Beantwoord

Haal beloofde snelheid niet

  • 20 July 2019
  • 17 reacties
  • 1447 keer bekeken

ik heb ook een beloofde 100/10 abb maar haal op de experiabox niet meer dan 80 down en 50 up. raar want abb is maar 10 up dus daar zeur ik dan niet over. KPN beloofd de snelheid op hun site maar haalt het dus niet. diverse monterus hier geweest en afgelopen week experia en glas aansluiting vervangen. Monteru gaf aan dat de snelheid 100 mb niet gegarandeerd is omdat ze aan KPN zijde ook 100 mb kaarten gebruiken en daardoor verlies ontstaat. Kortom de beloofde 100 Mbit haal ik dus niet maar betaal er wel voor. Na klacht ben ik gebeld en men zou kaart aan KPN zijde vervangen door GB kaart.. helaas nog steeds niet gebeurd. Blij dat mijn abb begin juli is afgelpen dus ik kan afscheid nemen van deze trieste partij.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Cappuccino2 15 April 2023, 02:27

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @De Erkende, Welkom op het forum. Wat je aangeeft is wel verrassend. Wanneer je een bekabelde speedtest doet, hoor je wel 100Mbit/s te halen. Er kan verlies ontstaan, maar geen 20Mbit/s. Wanneer je de speedtest doet via WiFi, dan kan het wel zijn dat je snelheid verliest. Dat komt omdat WiFi gevoeliger is voor omgevingsfactoren. Het draadloze netwerkverkeer gaat door de lucht met een bepaalde frequentie. Dit kan via twee frequenties, namelijk: 2,4 Ghz en 5 Ghz. De meest gebruikte frequentie hiervoor is 2,4 Ghz. Deze frequentie wordt echter niet alleen gebruikt voor draadloos internet, maar bijvoorbeeld ook door draadloze audio apparatuur, bluetooth apparatuur, babyfoons en magnetrons. Dit zorgt voor extra drukte op deze frequentieband, wat invloed heeft op de snelheid en kwaliteit van je WiFi-verbinding. Verklaart nog niet waarom je wel 50Mbit/s up haalt.

Als je het hebt over een bekabelde snelheid wil ik ook nog even wat testjes doen rondom jouw verbinding. (heeft geen invloed op jouw netwerk) Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf)
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @De Erkende, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!
nee hoor vraag is zeker niet beantwoord maar kwam niet meer op het forum. u vraagt of ik postcode huisnummer wil geven, liever niet op het forum zult u begrijpen. maar hoe nu verder??
Reputatie 3
Badge +1
Je profiel is alleen zichtbaar voor Jou en Moderators, dus kun je het gerust invullen, anders word hulp van de Moderators erg moeilijk
profiel reeds aangepast voor de modurators, dank voor de tip
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens @De Erkende. Ik heb een meting gedaan tot aan het modem, maar de snelheid die je bij jouw abonnement hebt komt ook daadwerkelijk binnen. Jij haalt 80Mbit/s down en 50Mbit/s up via een bekabelde speedtest via onze servicetool. Zou je de kabel tussen je glasvezel aansluiting en het modem willen controleren? Daarnaast hoop ik dat je de mogelijkheid hebt om een andere kabel te testen tussen het modem en je computer waarmee je de speedtest hebt gedaan. Zo niet, dan kan ik je eventueel een nieuwe sturen. Je kunt ook nog een andere poort van het modem testen. Wil je dat proberen? Omdat de snelheid wel gehaald wordt tot aan het modem, ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk ergens in huis. Vandaar dat ik je deze vragen stel. Als dit het probleem niet oplost, zou ik graag nog een aantal andere testjes willen doen waaronder een reset van het modem. Daar heb ik akkoord voor nodig, omdat je bepaalde instellingen verliest en opnieuw moet instellen. Ik hoor graag van je.
Beste Marina, dank voor je reactie. Helaas kloppen jou gegevens niet. ik heb namelijk een abbonnement van 100 down en 10 up !! en niet zoals jij zegt 80/50. dat is ook een niet bestaande abbonnementsvorm bij KPN. ik wil gewoon 10 down en 10 up. Alle kabels zijn vervangen zo ok experiabox en glasvezelpunt. speedtest doe ik op enkel 1 port met een lege box. probleem zit hem in de EOF (ethernet over fiber) die jullie aanbieden dit is een 100 Mbit poort. die MOET omgezet worden naar GOF (gigabit over fiber) dan krijg ik wel de beloofde 100 Mbit binnen. op julie site staat ook zelf 100 mbit werkelijke snelheid. de verliezen die ik nu heb zijn echt buiten proporties. Ik heb een proffesionele lancat meter waarmee ik kabels meet. daar ligt het niet aan. het verhaal over 2.4 GHZ en 5 Ghz snapte ik ook wel, het is mijn werk. KPN moet gewoon doen wat ze beloven en dat doen ze niet. Er is al 14 dagen lang beloofd dat de snelheid aangepast gaat worden door over te gaan naar GOF maar ja dat blijkt niet te kunnen want dan moet ik een nieuwe abb aan gaan en dat wil ik niet ik wil gewoon gecompenseerd worden voor 12 maanden betalen voor wat ik NIET heb gehad. Ben dus ontevreden over de service. Nogmaaals dank voor uw reactie maar ik heb sterk het gevoel dat ook u niet weet waar u over praat.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @De Erkende, Dat klopt! Ik zeg ook niet dat jij 80/50 haalt, dit is iets wat je in jouw eerste bericht aangeeft. Aan de hand van de meting die ik gedaan heb, haal je de juiste snelheid en dat is 100Mbit/s. Ik zie dat er een wijziging plaats vindt vandaag die vorige week is aangevraagd. Sneller internet 100/100. Dit wordt in de loop van de dag aangepast. Zullen we dit even afwachten?
We gaan het zien of ze het vandaag gaan doen. Eerst zien dan geloven dit zouden ze al 14 dagen doen.
Reputatie 7
Badge +24
Euhm... er zijn zat mensen die voor 50 betalen en maar 15 of nog minder krijgen. Die zouden heel graag willen ruilen met u. Overstappen, waar wilt u heen? Als u coax hebt liggen, dan zou u over kunnen op Ziggo, maar een andere aanbieder op datzelfde glasvezel lever u denk ik geen enkele snelheidswinst op.
Reputatie 7
Badge +19
@De Erkende, Zou je nog eens een speedtest willen doen? Ik ben benieuwd wat je haalt na de omzetting.
Reputatie 7
Badge +19
@De Erkende, Ik heb geen reactie meer van je gehad, dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Ik betaal voor glasvezel 100 MB en krijg op de WiFi rond de 45 MB. Daar betaal ik niet voor. Allemaal beloftes over glasvezel maar ik heb dezelfde snelheid die ik had bij Ziggo op de normale kabel voor minder. 

Reputatie 5
Badge +5

Wifi Snelheid hangt veel af van wifi sterkte en kwaliteit (storingen van andere radio signalen) vandaar wat velen voor mij hier al zeiden is indien mogelijk bekabelde wifi punten is het beste waarbij geen wifi kwaliteit en sterkte verloren gaat als het bij het eindpunt aankomt

Ze moeten gewoon niet iets beloven wat ze niet waar kunnen maken. Ik heb de kabel in de console maar verder zit alles op de WiFi, zoals normaal is. Ga niet met kabels door het huis slepen voor een laptop. En de router staat praktisch naast de bank, bij het raam dus er gaat niks verloren.. Vind het allemaal maar een groot broodje aap wat al die maatschappijen beloven met hun zogenaamde snelheden. Vooral het glasvezel verhaal, want dat zou toch fantastisch zijn. Nou, niet dus lol

Reputatie 5
Badge +5

Geen enkele internet provider op aarde zal snelheden via wifi garanderen behalve dat een redelijke snelheid verwacht mag worden (50 - 90%) afhankelijk van afstanden en obstakels omdat je niet in redelijkheid mag verwachten dat Wifi signalen door tientallen muren en andere obstakels heen gaat wie deze variabele in acht neemt zal een redelijk tot meer dan redelijk Wifi dekking komen in huis waarbij zoveel mogelijk het Wifi punt centraal geplaats dient te worden waarbij je zoveel mogelijk zicht hebt op het wifi punt wat weer ten goede komt aan signaal en kwaliteit van signaal 

Reputatie 7
Badge +12

Ze moeten gewoon niet iets beloven wat ze niet waar kunnen maken. Ik heb de kabel in de console maar verder zit alles op de WiFi, zoals normaal is. Ga niet met kabels door het huis slepen voor een laptop. En de router staat praktisch naast de bank, bij het raam dus er gaat niks verloren.. Vind het allemaal maar een groot broodje aap wat al die maatschappijen beloven met hun zogenaamde snelheden. Vooral het glasvezel verhaal, want dat zou toch fantastisch zijn. Nou, niet dus lol

Hoi @StepOnLego en welkom hier op ons forum :)

Voordat je roept dat iets een broodje aap verhaal is, zou je ook zelf een beetje onderzoek hiernaar kunnen doen! 
​​​​@Cappuccino2 zijn uitleg klopt dan ook helemaal. De snelheid waarvoor je bij je provider een contract afsluit, heeft betrekking op de snelheid die binnenkomt op je modem. Zodra je via de wifi gaat werken lever je in principe snelheid in omdat een wifi signaal zich nu eenmaal door de lucht moet verplaatsen.

Reageer