niet. Echt achterlijk service tot de deur .…

 

Waarom heeft die glasvezel meneer de witte die wel werkt niet laten zitten, nu mag er weer een monteur komen om hem.om te wisselen, tussen de zwarte en witte zit weinig verschil, ze behoren allebei te werken.

Hallo @Van Tilborg Haak heb je nu wel of geen werkende internetverbinding en met welk kastje, de witte of de zwarte.

Als de boel nu gewoon werkt is het toch goed en heb je toch geen klachtenformulier meer nodig?

 

Dat snappen wij ook niet wilde ze niet doen ander bedrijf. Of te wel democratisch gezeik. Waar wij de dupe van zijn.

 

Reputatie 7
Badge +11

Kijkend naar de foto's en het bijbehorende verhaal gok ik dat het een monteur (of een onderaannemer) van KPN Netwerk is geweest. Die mag inderdaad niet zomaar een NT (zo heet het glasvezelkastje) vervangen, dat is namelijk aan de provider, KPN in dit geval. Hoewel de naam misschien wat verwarrend kan zijn kan je KPN en KPN Netwerk het beste als twee losse bedrijven zien.

 

Voor dit probleem lijkt het me het beste (en het snelste) om contact op te nemen met 0800-0402 voor een storingsmonteur, via het forum hier gaat er over het algemeen wat meer tijd overheen. Met mijn collega van de klantenservice kunt u ook uw klacht bespreken.

 

Ik krijg wel haast het idee dat de demping van de vezel ergens nog te hoog is, dit kan komen door een vuile connector ergens in het netwerk maar ook door een slechte las. Kan van alles zijn. Die witte van ZTE accepteren een hogere demping dan de zwarte van Genexis. Het is echter wel zo dat ookal werkt die ZTE wel: de verbinding zal niet heel stabiel zijn als de demping te hoog is dat de een wel werkt en de ander niet.

 

 

Bedankt voor de info we gaan hier mee aan de slag!😀

Reputatie 7
Badge +30

Kijkend naar de foto's en het bijbehorende verhaal gok ik dat het een monteur (of een onderaannemer) van KPN Netwerk is geweest. Die mag inderdaad niet zomaar een NT (zo heet het glasvezelkastje) vervangen, dat is namelijk aan de provider, KPN in dit geval. Hoewel de naam misschien wat verwarrend kan zijn kan je KPN en KPN Netwerk het beste als twee losse bedrijven zien.

...

Ik krijg wel haast het idee dat de demping van de vezel ergens nog te hoog is, dit kan komen door een vuile connector ergens in het netwerk maar ook door een slechte las. Kan van alles zijn. Die witte van ZTE accepteren een hogere demping dan de zwarte van Genexis. Het is echter wel zo dat ookal werkt die ZTE wel: de verbinding zal niet heel stabiel zijn als de demping te hoog is dat de een wel werkt en de ander niet.

 

Goedemorgen @Van Tilborg Haak, welkom op het forum! Ik begrijp uit je verhaal dat je glasvezel eerst niet werkte, toen is er een monteur geweest, daarna werkte het wel. Nu werkt het nog steeds, maar op jouw glasvezelkastje brandt het glaslampje niet, terwijl dat wel zo was met het kastje dat de monteur had. Dan lijkt er, zoals NHendriks aangeeft, toch iets niet helemaal in de haak te zijn. Heb je inmiddels, opnieuw, contact gehad met de klantenservice voor vervolgactie?

Zo niet, of als toch hier verder hulp nodig is, geef het aan. Vul in dat geval ook je forumprofiel in, dan helpen wij je verder.