Beantwoord

H368n en ipcamera

• 25 maart 2015
  • 9 reacties
  • 370 keer bekeken

Ik heb deze week een Tenvis IP camera gekocht en deze loopt via een H368N V9 box. Via UPnP krijg een externe en interne poort, deze heb ik beide geforward met zowel TCP als UDP. met canyouseeme zie ik dat de interne poort open staat maar de externe poort niet. En ik krijg hem niet open, wat doe ik verkeerd? bij de instellingen heb ik beide poorten apart geforward dus bij start/ end/map start en map end voor intern aaaa ingevuld en bij extern bbbb ingevuld. met binding heb ik een ip aangewezen, wie helpt me?

icon

Beste antwoord door wjb 25 maart 2015, 21:42

Gebruik eerst eens alleen UPnP en dus absoluut geen port-forwardings.

Dus als jij in jouw browser http://jouw publieke IP adres:8055 in geeft, dan kom je niet bij jouw camera?

Wat dan als jij http://lokale IP adres van camera:8001 in geeft? (Wel vanaf een apparaat dat ook op jouw lokale netwerk is aangesloten.)

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Hoi leon308, welkom op het forum.

Je zegt dat via UPnP een externe poort verkregen wordt.

Dat zou moeten betekenen dat jij geen port-forwardings voor die poort moet vastleggen en dat jouw camera direct vanaf Internet op die poort benaderbaar moet zijn.

Welke app gebruik je, of benader je de camera in een browser?

Welke externe poort wordt gebruikt?

Vermeldt hier nooit jouw publieke IP adres of DDNS naam!

Hoi,

als ik port forward uitzet werkt het helemaal niet, ik werk via Internet Explorer 11 omdat ik hem zo helemaal kan benaderen, Via UPnP krijg ik de interne en externe poort te zien. als intern is dat 8001 en extern 8055. nu heb ik beide open gezet maar alleen de interne is open. Moet ik nu via Upnp werken of met portforward?

alvast bedankt voor uw tijd

Reputatie 7
Gebruik eerst eens alleen UPnP en dus absoluut geen port-forwardings.

Dus als jij in jouw browser http://jouw publieke IP adres:8055 in geeft, dan kom je niet bij jouw camera?

Wat dan als jij http://lokale IP adres van camera:8001 in geeft? (Wel vanaf een apparaat dat ook op jouw lokale netwerk is aangesloten.)

het lukt me nu om zowel intern als extern in mijn eigen netwerk de cam te benaderen,

Ook verwacht ik dat ik hem in een ander netwerk ook kan zien.

dit na de modem compleet te resetten en opnieuw via UPnP en binding alles weer in te stellen.

nu nog de app van Tenvis p2p extern werkend te krijgen, ik kan daar niks instellen van IP adres, de app moet hem zelf vinden en misschien moet ik dan toch forwarden.

Port forwarding is nu niet ingesteld en het werkt zowel in mijn netwerk als een ander  netwerk.

Ik kan hem nu via IE volledig benaderen en instellen

Reputatie 7
In die Tenvis p2p app zal je toch echt wel moeten kunnen instellen op welk IP adres jouw camera te benaderen is.

Anders zal dat nooit gaan werken over Internet.

Op jouw lokale netwerk zal die camera wel gevonden worden door die app maar op Internet nooit, ook niet als je port-forwardings in zou stellen.

Voor jouw informatie:

UPnP doet niets anders dan automatisch een port-forwarding instellen, vandaar ook dat je niet zelf een port-forwarding hoeft (zelfs mag) instellen.

Ten eerste hartelijk dank voor de duidelijke uitleg.

weet nu dat bij UPnP geen port forward nodig is. (en ik maar klooien)

met de app scan je de qr code op de verpakking en ik denk dat hij dan een mac adres mee krijgt.

dan stel je de wifi in en haalt de kabel weg en dan moet het werken

ik denk er toch hard over om een andere app te downloaden voor android

Reputatie 7
Graag gedaan.

Ik zou het heel vreemd vinden als je in die app niet het IP adres van jouw camera zou kunnen instellen.

Nu is het wel zo dat de camera via UPnP ook het publieke IP adres van jouw Experia Box heeft kunnen opvragen.

Het zou dus zomaar kunnen dat de app dit publieke IP adres weer krijgt van jouw camera (zodra deze op jouw LAN een keer verbonden wordt) en dat de app daarmee weet hoe de camera op Internet te benaderen is.

Dat zou overigens betekenen dat je, zodra je jouw camera in de app hebt opgenomen, deze zou moeten kunnen benaderen via Internet. (Bijvoorbeeld via de 3G/4G verbinding van jouw telefoon.)

Dit is van de site van Tenvis:

Installatie

Deze camera werkt op de Tenvis P2P Iphone app die door middel van de QR-code op de doos uw camera binnen enkele seconden heeft gevonden en hoeft u geen instellingen in uw router te zetten. Op uw computer kunt u met  Windows en Internet Explorer alle functies bedienen. Op Mac en Windows PC wordt beeldweergave via Firefox, Safari en Chrome alleen d.m.v. Quicktime ondersteund. 

De eerste keer word de camera bekabeld verbonden met de router, dan via de app de wifi instellen, kabel losmaken en dan moet het werken.

Ik kijk nu voor New Tenvis daar kan je wat meer instellen, dus daar kom ik wel aan uit.

Reageer