Beantwoord

Glasvezelkastje past niet

  • 26 July 2022
  • 48 reacties
  • 8539 keer bekeken

Reputatie 1

Ik wil zojuist het installatiepakket aansluiten maar het zwarte kastje past niet in de aansluiting. De adapter van het zwarte kastje gaat niet in de aansluiting. Dit zit op een ander plek en schuift niet in de daarvoor bestemde plek in de aansluiting. Google en het forum bekeken maar kan nergens vinden dat er verschillende kastjes zijn. Doe ik iets fout of bestaan er verschillende glasvezelkastjes?

 

icon

Beste antwoord door Johaka 30 July 2022, 11:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

48 reacties

Reputatie 6

Stofkapje eraf halen van de groene aansluiting van het zwarte kastje. (zwartte dop)
dan van onder naar boven erop schuiven op het witte kastje aan de muur.

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie. Had ik ook nog niet gedaan maar het probleem is dat de groene adapter niet op dezelfde hoogte zit als de aansluiting in het witte kastje. Het schuift dus nergens in maar tegen het witte kastje aan. 

Reputatie 6

Verlengen met een tafel stopcontact doosje.
En anders een stopcontact laten maken door een electricien.

Reputatie 1

Sorry, misschien niet duidelijk uitgelegd 😅. Stroom is niet het probleem. Op de foto is te zien dat de groene adapter (omgedraaid) meer rechts uitkomt en niet in de ingang van de witte aansluiting schuift. Het stofkapje inmiddels wel verwijderd 👍🏽. Misschien nog een tip? Of kan het zijn dat ik een verkeerd zwarte kastje heb ontvangen?

 

ik moest het blauwe klepje dichtdoen van de witte aansluiting. Zit daar mogelijk de juiste ingang? Krijg het klepje zo 123 niet open en wil niks forceren / afwijken van de instructie. 

Reputatie 1

 

Reputatie 6

Je kunt de groene aansluiting opschuiven naar de andere als ik je goed begrijp.
U heeft het witte schermpje eral afgehaald en zit nu een soort van cirkel waar de glasvezel is ingelegt.

Dit kun je naar boven schuiven als een soort luikje. Je haalt dan de groene aansluit vezel van zijn witte haakjes af en verplaatst deze eentje op zij op de haakjes.

Pas wel op dit is ZEER fragiel spul enkele breuken of kneuzingen in het haartje en het is gameover.

Reputatie 1

Als ik kijk (klepje weer open gemaakt, zie eerdere foto: ik zie onder het blauwe klepje van het witte kastje een puntige aansluiting zitten die wel lijkt te passen op de aansluiting van mijn zwarte kastje. Maar de instructie zegt wat anders (klepje dicht) maar dat werkt. Durf hem niet zomaar er overheen te schuiven. Ik ga morgen wel even bellen met kpn. Blijft raar, lees er maar weinig over. Wel bedankt voor de reacties. 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Johaka 

 

Klepje moet i.d.d. dicht, je moet dan iets doorduwen bij het omhoogschuiven van het zwarte kastje omdat het klepje dan weer opengaat en dat gaat niet altijd even makkelijk zoals je gemerkt hebt.

Ik ben daar zelf ook wel eens even mee bezig geweest bij iemand.

Reputatie 1

Bedankt. Ik ga het vandaag nog een keer proberen. 

Reputatie 7
Badge +24

Er zijn ook mensen die dat blauwe klepje er uit slopen... maar dat schijnt niet de bedoeling te zijn.

Reputatie 7

Er zijn ook mensen die dat blauwe klepje er uit slopen... maar dat schijnt niet de bedoeling te zijn.

Klopt, dat is niet de bedoeling.

Is het uiteindelijk gelukt, @Johaka ?

@Pauwerful Zie je dit vaker bij klanten? Is dit een bekend issue?

Reputatie 1

Hoi Erwin, ja het is gelukt. Had met kpn gebeld en mocht echt niks zelf doen. Heel ongemakkelijk maar de monteur haalde gewoon het blauwe  plaatje weg en schoof hem erover heen. Had ik ook zelf wel kunnen doen. 

Reputatie 7
Badge +24

... maar de monteur haalde gewoon het blauwe  plaatje weg ...

Dus toch ... 😄

Reputatie 6

Is het uiteindelijk gelukt, @Johaka ?

@Pauwerful Zie je dit vaker bij klanten? Is dit een bekend issue?

Klanten het blauw kapje verwijderen?
Nee meesten weten niet eens dat het er zit of dat je het erop moet schuiven.
Nu met de nieuwe installatie info kaart over de NT waarschijnlijk wel

Dat de pigtail niet op de juiste plek zit of is omgedraaid?
Komt wel eens voor niet in grote aantallen.

Klanten de FTU witte kap open halen?
Nooit, in dit geval gewoon er op gewezen extra voorzichtig te doen.
Het is een kleine handeling maar wel een wat je nooit zelf moet doen maar door een monteur.

Hoi Erwin, ja het is gelukt. Had met kpn gebeld en mocht echt niks zelf doen. Heel ongemakkelijk maar de monteur haalde gewoon het blauwe  plaatje weg en schoof hem erover heen. Had ik ook zelf wel kunnen doen. 

Tja, dat zijn de spelregels. Ik snap wel dat dit een beetje apart is.   Ik mag aannemen dat hier verder geen extra kosten mee gemoeid waren?

Reputatie 1

Hoi Erwin, ik snap het ergens ook wel. Ik had het geluk dat de monteur een paar uur later al kon komen. En er waren geen kosten mee gemoeid. Al met al..alles werkt nu. Gelukkig. 

Het schuiven van het glasvezelkastje over het glasvezelaansluitpuntkastje is onmogelijk, heel de avond bezig geweest omdat we dachten iets verkeerd deden. Telkens weer via de handleiding en via mobiel precies gedaan wat er verlangt werd en toch schuif het er niet overheen. Nu twijfelen we toch wel of de handleiding wel goed is. Moet je dat blauwe klepje slopen?? of gewoon vlasvezel aansluiting aa vragen bij Delta? wie help ons!

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Maasveer 

 

Je hebt die zwarte plug in de groene connector van het glasvezelmodem verwijderd neem ik aan?

Soms wil het helpen om het glasvezelmodem strak tegen de achterwand te duwen terwijl je hem omhoog schuift.

Als je het blauwe klepje naar beneden openklapt blijft hij dan zo staan of gaat hij weer dicht als je hem loslaat, als hij open blijft staan dan daarna het glasvezel kastje er op schuiven.

Als het nog niet lukt dan kan je een gratis installatiemonteur laten komen via 0800-0402.

Wat eigenlijk niet mag maar wat je ook kan doen is dat blauwe klepje verwijderen als dat makkelijk gaat, daarna lukt het waarschijnlijk wel zonder problemen om het glasvezelkastje erop te schuiven.

 

@Maasveer Ben je er uitgekomen met de praktische tips van @GeSp ?

Reputatie 1

Vandaag de spullen binnen gekregen voor mijn Gigabit internet aansluiting. Het zwarte kastje over het witte heen geschoven, tevens gecontroleerd of de aansluiting op de juiste plek zit, dit is het geval. Heb het blauwe kapje open geklapt en zag dat de aansluiting op de goede plek zit.

Officieel wordt mijn aansluiting volgende week actief klopt het dan dat ik nu een alarm krijg als ik de voeding erop zet ? 

Ik heb daar mijn twijfels over. maar hier zijn ongetwijfeld mensen die daar wat nuttigs over kunnen zeggen. Mocht het niet goed zijn, dan wil ik graag z.s.m. een monteur regelen, in plaats van dat ik daar pas volgende week achter kom op het moment dat de aansluiting actief moet zijn.

Tips, suggesties?

 

Hallo @Piet200 , als je abo volgende week pas in gaat klopt dat. 

Reputatie 7
Badge +11

Met enige regelmaat wordt een verbinding pas op de dag zelf of de dag van te voren actief gemaakt door een fysieke handeling in de infrastructuur. Dat er nu dus geen signaal binnen komt is volkomen normaal. Nu al een monteur inplannen gaat dan ook niet gebeuren, pas als het op de dag van oplevering nog niet werkt dan kan er een monteur ingepland worden. Let wel dat er dan ook een mail moet komen dat de verbinding gereed is, die volgt vaak automatisch vanuit het systeem als de monteur zijn infra-werkbon afmeldt.

Met enige regelmaat wordt een verbinding pas op de dag zelf of de dag van te voren actief gemaakt door een fysieke handeling in de infrastructuur. Dat er nu dus geen signaal binnen komt is volkomen normaal. Nu al een monteur inplannen gaat dan ook niet gebeuren, pas als het op de dag van oplevering nog niet werkt dan kan er een monteur ingepland worden. Let wel dat er dan ook een mail moet komen dat de verbinding gereed is, die volgt vaak automatisch vanuit het systeem als de monteur zijn infra-werkbon afmeldt.

Inderdaad.

@Piet200 .  Mocht het op die dag niet werken, laat het mij hier weten.  ( de mail waar @NHendriks het over heeft is hierbij heel belangrijk)

Reputatie 1

Met enige regelmaat wordt een verbinding pas op de dag zelf of de dag van te voren actief gemaakt door een fysieke handeling in de infrastructuur. Dat er nu dus geen signaal binnen komt is volkomen normaal. Nu al een monteur inplannen gaat dan ook niet gebeuren, pas als het op de dag van oplevering nog niet werkt dan kan er een monteur ingepland worden. Let wel dat er dan ook een mail moet komen dat de verbinding gereed is, die volgt vaak automatisch vanuit het systeem als de monteur zijn infra-werkbon afmeldt.

Inderdaad.

@Piet200 .  Mocht het op die dag niet werken, laat het mij hier weten.  ( de mail waar @NHendriks het over heeft is hierbij heel belangrijk)

Goedemorgen Erwin,

Het is dan eindelijk zover, de dag waarop ik heb gewacht en mijn nieuwe aansluiting zou moeten werken. De mail heb ik helaas nog niet ontvangen en bij het aanzetten van het glasvezel modem, gaat nog steeds hetzelfde Error lampje branden. Moet ik dan toch gewoon wachten op een mail die ik moet krijgen? of een melding maken van een niet werkende aansluiting? 

bedankt voor de tips en adviezen hier.