Op 25 september jl kregen wij een email in ons kpn-postvak met de tekst:
"Gratis 2x sneller internet?"
Wil je hiervan profiteren? Klik dan hieronder op 'Ja, ik wil gratis 2x sneller internet'.
Nadat onze monteur is langsgeweest kun je genieten van stabieler internet dat 2x zo snel is.
De verbetering is gratis. Je abonnement en maandbedrag blijven hetzelfde."
Het leek een leuke geste daar ik al meer dan 25 jaar bij kpn zit (toen je nog de telefoonlijn bezet hield voor je BBS voor wie dat nog kent...)
In eerste instantie ging er iets fout bij de planning (iets met 2020 ipv 2019) dus vrijdag halve dag verlof kwijt, maar dit werd netjes en snel opgelost; monteur kon maandag-ochtend komen.
Zover geen probleem wat mij betreft, maar toch weer een halve dag verlof die ik liever ergens aan mijn zoontje had besteed...
Goed, de monteur arriveert keurig rond klok van 10:00 uur, maakt een aanpassing in de wijkkast (die 6 huizen verderop bij ons in de straat staat) en komt binnen de pair-bonding installatie/aanpassing afmaken.
Bij het testen blijkt echter dat de snelheid niet verder omhoog wil dan zo'n 120 terwijl het modem en de kpn-website toch echt aangeven dat 200 haalbaar is.
Na wat bellen (in eerste instantie door de monteur) wordt er door de dame van de klantenservice beweerd dat de 2x actie niet zou gelden bij abonnementen vanaf 100... U heeft 100 Mbs dus U blijft op 100 Mbs...
Erhm, U zegt? Wacht even... Dat staat hier nergens... Er staat hier gewoon (monteur leest mee op mijn telefoon) in de email dat ik 2x sneller ga internetten nadat de monteur is geweest.
Nee meneer, U krijgt een 2x snellere verbinding, niet 2x sneller internet, dan moet U 5 euro in de maand extra betalen. In de voorwaarden van kpn staat dat die 2x sneller internet niet geldt voor abonnementen van 100 Mbs...
Nogmaals, dat staat hier nergens... En ook niet dat er voorwaarden gelden voor de abonnementen van 100 Mbs. Er staat letterlijk: 2x sneller internet... Niet U krijgt een 2x snellere verbinding en U moet 5 euro per maand bijbetalen omdat U betaald voor een abonnement heeft van 100 Mbs...
Oftewel de email is misleidend oftewel de dame van de klantenservice wil graag ons abonnement aanpassen maar wat er in de email staat strookt in ieder geval niet met het resultaat...
Het kost alles bij elkaar een dag verlof, die ik er zeker voor over zou hebben gehad als onze internet inderdaad 2x sneller was geweest... Maar nu lijkt het gewoon een voor kpn wenselijke infra aanpassing die iets mogelijk maakt waar wij dus alsnog gewoon voor moeten betalen... En dat is absoluut dus niet wat de email doet voorkomen...
Beste antwoord door YoInTy
Bekijk origineel