Beantwoord

Glasvezelkastje past niet

  • 26 July 2022
  • 48 reacties
  • 8357 keer bekeken

Reputatie 1

Ik wil zojuist het installatiepakket aansluiten maar het zwarte kastje past niet in de aansluiting. De adapter van het zwarte kastje gaat niet in de aansluiting. Dit zit op een ander plek en schuift niet in de daarvoor bestemde plek in de aansluiting. Google en het forum bekeken maar kan nergens vinden dat er verschillende kastjes zijn. Doe ik iets fout of bestaan er verschillende glasvezelkastjes?

 

icon

Beste antwoord door Johaka 30 July 2022, 11:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

48 reacties

Reputatie 1

Kleine nuance, met Error lampje bedoel ik het Alarm lampje, zoals op de foto te zien is.

Reputatie 1

Met enige regelmaat wordt een verbinding pas op de dag zelf of de dag van te voren actief gemaakt door een fysieke handeling in de infrastructuur. Dat er nu dus geen signaal binnen komt is volkomen normaal. Nu al een monteur inplannen gaat dan ook niet gebeuren, pas als het op de dag van oplevering nog niet werkt dan kan er een monteur ingepland worden. Let wel dat er dan ook een mail moet komen dat de verbinding gereed is, die volgt vaak automatisch vanuit het systeem als de monteur zijn infra-werkbon afmeldt.

Inderdaad.

@Piet200 .  Mocht het op die dag niet werken, laat het mij hier weten.  ( de mail waar @NHendriks het over heeft is hierbij heel belangrijk)

Ik heb op dit moment de service afdeling aan de lijn en is e.e.a. aan het uitzoeken. Het valt me op dat ze weinig tot geen informatie hebben over hoe e.e.a. op te lossen. De eerste reactie was, ik kan een monteur inplannen op de eerst beschikbare datum op 28 maart. Dat is een lekkere binnenkomer bij KPN. zou vandaag aangesloten worden. Overigens heb ik het SMS’je (of mailtje) nog steeds niet ontvangen.

Is er een andere weg te bewandelen om aangesloten te worden?

Overigens heb ik nu een afspraak met een monteur staan voor over 10!! (ja, 10!!) dagen. 
​​​​Knap waardeloos.

 

 

Erg spijtig dat het niet verloopt zoals we gehoopt hadden.  Ik kan helaas niks bespoedigen.  De aansluitdatum staat nu op 27-3.  Dat kan ik niet vervroegen :-(

Of het dan wél lukt door de monteur kan ik zelfs niet met zekerheid zeggen. Dat zullen we af moeten wachten. 

Hoe zit het met je huidige diensten? Heb je nu een abonnement bij een andere provider? (En zo ja, loopt dat nog even door?)

Zo niet, heb je een mobiel abonnement bij KPN? 

 

Reputatie 1

Ik zit voorlopig nog goed bij Ziggo.

wat ik niet begrijp is dat er geen monteur hoeft te komen, ze moeten alleen mijn aansluiting activeren, waarom doen ze dat niet?

Het proces is (heel grof geschetst ) zo bedacht:   KPNNetwerk sluit je fysiek aan en meet de lijn door.   Doet vervolgens een afmelding naar ons en als je een modern glasvezelkastje hebt, krijg je dan je NT toegestuurd en is het een kwestie van **klik** en je hebt internet via glasvezel.

Zodra er ook maar iets in dit proces misgaat wat we niet direct kunnen oplossen door een administratieve handeling in het systeem gaat er een monteur op pad om de zaak te inspecteren, hopelijk om het op te lossen óf een volgende partij aan te sturen omdat er bijvoorbeeld toch iets stuk is in de fysieke verbinding. 

Het is dus giswerk waarom jouw lijn (nog) niet werkt en hopelijk is het iets relatief simpels wat de monteur die dag kan repareren. 

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie.

Ik hoor vanuit verschillende kanten dat het erg belangrijk is dat je een SMS ontvangt op de dag dat je aangesloten wordt. Dit bericht komt (indirect) van een monteur die de patch in de wijkcentrale heeft aangelegd. 

 

Ik heb geen SMS ontvangen en concludeer dat er dus geen fysieke patch is aangelegd. Zonder deze patch gaat het sowieso niet werken en is het niet nodig om bij mij thuis te onderzoeken wat er aan de hand is. Ik begrijp niet waarom niet gewoon deze patch is gemaakt vrijdag.

Maar goed, ik maak er al teveel woorden aan vuil. Intern lijkt KPN het niet zo goed voor elkaar te hebben. Hierbij een linkje ter leering en vermaek! 

https://nl.trustpilot.com/review/www.kpn.com
 

 

Ben er klaar mee

plug and play

kost me een hele middag en grote ergernis 

Stap 1 wit kastje glasvezel aansluitpunt doe het blauwe klepje dicht,als deze nog openstaat.

stap 2 verwijder eerst de beschermdop uit het glasvezel kastje

stap 3 schuif het glasvezel kastje over het glasvezelaansluiting punt.

en hier gaat het dus mis je kan hem er dus niet inschuiven als je het blauwe klepje dicht heb gedaan zoals beschreven in uitleg

schandalig dat na ruim een jaar deze beschrijving nog niet is aan gepast

 

@Gsp Maar heb je het uiteindelijk wel aan de praat gekregen?

Met blauwe klepje open schuift het glasvezel kastje er keurig overheen,ga het morgen zien als glasvezelkabel actief wordt gemaakt.

 

Reputatie 3
Badge +1

Op het linker deel van dit kaartje staat dat het blauwe klepje dicht moet "Sluit de blauwe klep". Volgens mij moet het juist open. Of drukt het zwarte kastje het klepje zelf open?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @pieterboes 

 

Dat is wel de bedoeling dat het zwarte kastje het klepje openduwt, daar dient dat blauwe palletje aan de zijkant voor:

Soms werkt dat echter niet goed en dan kan je het klepje handmatig naar beneden openklappen.

Reputatie 3
Badge +1

Duidelijk! Ik heb het een keer geprobeerd, open en dicht en het gaat inderdaad erg makkelijk. Nu maar wachten op "licht".

Reputatie 3
Badge

Hier hetzelfde probleem. Kastje niet op te krijgen met klepje dicht. Daarbij komt ook dat ze de glasvezel erg laag hebben gehangen dat een radiatorbuis in de weg zat. Na 2 uur klote kastje er alsnog op gekregen. 

 

Gisteren zou mijn upgrade in gaan, maar helaas alarm lampje brand en gaat niet uit. Na 4 verschillende medewerkers en 4 verschillende antwoorden gisteren om 21.00 uur nogmaals kpn gebeld.moest modem overzetten en zou het dan activeren. Helaas niet het geval. Krijgen geen signaal zagen ze.

 

Hij heeft gelijk 2de lijn in gezet, namelijk monteur. Deze zal mij vandaag bellen. 

 

Ook ik heb geen sms/mail gehad dat de overzet klaar is en de order die gisteren ingang is ook niet klaar gemeld.

 

Hopelijk vandaag de oplossing en dat we van het weekend kunnen genieten van glasvezel. Maar heb er een beetje hard hoofd in Na al deze gesprekken sinds 28 maart.

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem. Kastje niet op te krijgen met klepje dicht. Daarbij komt ook dat ze de glasvezel erg laag hebben gehangen dat een radiatorbuis in de weg zat. Na 2 uur klote kastje er alsnog op gekregen. 

 

Gisteren zou mijn upgrade in gaan, maar helaas alarm lampje brand en gaat niet uit. Na 4 verschillende medewerkers en 4 verschillende antwoorden gisteren om 21.00 uur nogmaals kpn gebeld.moest modem overzetten en zou het dan activeren. Helaas niet het geval. Krijgen geen signaal zagen ze.

 

Hij heeft gelijk 2de lijn in gezet, namelijk monteur. Deze zal mij vandaag bellen. 

 

Ook ik heb geen sms/mail gehad dat de overzet klaar is en de order die gisteren ingang is ook niet klaar gemeld.

 

Hopelijk vandaag de oplossing en dat we van het weekend kunnen genieten van glasvezel. Maar heb er een beetje hard hoofd in Na al deze gesprekken sinds 28 maart.

Ik ben erg benieuwd of het bij jou is gelukt. Ik zat enkele weken geleden in precies dezelfde situatie, maar de medewerker(s) aan de telefoon kon/wilde geen contact leggen met een monteur (ook niet op mijn verzoek).

 

Reputatie 3
Badge

Hier hetzelfde probleem. Kastje niet op te krijgen met klepje dicht. Daarbij komt ook dat ze de glasvezel erg laag hebben gehangen dat een radiatorbuis in de weg zat. Na 2 uur klote kastje er alsnog op gekregen. 

 

Gisteren zou mijn upgrade in gaan, maar helaas alarm lampje brand en gaat niet uit. Na 4 verschillende medewerkers en 4 verschillende antwoorden gisteren om 21.00 uur nogmaals kpn gebeld.moest modem overzetten en zou het dan activeren. Helaas niet het geval. Krijgen geen signaal zagen ze.

 

Hij heeft gelijk 2de lijn in gezet, namelijk monteur. Deze zal mij vandaag bellen. 

 

Ook ik heb geen sms/mail gehad dat de overzet klaar is en de order die gisteren ingang is ook niet klaar gemeld.

 

Hopelijk vandaag de oplossing en dat we van het weekend kunnen genieten van glasvezel. Maar heb er een beetje hard hoofd in Na al deze gesprekken sinds 28 maart.

Ik ben erg benieuwd of het bij jou is gelukt. Ik zat enkele weken geleden in precies dezelfde situatie, maar de medewerker(s) aan de telefoon kon/wilde geen contact leggen met een monteur (ook niet op mijn verzoek).

 

Helaas niet. 13 qpril komt de monteur.

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem. Kastje niet op te krijgen met klepje dicht. Daarbij komt ook dat ze de glasvezel erg laag hebben gehangen dat een radiatorbuis in de weg zat. Na 2 uur klote kastje er alsnog op gekregen. 

 

Gisteren zou mijn upgrade in gaan, maar helaas alarm lampje brand en gaat niet uit. Na 4 verschillende medewerkers en 4 verschillende antwoorden gisteren om 21.00 uur nogmaals kpn gebeld.moest modem overzetten en zou het dan activeren. Helaas niet het geval. Krijgen geen signaal zagen ze.

 

Hij heeft gelijk 2de lijn in gezet, namelijk monteur. Deze zal mij vandaag bellen. 

 

Ook ik heb geen sms/mail gehad dat de overzet klaar is en de order die gisteren ingang is ook niet klaar gemeld.

 

Hopelijk vandaag de oplossing en dat we van het weekend kunnen genieten van glasvezel. Maar heb er een beetje hard hoofd in Na al deze gesprekken sinds 28 maart.

Ik ben erg benieuwd of het bij jou is gelukt. Ik zat enkele weken geleden in precies dezelfde situatie, maar de medewerker(s) aan de telefoon kon/wilde geen contact leggen met een monteur (ook niet op mijn verzoek).

 

Helaas niet. 13 qpril komt de monteur.

Jammer, was er al een beetje bang voor, gezien mijn eigen ervaring. Ik heb een afspraak voor activatie staan op 21 april, maar vrees met grote vrezen dat ik niet wordt aangesloten, dan een nieuwe afspraak met een monteur moet maken, die dan weer weken later pas kan worden ingepland. mocht dat zo lopen, dan zal ik mijn overstap heroverwegen, zo slecht is Ziggo nu ook weer niet.

Reputatie 1

Ik heb vandaag het doe het zelf pakket aangesloten en kwam tot de ontdekking dat het zwarte kastje niet over het witte glasvezel kastje past.   Het model is anders er is ook geen blauw luikje zichtbaar. Wat voor aansluitpunt heb ik dan?  
ik heb het op kunnen lossen door het glasvezel kabeltje wat van t-mobiel is te gebruiken om beide kastjes te verbinden. Maar wel vreems natuurlijk dat dit nergens vermeld is.

in eerste instantie werkte het nog niet sus ik had al wen monteur ingepland maar dan moet ik dus 3 weken wachten. Dat kan toch echt niet.

maar goed blijkbaar werkt het inmiddels alsnog en was de aansluiting zelf nog niet compleet, dus monteur afspraak maar geannuleerd.

 

Reputatie 7
Badge +24

@Merlin1201 ik denk dat het kapje van T-Mobile nog over het aansluitpunt zit. Dat moet er eerst vanaf.

Kunt u anders een foto plaatsen?

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +24

 

Dat buitenste kastje, dat is van de vorige provider. Dat hoort u er af te halen.

Het kastje waar "KPN Netwerk NL" op staat, dat alleen hoort te blijven zitten. Daar kunt u vervolgens het zwarte kastje van KPN overheen schijven.

Reputatie 1

Klopt idd ik heb die witte omhulsel verwijderd en kon daarna het zwarte kastje er overheen schuiven, opgelost,  dank u..

G’middag, zojuist het glasvezelkastje binnengekregen en aangesloten op het witte glasvezelaansluitpunt. Ik heb het zwarte afdichtdopje van het groene kabeleindpunt in het glasvezelkastje verwijderd. Het blauwe plaatje rechtsonder ging niet open als ik probeerde het zwarte kastje naar boven te schuiven. Het blauwe plaatje ging eraf en toen schoof het zwarte kastje soepel naar boven en kon worden vastgeklikt. Stroom erop en nu heb ik ‘n continu groen powerlampje en een knipperend groen connectionlampje eronder. Gelukkig geen rood lampje brandend. Ik heb de 8m Cat5e kabel erin geprikt en ook in de aansluiting op de ExperiaV10 Box. Daar ging bij de kabelaansluiting een groenlampje continu branden met links ernaast een oranje lampje continu.

Mijn vraag: moet KPN de glasvezel nog activeren? Maar is mijn kant van de installatie wel okay?

Hoi @Jefko . Je kunt het beste een nieuw topic aanmaken maar de snelste manier is bellen met 0800 0402 (onze doorlooptijd is behoorlijk lang).