Beantwoord

Google chromecast

  • 8 February 2020
  • 12 reacties
  • 242 keer bekeken

Sinds woensdag overgegaan van Ziggo naar KPN. Alles werkt goed behalve de chromecast. Deze heeft woensdag voor de installatie nog gewerkt alleen krijg hem nu niet meer aan de praat. Elke keer krijg ik de melding: “[probleem bij het maken van verbind met ‘NAAM WIFI’ vanwege een routerfout.

Kan op hier en op internet geen antwoord hier op vinden. Wie kan mij helpen.

Experia mediabox V10a

icon

Beste antwoord door MachielAtsma 8 February 2020, 18:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Chromecast wel gereset ? En wachtwoord staat achterkant van modem zit knopje op de chromecast daarmee kan je hem resetten 

Beide meerdere keren gedaan. Meerdere keer gedaan zonder resultaat

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat Ziggo modem en andere apparatuur van Ziggo heeft u niet meer in gebruik?

Via de Home app de Chromecast verbinden met het nieuwe wifi toegangspunt zoals melding de aangeeft.

https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?hl=nl

@ Nick83 Ziggo modem en andere apparatuur van Ziggo niet meer in gebruik. 

@ Galdor68 via de home app de chromecast meerdere keren proberen te verbinden maar blijft de melding routerfout geven.

De chromecast had in het netwerk verbinding via de wifi va een accesspoint TPlink EAP245. 

Krijg bij beide wifi (zowel accesspoint als de Experiabox) de melding routerfout (als hierboven omschreven).

De TPLink is nog steeds in gebruik met een onveranderd ssid?

Bedraad heb je wel verbinding? 

Heb je de TP link al eens een complete fabrieks herstel gegeven en de Experiabox ook? Het heeft niet mijn voorkeur soms wel goed om schoon te beginnen.

Waar Naam Wifi staat in de foutmelding zie je de naam van het ssid waar je mee wil verbinden?

Reputatie 7
Badge +24

Misschien verstandig om het eerst ff zonder die TP-link te proberen. Uitzetten dus.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @amthuis, jammer en vreemd dat de Chromecast niet op de WiFi komt. Heb je alle stappen voor dit probleem van de Chromecast al doorlopen?

Ga a.s. zaterdag maar starten met een reboot van de TP link. Meerdere apparaten vallen uit. Bose soundbar en speaker niet meer bereikbaar, thermostaat geen verbinding meer via telefoon of tablet. Via de tablet wel verbinding op de TP link.  Alles zaterdag maar afsluiten en alles maar volledig opnieuw verbinden. 

Wordt vervolgd

 

 

Reputatie 7

Welk type Experia Box heb je?

Ik heb zo'n voorgevoel dat ik het antwoord al weet, maar ik laat me graag verrassen.

Reputatie 7

Ik zie zojuist dat je nog een ander topic hebt waarin mijn vermoeden bewaarheid wordt, een V10a.

Dan hoop ik dat een moderator van KPN je een oplossing zal aandragen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben eerst wel heel benieuwd wat het opnieuw verbinden van de apparatuur voor effect heeft. Ik hoor graag zaterdag weer van je.