Vraag

Google reCaptcha

• 3 juli 2018
  • 14 reacties
  • 1542 keer bekeken

Hallo, ik heb al 3 weken het probleem dat ik niet op websites kan inloggen die gebruik maken van reCaptcha omdat er dan komt te staan:

''Je computer of netwerk verzendt mogelijk geautomatiseerde query's. Ter bescherming van onze gebruikers kunnen we je verzoek nu niet verwerken.''

Ik heb deze 'solutions'' al geprobeerd, maar geen 1 heeft gewerkt hopelijk weten jullie nog iets wat ik niet heb geprobeerd en het misschien zou kunnen fixen.

- Ik heb al mijn computers + mobile op malware gescant met de volgende virus scanners: ESET, Norton, AVG, Avast, Malwarebytes, MalwareBytes cleaner & KPN Veilig.
- Elke Youtube video die je er over kan vinden heb ik geprobeerd.
- heel Google Chrome verwijderd en gereset etc.
- andere browsers geprobeerd.
- mijn modem/router iets van 15x over nieuw aan uit gedaan voor 10 minuten en 1x 6uur lang.
- mijn Wifi wachtwoord en naam veranderd.
- ook een keer mijn modem/router gereset.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
T is niet gewoon een VPN die je gebruikt?
Ga 'es naar https://nld.privateinternetaccess.com/pages/whats-my-ip/ , zie je daar "internet provider: KPN"? Wat zijn de eerste 2 blokken met getallen van t IP-adres?
T is niet gewoon een VPN die je gebruikt?
Ga 'es naar https://nld.privateinternetaccess.com/pages/whats-my-ip/ , zie je daar "internet provider: KPN"? Wat zijn de eerste 2 blokken met getallen van t IP-adres?

Nooit gebruik gemaakt van VPN. nadat ik al die oplossingen geprobeerd had. heb ik voor de test een VPN gedownload om te kijken of recaptcha het daar wel op deed en daar deed hij het wel daarna weer uit gedaan en verwijderd en toen werkte het weer niet.
Reputatie 7
Badge +30
Oke, Hmm.
En het antwoord op de tweede/derde vraag? Dat is namelijk wel van belang om te kijken of dit probleem via het KPN netwerk gebeurd of dat er iets anders is ingesteld waardoor je de captcha krijgt.
Oke, Hmm.
En het antwoord op de tweede/derde vraag? Dat is namelijk wel van belang om te kijken of dit probleem via het KPN netwerk gebeurd of dat er iets anders is ingesteld waardoor je de captcha krijgt.

Yeah natuurlijk staat daar gewoon KPN.
Hallo,

Is hier een oplossing voor. Ik heb hier ook last van en ook al het bovenstaande geprobeerd. De recapatcha blijft dit aangeven. ''Je computer of netwerk verzendt mogelijk geautomatiseerde query's. Ter bescherming van onze gebruikers kunnen we je verzoek nu niet verwerken.'' Is er hier iemand de een oplossing heeft?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Is hier een oplossing voor. Ik heb hier ook last van en ook al het bovenstaande geprobeerd. De recapatcha blijft dit aangeven. ''Je computer of netwerk verzendt mogelijk geautomatiseerde query's. Ter bescherming van onze gebruikers kunnen we je verzoek nu niet verwerken.'' Is er hier iemand de een oplossing heeft?
Is dit op je eigen netwerk of met een VPN?

Als dit ook gewoon KPN netwerk is, dan is dit wel opvallend. En zouden er misschien wel andere overeenkomsten kunnen zijn.
Dit is op mijn eigen netwerk van kpn. Ik gebruik geen vpn's of iets dergelijks. Ik kan niets meer invullen of doen waar je een recaptcha voor nodig hebt. Ook een paar keer telefonisch contact gehad met kpn maar hun kunnen niets voor mij betekenen.
Reputatie 7
Badge +30
Ah oke!

@Joran, zijn er overeenkomsten tussen deze 2 aansluitingen? Misschien qua IP-range?
Reputatie 7
Badge +28
Nee niet echt. Alleen dat het beide IPv4 adressen zijn. Maken jullie misschien gebruik van programma's die achter de schermen een hoop verzoeken uitvoeren richting Google? Zie bijvoorbeeld Ongebruikelijk verkeer op mijn netwerk volgens google - Windows Clients - GoT.

Iets anders wat niet heel erg voor de hand ligt: Traag internet en moeite om in te loggen bij verschillende sites. | Ziggo Community ("Ik heb iets van 100 tabs open en ze gaan allemaal laden als ik m'n browser start. Nou zijn er maar een paar met Google, maar blijkbaar genoeg om de captcha te triggeren. ")
Hoi Joran,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb geen idee of ik andere programma's op de achtergrond heb draaien. Hoe zal ik dat kunnen inzien? Ik heb al een paar keer mijn browsers volledig gewist. Ik heb zelfs een gloed nieuwe laptop gekocht maar ook daar heb ik hetzelfde probleem. Ik heb de laptop meegenomen naar een kennis en het daar geprobeerd en daar ging het prima en zonder problemen. Ook heb ik contact gehad met kpn en hun hebben gezegd op afstand wel iets met de modem gedaan maar het heeft ook niet voor verandering gezorgd. Een nieuw ip adres was volgens de medewerker niet mogelijk. Zal het dan toch aan mijn ip adres liggen?
Reputatie 7
Badge +28
De foutmelding komt door veel (ongebruikelijk) verkeer vanaf een bepaald IP-adres. Daar ligt het inderdaad aan. Maar zoals de helpdesk aangeeft, we kunnen het IP-adres niet veranderen. Daarom moeten we achterhalen wat er voor dit verkeer zorgt. Zijn er meer apparaten actief op internet behalve deze laptop? Kun je op alle apparaten (de gratis versie van) Malwarebytes uitvoeren? Dit is een antivirusprogramma dat je los van de bestaande virusscanner kunt uitvoeren. De gratis versie vraagt overigens of je 14 dagen de volledige versie wil testen, dat is niet per se nodig. Mag wel.

Dit verkeer kan ook komen door extensies van een browser. Als je inlogt op een browser (Chrome, Firefox) worden je extensies automatisch weer geïnstalleerd. Als er dan eentje tussen zit dat voor dit probleem zorgt zal het direct weer ontstaan. Zodra de oorzaak van het probleem is weggenomen kan het alsnog 24 uur duren voor Google niet meer deze foutmeldingen weergeeft. Je weet dus niet direct of het probleem is opgelost.
@Joran

Het probleem is nog niet opgelost. Ik ben zelf over gestapt naar een ander provider. Ik heb nu internet van kpn via de telefoon lijn en ziggo internet via de coax aanlsluiting. Op de pc met het andere ip ( van ziggo) werkt het niet. Zelfde probleem. Op de laptop heeft hij het 3 dagen gedaan en nu weer hetzelfde probleem. Ook heb ik gekeken of er bij het internet van kpn verandering is omdat ik er een paar dagen geen gebruik van heb gemaakt. Maar ook hier nog steeds hetzelfde probleem. het malware programma had ik al gebruikt op de pc, laptop en telefoon maar daar is niets uit gekomen. Ook maak ik geen gebruik van extentie's op de browsers. Ik weet niet meer wat ik moet doen en kan mij niets meer bedenken waar het wel aan zal kunnen liggen.
Reputatie 7
Badge +28
Dus zelfs via een heel ander ip-adres/provider gaat het nóg mis. Het enige wat ik me kan bedenken is dat er een programma is geïnstalleerd dat zoveel verzoeken naar Google stuurt, dat Google heeft vermoeden heeft dat het geautomatiseerd verkeer is. Het zal geen malware zijn, anders had je die gedetecteerd met de scanners.

In het topic op Tweakers staat de tip om een packet sniffer te installeren. Hiermee kun je al het internetverkeer inzichtelijk krijgen. Zo kun je wellicht achterhalen waar de verzoeken naar Google vandaan komen. Het is wel een vrij lastig programma om mee te werken, ik kan je er weinig over vertellen. Misschien dat @RobinFlikkema hier nog wat meer van weet? :)

Contact opnemen met Google is vrij onmogelijk, je kunt wel een vraag plaatsen op hun support forum: Google Search Help Forum - Google Productforums
Reputatie 7
Badge +30
Tja, ik zou zeggen dat t dan specifieke apparaten zijn. Scannen met malwarebytes etc is dan sowieso een goede optie, en je komt er vervolgens alleen achter met Wireshark/TCPDump en/of netstat.

Makkelijkste is om die aan te zetten als je niets doet en te kijken of er uitgaande verbindingen worden gemaakt, in netstat kan je ook de PIDs zien en dus de locatie van de .exe achterhalen. Maar simpel is t allemaal niet.
Eventueel kan je wanneer je niets anders op je PC doet een trace maken en die even emailen, dan kijk ik er naar, maar doe dan niets anders want in die traces kan best gevoelige info zitten afhankelijk van de requests die op dan moment gedaan worden.

Verder, contact met Google als gewone consument zit er bijna niet in.

Robin

Reageer