Beantwoord

Gratis switch aanvragen

  • 21 September 2019
  • 11 reacties
  • 1470 keer bekeken

Hallo,

Ik heb gelezen dat je gratis een switch kan krijgen bij KPN.

Mijn vraag is, hoe kan ik deze switch opgestuurd krijgen?


mvg,
Olivier
icon

Beste antwoord door Susan_ 24 September 2019, 19:30

Bekijk origineel

11 reacties

Hallo @olivier483 , dan heb je de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Bij KPN krijg je niet zomaar een gratis switch, je moet aan bepaalde eisen voldoen om eventueel voor een gratis switch in aanmerking te komen.
Het heeft te maken met het aantal tv decoders dat je gebruikt in combinatie met het aantal lan poorten dat je tot je beschikking hebt op je modem.
Mijn modem heeft 4 lan poorten en ik heb 3 iTV kastjes.
Mijn modem heeft 4 lan poorten en ik heb 3 iTV kastjes.
Hallo @olivier483 , dan heb je nog een vrije poort over voor andere zaken en heb je mijn inziens dus geen recht op een gratis switch, maar kun je deze bestellen in de KPN webshop of een computerwinkel.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @olivier483 , welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat je 3 of meer iTV ontvangers hebt kan je een via KPN krijgen. Of wanneer je een V10A hebt en te weinig poorten (V10A heeft een poort minder). In jouw geval zou ik dus een kunnen opsturen. Hiervoor heb ik wel enkele gegevens nodig!

Zou je jouw profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Geef even een seintje wanneer dit gelukt is, dan ga ik voor je kijken!
Reputatie 7
Badge +24
De regeling word door zo ongeveer elke KPN medewerker anders toegepast, tis maar net welke je treft 😂
Reputatie 7
Badge +21
Dacht ik ook, Ik had begrepen uit eerdere topics, dat als er genoeg poorten zijn voor alle iTV ontvangers + 1 PC er geen gratis switch meer werd verstrekt.
De regeling word door zo ongeveer elke KPN medewerker anders toegepast, tis maar net welke je treft 😂
Hallo @Nick83 Zo is het, een brutaal mens heeft de halve wereld en de niet-brutalen de rest.😂
Er zit geen structuur in de antwoorden, als je pech hebt tref je de verkeerde, als je geluk hebt tref je de goede.
Er is ook nergens duidelijk een richtlijn binnen KPN terug te vinden waar iedere moderator (en klant) zich aan dient te houden inzake de levering van (gratis) switches.
In bovenstaand geval zou IK géén switch gegeven hebben, immers, de klant heeft nog 1 poort over.🤔

De regeling word door zo ongeveer elke KPN medewerker anders toegepast, tis maar net welke je treft 😂Hallo @Nick83 Zo is het, een brutaal mens heeft de halve wereld en de niet-brutalen de rest.😂

Er zit geen structuur in de antwoorden, als je pech hebt tref je de verkeerde, als je geluk hebt tref je de goede.
Er is ook nergens duidelijk een richtlijn binnen KPN terug te vinden waar iedere moderator (en klant) zich aan dient te houden inzake de levering van (gratis) switches.
In bovenstaand geval zou IK géén switch gegeven hebben, immers, de klant heeft nog 1 poort over.🤔


Maar wat JIJ daarvan vindt doet helemaal niet ter zake. Hij heeft een switch aangevraagd en het is KPN die daar een beslissing over neemt.
Ik begrijp echt niet waar jullie je zo druk over maken. Olivier, succes met je switch. Heb je hem al ontvangen?


De regeling word door zo ongeveer elke KPN medewerker anders toegepast, tis maar net welke je treft 😂Hallo @Nick83 Zo is het, een brutaal mens heeft de halve wereld en de niet-brutalen de rest.😂


Er zit geen structuur in de antwoorden, als je pech hebt tref je de verkeerde, als je geluk hebt tref je de goede.
Er is ook nergens duidelijk een richtlijn binnen KPN terug te vinden waar iedere moderator (en klant) zich aan dient te houden inzake de levering van (gratis) switches.
In bovenstaand geval zou IK géén switch gegeven hebben, immers, de klant heeft nog 1 poort over.🤔
Maar wat JIJ daarvan vindt doet helemaal niet ter zake. Hij heeft een switch aangevraagd en het is KPN die daar een beslissing over neemt.
Ik begrijp echt niet waar jullie je zo druk over maken. Olivier, succes met je switch. Heb je hem al ontvangen?

Hallo @Casey , het is wel een feit dat IK en JIJ en alle andere klanten daar indirect aan meebetalen aan die gratis weggevertjes wat de abokosten weer opdrijft, daar maak ik me druk om, al helemaal om het inconsequente beleid in dezen van KPN
Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond allen! Het klopt dat het soms niet helemaal overeenkomt, maar de regels kunnen ook veranderen. Sinds de komt van de V10A is de regeling anders geworden. Je kan er een ontvangen bij de V10A omdat deze een poort minder heeft, als tegemoetkoming. Daarnaast kan je een aanvragen als je 3 of meer iTV ontvangers hebt aangesloten. Hopelijk heb ik het zo een beetje opgehelderd!

 @olivier483 ik zie helaas nog geen ingevuld Forum profiel. Ik hoor graag of ik er nog een dien op te sturen!

 

Admin edit 26-1-2022: De informatie in dit bericht is verouderd. Je krijgt bij KPN automatisch een gratis netwerkswitch als je een 4e (of meer) tv-ontvanger besteld. In alle overige gevallen dien je, indien nodig, zelf een switch aan te schaffen. Je kunt deze bestellen via onze webshop of via een andere leverancier. Houd er wel rekening mee dat de netwerkswitch voor KPN TV wel IGMP snooping moet ondersteunen.

Beste @Susan_

Ik had Zaterdag al contact opgenomen met de chat hulpdesk.

Dit gebeuren kan wat mij betreft dus gesloten worden.

Bedankt allen,
Fijne dag verder.

Olivier

Ps. Waarom zo een discussie maken om zo’n switchje, ‘gratis’ altijd is altijd mooi 👍.

Reageer