Beantwoord

Google Home Mini maakt geen verbinding met wifi (Experiabox V10a)

  • 15 June 2019
  • 7 reacties
  • 2007 keer bekeken

Hallo,

Ik heb zojuist een Google Home Mini gekocht en probeer deze in te stellen via de Google Home app. Via de app is de Mini klaar om geïnstalleerd te worden. Hiervoor moet de Mini verbinding maken met WiFi, maar dit lukt helaas niet. Om dit probleem op te lossen krijg ik de volgende opties vanuit Google: optie 1 - Schakel AP-isolatie uit op je router, optie 2 - Schakel UPnP, ook bekend als Multicast, in op je router. Het inschakelen van UPnP is gelukt, maar dit is niet voldoende om verbinding te maken met WiFi. Kunnen jullie mij alsjeblieft instructies geven hoe ik AP-isolatie kan uitschakelen? Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,


Fay
icon

Beste antwoord door wjb 16 June 2019, 13:32

Bekijk origineel

7 reacties

Hier hetzelfde probleem. Ben benieuwd of je antwoord krijgt
Reputatie 7
Gebruik je die Google Home app toevallig op een iPhone of iPad?
Zo ja, gebruik dan eens een Android apparaat, grote kans dat het dan wel werkt.

Overigens hebben de Experia Boxen geen AP-isolation en is UPnP op het LAN sowieso al mogelijk.
Zet UPnP-IGD overigens weer uit, dit heeft niets met UPnP op het LAN te maken, maar stelt apparaten in staat om poorten vanaf Internet open te zetten. Dit is niet wat je wilt!
dezelfde probleem hier. Helaas hebben wij alleen maar iPhones en geen Android. Wat is dan de oplossing, kan toch niet zijn dan KPN dit soort apparaten niet ondersteund!
Ik heb alleen maar IPhone en een iPad
Reputatie 7
dezelfde probleem hier. Helaas hebben wij alleen maar iPhones en geen Android. Wat is dan de oplossing, kan toch niet zijn dan KPN dit soort apparaten niet ondersteund!
KPN speelt geen enkele rol in deze.
Dit is zeer waarschijnlijk een probleem met de Google Home app die op iOS zijn werk niet goed doet.

Zie ook https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/geen-verbinding-chromecast-google-home-474829#post778664
Reputatie 7
Badge +28
Welkom allen! Ik stel voor dat we in het topic dat wjb linkt verder gaan aangezien daar wat meer informatie in staat. Als het goed is krijgt een van de gebruikers nog een terugkoppeling van Google over deze storing.

Hallo,

Ik heb zojuist een Google Home Mini gekocht en probeer deze in te stellen via de Google Home app. Via de app is de Mini klaar om geïnstalleerd te worden. Hiervoor moet de Mini verbinding maken met WiFi, maar dit lukt helaas niet. Om dit probleem op te lossen krijg ik de volgende opties vanuit Google: optie 1 - Schakel AP-isolatie uit op je router, optie 2 - Schakel UPnP, ook bekend als Multicast, in op je router. Het inschakelen van UPnP is gelukt, maar dit is niet voldoende om verbinding te maken met WiFi. Kunnen jullie mij alsjeblieft instructies geven hoe ik AP-isolatie kan uitschakelen? Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,


Fay

dezelfde probleem hier. Helaas hebben wij alleen maar iPhones en geen Android. Wat is dan de oplossing, kan toch niet zijn dan KPN dit soort apparaten niet ondersteund!


KPN speelt geen enkele rol in deze.
Dit is zeer waarschijnlijk een probleem met de Google Home app die op iOS zijn werk niet goed doet.

Zie ook https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/geen-verbinding-chromecast-google-home-474829#post778664

Kpn zou hier wel een rol in moeten spelen

Reageer