Beantwoord

GPS aanzetten voor Hotspots van KPN-FON

• 18 juni 2014
  • 4 reacties
  • 4614 keer bekeken

Vandaag heb ik me aangemeld bij kpn.com/wifizoalsthuis en ook de app voor mijn android gedownload. Bij het openen van de app werd ik gewaarschuwd dat ik de GPS satellietverbinding moest aanzetten. Dat heb ik ook gedaan. Mijn vraag is nu: kan dit consequenties hebben voor mijn data-verbruik of op enige andere wijze kosten gaan genereren?

icon

Beste antwoord door wjb 18 juni 2014, 15:29

Door het aanzetten van jouw GPS zal je geen extra kosten hoeven te verwachten, afgezien van het feit dat je accu sneller leeg zal zijn en je dus extra stroomkosten zult hebben.

GPS (Global Positioning System) maakt geen gebruik van netwerk connecties.

Jouw Android apparaat ontvangt signalen van de verschillende GPS sattelieten en berekend op basis daarvan de lokatie van het apparaat.

Houdt er overigens wel rekening mee dat andere apps die GPS coördinaten ook kunnen gebruiken en dat Google je dit in dank zal afnemen omdat ze dan weer een beetje meer van je te weten komen.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Door het aanzetten van jouw GPS zal je geen extra kosten hoeven te verwachten, afgezien van het feit dat je accu sneller leeg zal zijn en je dus extra stroomkosten zult hebben.

GPS (Global Positioning System) maakt geen gebruik van netwerk connecties.

Jouw Android apparaat ontvangt signalen van de verschillende GPS sattelieten en berekend op basis daarvan de lokatie van het apparaat.

Houdt er overigens wel rekening mee dat andere apps die GPS coördinaten ook kunnen gebruiken en dat Google je dit in dank zal afnemen omdat ze dan weer een beetje meer van je te weten komen.

Het is niet perse nodig om GPS aan te hebben, de app zoekt om zich heen naar FON_ spots, ook als de GPS uitstaat.

De GPS functie is alleen maar nodig als je zo'n spot in de buurt wilt zoeken.

Bedankt voor de duidelijke uitleg! :D

Bedankt MarcoRo!:D

Reageer