Beantwoord

google chromecast en home mini maken geen verbinding meer met wifi

  • 12 July 2019
  • 24 reacties
  • 777 keer bekeken

Badge
Sinds gisterenmorgen krijg ik mijn google chromecasts en google home mini’s niet meer verbonden met Wifi.
ik heb de chromecast en mini opnieuw opgestart door de stekker eruit te trekken. De experiabox heb ik aan en uitgezet, maar dat helpt ook niet.
Ook krijg ik ze via de google home app niet meer verbonden met wifi door ze opnieuw in te stellen.

Het heeft maanden goed gewerkt, dus het is raar dat het opeens niet meer werkt. De nest en hue lampen kan ik nog wel met de google home app bedienen.

hopelijk weten jullie een oplossing.
icon

Beste antwoord door Marina_ 20 July 2019, 13:11

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Welke Experia Box gebruik je?
Badge
De V10A
Reputatie 7
De V10A
Ik had al zo'n vermoeden.


Dan hoop ik dat een medewerker van KPN snel zal reageren om je verder te helpen.
Badge
Dat hoop ik ook 🙂. Bedankt in ieder geval.
Badge
Heeft iemand van KPN nog een idee? Het lijkt erop dat het netwerk niet altijd gevonden kon worden aangezien het eerst wel heeft gewerkt en ik zelf niks heb veranderd.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Lizzie78, Welkom op het forum. Met welk apparaat heb je Google Home geïnstalleerd? Heb je de Experiabox al eens een reset gegeven en de producten daarna proberen te verbinden? Hoe je de Experiabox kun resetten lees je op deze pagina.
Badge
Ja ik had de experiabox al een keer uit en aangezet. En de chromecast heeft het weer even gedaan, maar dan vindt hij geen verbinding meer.
Badge
kan het zijn dat ik op een ander kanaal moet?
Reputatie 7
kan het zijn dat ik op een ander kanaal moet?
Ik weet niet welke versie van de Chromecast je gebruikt maar ik vermoed dat deze via 2.4GHz wifi met de Experia Box verbonden wordt.
Nu is het zo dat veel Amerikaanse apparaten kanaal 13 niet ondersteunen.
Als jouw 2.4GHz wifi dus op kanaal 13 afgesteld staat dan kan je problemen verwachten.
Als jouw wifi van jouw experia Box ingesteld staat op "auto" dan kan het zijn dat de Experia Box vroeg of laat omschakelt naar kanaal 13 en dan heb je de poppetjes dus ook aan het dansen.
Het kan heel goed zijn dat de wifi tuner de wifi van de Experia Box heeft ingesteld op "auto".
Zet hem via http://192.168.2.254 dan handmatig om naar een kanaal anders dan 12 en 13.
Badge
Ok thanks ga ik dat proberen!
Badge
@wjb je tip lijkt te werken. Gisteren ging alles goed, vandaag weer een netwerkprobleem melding bij het willen streamen naar de chromecast. Ik heb toen het kanaal weer aangepast van 11 naar 10 (stond inderdaad eerst op auto) en nu lijkt het weer goed te gaan. Maar ik heb voor de zekerheid maar wel een hdmi kabel converter van apple gekocht.
Reputatie 7
Gisteren ging alles goed, vandaag weer een netwerkprobleem melding bij het willen streamen naar de chromecast. Ik heb toen het kanaal weer aangepast van 11 naar 10 (stond inderdaad eerst op auto) en nu lijkt het weer goed te gaan.
Het zou niet nodig hoeven zijn om telkens weer het kanaal te veranderen. Als je toch weer netwerkproblemen krijgt dan is er iets anders aan de hand.
Nu heb ik een aantal berichten terug een treurige emoji geplaatst en we zijn eigenlijk niets opgeschoten.

Maar ik heb voor de zekerheid maar wel een hdmi kabel converter van apple gekocht.
Ik ben bang dat dat ook niet gaat werken, de iTV app toont geen beeld via zo'n hdmi kabel converter.
Badge
Hmm ok, hopelijk kan KPN me dan verder helpen om het structureel op te lossen. WiFi op mijn iPhone xr en iPad blijft het wel gewoon doen. De Mac had ook wat problemen.
Badge
Ik hoop dat de HDMI converter dan wel voor andere apps als Videoland en Netflix, RTL xl werkt. Blijft altijd wel jammer dat er opeens problemen kunnen ontstaan.
Badge
als aanvulling merk ik wel dat mijn nieuwe macbook air ook soms problemen heeft met de internetverbinding. Deze zit op 5 g evenals mijn iphone als ipad, maar deze laatste twee ervaren geen problemen. 5g staat ook op ‘auto’ wat betreft de kanalen. Moet deze ook nog op gepaalde kanalen staan?
Reputatie 7
5Ghz wifi kan je rustig op auto laten staan.
Ik hoop dat KPN snel met een firmware update zal komen voor de V10a waarin de vervelendste bugs verholpen zijn.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Lizzie78, Veel van dit soort problemen worden juist opgelost d.m.v. een reset. Zou je jouw modem eens willen resetten via de webinterface van je modem? Daarvoor log je eerst in op het modem en volgt je de stappen zoals aangeven op de laatste afbeelding.

Instructie inloggen op de Experia Box V10A:

1) Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
2) De gebruikersnaam is al ingevuld: ADMIN . Deze kun je niet veranderen
3) Op de achterkant van de Experia Box V10 A vind je een kaartje, schuif deze aan de kant. Daar vind je de unieke Admin password code. Hieronder een voorbeeld:
[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/7e0a9a4b-df1e-40e2-ad0e-46e0dde48676.png[/img]

Let op! De code is hoofdletter en cijfer gevoelig. De o kan ook een 0 (nul) of een O (hoofdletter o) zijn.

Als je het wachtwoord hebt gewijzigd en deze bent vergeten, voer dan een handmatige reset op je Experia Box uit.
Je kunt dan weer de Admin password code gebruiken achterop de Experia Box V10A.



Badge
Als ik dat doe , ben ik zeker al mijn instellingen weer kwijt. Mijn alarmsysteem is er bijv ook aan gekoppeld en ik wil niet alles weer opnieuw moeten instellen.
Reputatie 7
Badge +19
Dan is het verstandig om dit niet te doen, want je raakt inderdaad bepaalde instellingen kwijt. Samengevat lijkt het erop dat IPv6 niet bij alle V10A's volledig zijn uitgeschakeld waardoor websites/apparateb eerst proberen te laden via IPv6 en het pas na een timeout nogmaals proberen via IPv4. Er wordt uitgezocht of we dit proactief kunnen herstellen voor alle V10A-gebruikers zonder dat een fabrieksreset nodig is maar dat blijkt een lastige opgave. Ik ga contact zoeken met iemand die IPv6 op afstand voor je kan uitschakelen zonder dat je hiervoor een reset hoeft te doen. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik deze gegevens doorzetten naar mijn collega.
Badge
Beste Marina, dan voer ik de reset inderdaad zelf niet uit. Wat jij aangeeft klinkt logisch. Bij het opstarten wordt vaak het netwerk niet gevonden, na lang wachten of een aantal keer opnieuw op te starten lukt het wel. Het zou fijn zijn als jullie het kunnen oplossen. Ik heb mijn gegevens ingevuld in mijn forumprofiel.
Reputatie 7
Badge +19
@Lizzie78, Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Aan de hand van deze gegevens zie ik dat je geen klant bij KPN bent. Vermoedelijk bij een provider die gebruik maakt van ons netwerk zoals bijvoorbeeld Telfort. Dit is nu nog een andere provider, waardoor ik jouw gegevens niet zie en dit niet voor je kan regelen.
Badge
Ik zit inderdaad bij Telfort, maar die zijn door jullie overgenomen. Dus voor vragen kon ik bij KPN terecht nu.
Hoe kan ik mijn gegevens nog meer doorgeven? Is er een mailadres waar ik dit naar toe kan sturen of op een andere manier?
Reputatie 7
Badge +19
@Lizzie78, Alleen Telfort prepaid is over naar KPN. De rest van de diensten volgen laten. Je kunt voor vragen over Telfort diensten terecht op het Telfort forum. Als je daar jouw vraag kort plaatst met een linkje van dit topic, weten zij wel wat ze kunnen doen 🙂
Badge
Ok, ik heb het daar nogmaals gevraagd.

Reageer