Beantwoord

gratis homepage bij kpn

  • 15 June 2020
  • 18 reacties
  • 2776 keer bekeken

Badge

ik wil graag een gratis kpn homepage, hoe krijg ik dit voor elkaar?
(een dame aan de telefoon zei dat ze me niet kon helpen)

Help!

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 23 June 2020, 11:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @steen16x,

Dat kunnen ze hier voor je regelen, vul alvast je forumprofiel in als je dit nog niet gedaan hebt. 
Let wel op dat het erg druk is en het even kan duren voordat je hier geholpen wordt. 

Badge

Dat is fijn.
Ik wil graag dat de het geregeld wordt.
Het forumprofiel is ingevuld.

Reputatie 7
Badge +25

HI @steen16x, welkom hier. Excuses voor de late reactie. Dank Chris, scheelt weer wat tijd. Ik heb gelijk gekeken en ik zie dat Homepage al jaren is geactiveerd op jouw e-mailaccount. 

Het adres van je Homepage is http://home.kpn.nl/gebruikersnaam. Je kan d.m.v. een ftp-programma toegang krijgen tot deze ftp-server. Hier voer je het ftp-serveradres (ftp://home.kpn.nl poort 21) in, in combinatie met je gebruikersnaam en wachtwoord. Dit is hetzelfde als je gebruikersnaam en wachtwoord van het e-mail adres.  KPN geeft jou de ruimte op een eigen homepage te uploaden.

Badge

Beste Paul,

Ik kom er niet uit.
Ik gebruik als ftp programma Filezilla Server.

Daar krijg ik een invulscherm met 3 invulvelden:
Host, Port en Password.
Wanneer ik je antwoord bekijk, welke tekst moet dan waar staan.
Hoe weet ik welke gebruikersnaam en WW goed is.

Groet, Theo

Reputatie 7
Badge +25

Beste Paul,

Ik kom er niet uit.
Ik gebruik als ftp programma Filezilla Server.

Daar krijg ik een invulscherm met 3 invulvelden:
Host, Port en Password.
Wanneer ik je antwoord bekijk, welke tekst moet dan waar staan.
Hoe weet ik welke gebruikersnaam en WW goed is.

Groet, Theo

Hoi Theo. 

- Host: home.kpn.nl
- Poort 21
- Username: het volledige @kpnmail.nl e-mailadres van de hoofdmailbox. Hetzelfde e-mailadres die jij gebruikt voor jouw KPN ID in dit geval.
- Wachtwoord: bij jou bekend als het goed is. Dus het wachtwoord van dat e-mailadres. 

Laat je weten of dat lukt?

Reputatie 7
Badge +24

En dat is niet hetzelfde als het wachtwoord van je KPN id.

Badge

IK ben al een stuk verder, maar zie nog steeds geen homesite.

 

*Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +24

Nee... die moet u zelf maken. En dan plaatsen aan de rechterkant onder "Externe site".

Badge

Nick83,

Heel fijn dat je snel reageert.
Ik ben 69 jaar, en al jaren bezig om een website op te zetten.
Ik ben nu al ver gekomen,maar geeft me nog eens een hint hoe ik moet beginnen.
Waar kan ik iets lezen dat me verder helpt.

Theo

Reputatie 7
Badge +25

Hier vind je nog wat Filezilla info die wellicht handig is: https://www.websitebeginnersgids.nl/filezilla-wat-is-het-en-hoe-werk-je-ermee/

Zoek je info over hoe je een eigen website vanaf 0 bouwt? Dus echt een uitleg over HTML?

Badge

Ik begrijp, in andere forumvragen dat alles begint met een bestand dat INDEX.HTML heet.
Klopt dat?
En hoe maak/kom ik eraan?

Groet, Theo

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat staat hier:

Op de site waar @Paul_ naar linkte.

Hoi,

 

ik wil ook wel een homepage maken, maar als ik de instructies volg vraagt die om een gebruikersnaam en wachtwoord die ik niet ken (ik log in met mijn email adres...) 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb vorige week in een ander topic een reactie van een KPN medewerker gezien, die zei dat KPN daar nu helemaal mee gestopt is. Weet @Paul_ daar ook wat van?

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb vorige week in een ander topic een reactie van een KPN medewerker gezien, die zei dat KPN daar nu helemaal mee gestopt is. Weet @Paul_ daar ook wat van?

Dit klopt @Nick83 en @KammieKam. Er worden geen nieuwe homepages meer geactiveerd. De huidige blijven wel gewoon bestaan.

Ik heb nog een tiscali mailadres en telfort gebruikersnaam. Hoe kom ik op mijn homepage? (ervan uitgaande dat ik deze heb). 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb nog een tiscali mailadres en telfort gebruikersnaam. Hoe kom ik op mijn homepage? (ervan uitgaande dat ik deze heb). 

Als je deze nooit eerder hebt laten activeren dan is dit via KPN geen optie meer aangezien KPN gestopt is met deze dienst.

OK, jammer. Maar dank voor je snelle reactie 👍