Vraag

Graag wil ik mijn WAN IP laten veranderen dit door meerdere Ddos attacks

• 14 september 2017
  • 23 reacties
  • 518 keer bekeken

Ik wil graag mijn WAN ip laten veranderen dit omdat ik meerdere Ddos attacks heb gehad.

23 reacties

Hallo,

Ik ben de soon van s.weidenaar. Mijn vader weet niet erg goed hoe je het uitlegd vandaar dat ik het graag even wil toelichten. Ik ben gebanned op een bepaalde website, Dit onterecht (door een ander die op mij IP zat) Hierdoor kan ik niet meer op deze website, Ook kan ik geen contact leggen omdat ze niet op mij antoorden. (Dit waarschijnlijk omdat ik gebanned ben). Ik heb veel dingen geprobeerd maar mijn enigste oplossing is om mijn WAN IP te laten wijzigen. echter zag ik dat dit niet vaak gedaan word. vandaar dat ik me af vroeg of dit voor mij echt niet mogelijk is?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Mag ik vragen welke website dit is?

Het WAN IP wordt overigens niet gewijzigd voor dit soort gevallen.

Robin
de website heet twitch maar is er ook geen andere manier? want ik sta in mijn recht alleen bewijsen is niet mogelijk. Ik kan me nu geen oplossing meer bedenken?
heb de laatste tijd ook last van Ddos atacks vandaar dat mijn vader geiriteerd hierboven heeft getypt hierdoor zit ik nu een beetje vast omdat mijn familie er nu ook last van krijg als ik game hulp zou ik zeker waarderen.
Reputatie 7
Heel begrijpelijk en ook heel vervelend natuurlijk als jullie Internet aansluiting last heeft van DDoS aanvallen.
Meestal zijn dergelijke DDoS aanvallen maar van korte duur maar helaas worden ze in de online game wereld wel vaker ingezet om tegenstanders dwars te zitten.
Helaas heb je daarmee nog steeds geen nieuw WAN IP adres en, zoals Robin feitelijk ook al aangaf, wordt dit ook vrijwel nooit toegekend bij KPN.
Wat je wel kunt bekijken is of je via een VPN dienst weer op twitch kunt komen.
als je wan ip geblokeerd word heeft een vpn toch geen functie mwer meende ik
Reputatie 7
Badge +30
als je wan ip geblokeerd word heeft een vpn toch geen functie mwer meende ikdat is niet logisch. Als jij Twitch namelijk bekijkt via die VPN dan ziet Twitch jouw WAN IP niet.

Verder kan je het best met Twitch support contact op nemen, maar heb je een screenshot van dat de website geblokkeerd is?

Daarnaast, waarom.denk je dat je geddost wordt?

Robin
De VPN zal ik vanmiddag even proberen, De Ddosses krijg ik denk ik omdat ik video's post op youtube en op twitch dus veel heb gestreamd. Mensen proberen dan vaak mijn streams neer te halen en dit lukt ze dan ook. Verder speel ik ook veel online games met mensen over de hele wereld.
Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe ik een VPN maak met mijn kpn experiabox. Ik heb filmpjes gezien maar kom niet verder bij portforwarding

mvg, S. Weidenaar
Reputatie 7
Misschien heb je wat aan de onderstaande pagina.
https://www.top10vpn.com/beste-vpn
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt geen forwarding nodig. In dit geval wil je een uitgaande VPN hebben. Geen inkomende VPN. Verder ben ik persoonlijk best wel fan van Private Internet Access maar zoals de link hierboven noemt, de interface is matig maar die heb je niet nodig als je alles handmatig instelt.
Hoe stel ik alles handmatig in? want dit snap ik dus niet
weet iemand hoe ik dat doe?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Je VPN wil je niet volledig handmatig instellen. Als je een VPN wil gebruiken wil je gewoon een kiezen die zn eigen software heeft of die de Windows VPN Client kan gebruiken. Op bovenstaande vergelijkingsite staat wel of ze eigen software hebben. De VPN dienst heeft meestal wel een handleiding over hoe de software werkt.

Maar nogmaals, ik betwijfel of Twitch je IP geblokkeerd heeft.

Robin
Heey Robin,

Als ik het begrijp kost zo'n vpn dus wat geld?

Twitch heeft mij gevraagd welk IP ik had dit kon ik zien op: http://www.whatsmyip.org/ Het IP wat daar verscheen heeft twitch gebanned.

mvg, S.Weidenaar
Reputatie 7
Heb je ook gevraagd waarom Twitch dat IP adres gebanned heeft?
Reputatie 3

Helaas heb je daarmee nog steeds geen nieuw WAN IP adres en, zoals Robin feitelijk ook al aangaf, wordt dit ook vrijwel nooit toegekend bij KPN.

Dit is wel heel erg vreemd: heb hier enkele weken geleden nog aan monteur gevraagd hoe het nu precies zat met zelfde IP vasthouden, wat ik persé wil. Mij is bekend dat als je modem/router steeds op de netspanning houdt, dat het IP niet verandert, zonder hier zekerheid over te hebben.
Dat is b.v. bij Ziggo zo, maar ook bij b.v. XS4ALL, OnsBrabantNet etc.etc.
Monteur besvestigde toen dat als je netspanning op modem/router houdt het toegewezen IP adres zo blijft.
Dus dan hoefde Meneer Weidenaar maar modem/router uit te trekken, enkele uurtjes wachten en een nieuw WAN IP adres is geregeld....

KPN meldt zelf via helpdesk dat je in géén geval een vast WAN IP adres kunt krijgen (als particulier)!

Hoe zit het nu???
Reputatie 7
Bij KPN houdt je vrijwel altijd hetzelfde IP adres, ongeacht of je de Experia Box aan laat staan of een tijdje uit zet.
Dit IP adres zal alleen wijzigen als KPN daartoe een reden ziet.
Bijvoorbeeld bij het switchen van een xDSL aansluiting naar een glasvezelaansluiting of wellicht bij het afsplitsen van jouw aansluiting op een andere centrale of straatkast.

Je hebt dus inderdaad geen vast IP adres bij KPN, maar het IP adres wijzigt ook niet zomaar.
Vind het alleen nog een beetje raar dat kpn je wan ip niet wil veranderen maar daar in tegen dan wel een vpn aanraad terwijl dit eigenlijk niet toegestaan is. kreeg ik te horen.
Reputatie 7
VPN niet toegestaan?
Wie vertelt je die onzin nu weer?
Als jij via een VPN service op Internet wil, dan is dat jouw keuze, niemand die jou dat zal kunnen beletten.
Dat KPN niet zomaar jouw IP adres wijzigt is wel logisch en mijns inziens ook heel terecht.
Ik ben blij dat wij bij KPN tenminste een IP adres hebben dat zo goed als nooit wijzigt.
Reputatie 7
Badge +12
Denk dat de support van Twitch dit hem heeft verteld. Op zich logisch dat ze dat zeggen, anders zouden de IP bans voor hen geen functie meer hebben. Gelukkig kunnen zij niet zien of jij een VPN gebruikt of niet.

Heb je al naar de reden van de ban gevraagd?
Reputatie 2
Badge
dit al geprobeerd? www.twitchtips.com/ban-checker/
ja het probleem is dat er een payment fraud op mijn ip adress heeft plaatsgevonden. Maar echter weet ik hier niks van. maar ja uitleggen lukt niet doorat mijn gehele IP gebanned is

Reageer