Beantwoord

Goede wifi in huis en tuin

  • 29 June 2020
  • 5 reacties
  • 48 keer bekeken

Wil overstappen en graag wifi door heel mijn huis en tuin.

Kan dat bij u?

icon

Beste antwoord door Bart_ 2 July 2020, 15:22

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @Oudheusden , heb je nu goede wifi bij je huidige provider, zo nee, dan wordt het bij KPN niet anders.

Nou dat is geruststellend

Dank u

 

Nou dat is geruststellend

Dank u

 

Hallo @Oudheusden , de ontvangst van goede wifi is van veel factoren afhankelijk, bouwaard bewoond of zakelijk object, wifi-drukte in de naaste omgeving, wifi-instellingen apparatuur etc.

De zendsterkte van de wifi-signalen is wettelijk geregeld dus bij de ene provider krijg je geen sterker signaal dan bij de andere provider.

Ik hoop dat je daar wat mee kunt met je beslissing.

Reputatie 7
Badge +24

Wel wat kort door de bocht. Ondanks dat de zendsterkte wettelijk geregeld is, zit er wel degelijk verschil tussen wifi apparatuur. 

In de tuin belooft KPN helemaal niets. KPN heeft daar ook nog nooit mee geadverteerd voor zover ik weet en heeft er ook helemaal geen apparatuur voor. Als u echt goed wifi in de tuin wilt, dan zou u eigenlijk gewoon een outdoor accespoint tegen de buitengevel moeten monteren. Bekabeld aangesloten. 

Daarover gesproken: kabels. Heeft u die in huis liggen, naar elke verdieping, dan is goed wifi in huis goed te realiseren. Heeft u die niet, en wilt u daar ook niet voor zorgen, dan zult u op zolder mogenlijk geen of zeer slecht wifi hebben.

En ja, SuperWifi's. Maar verwachten daar geen wonderen van voor wat betreft wifi op zolder krijgen zonder kabels.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Oudheusden Welkom hier op het KPN Forum en mooi om te horen dat je een overstap naar ons overweegt. Zoals je medeforumgenoten Jan en Nick al hebben uitgelegd kunnen overal optimale wifi niet garanderen. Wifi is van veel zaken afhankelijk en het is erg gevoelig voor andere signalen. Niettemin kun je veel doen om goede wifi te krijgen en daar helpen we je graag bij. Op onze website lees je veel informatie en in dit Forumtopic over wifi vind je ook veel nuttige tips. 

Reageer