Beantwoord

Haal de beloofde snelheid niet

  • 20 April 2019
  • 15 reacties
  • 791 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Ik haal de beloofde snelheid niet

icon

Beste antwoord door Koudhe 15 May 2019, 18:09

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Is dit gemeten vanaf een bekabeld aangesloten PC terwijl de TV ontvangers uit stonden?
Reputatie 4
Badge +4
Ja #wjb bekabeld geen verder verbruik en TV's uit enige maanden geleden haalde ik nog 130/140 Mbit
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Koudhe, Fijn dat je een eigen topic voor jouw vraag hebt aangemaakt. Ik heb aan de hand van je gegevens meteen gekeken of ik bijzonderheden tegen kwam, maar dit is niet het geval. Heb je het NT kastje al eens uitgezet voor 10 seconden? Als je dan nog niet de beloofde snelheid haalt, ben ik benieuwd of je in de afgelopen maanden nog iets veranderd hebt aan jouw netwerk.
Reputatie 4
Badge +4
@Marina Ik heb het NT kastje één minuut uitgezet maar geen verschil, als ik de speedtest start zie ik in een fractie dat de snelheid begint met 101 maar valt dan terug. En nee er is niets veranderd aan mijn netwerk, het vreemde is dat als ik beide TV's gebruik de snelheid niet wijzigt
Reputatie 4
Badge +4
Ook dit gedaan maar geen resultaat

Gereserveerde bandbreedte voor Windows uitschakelen
Veel gebruikers weten niet dat 80% van de bandbreedte wordt gebruikt voor Windows en de applicaties die zijn geïnstalleerd op je laptop of pc. Je internetsnelheid gaat omhoog als je dit uitschakelt en dat werkt als volgt:
  • Druk op Windows + R om Uitvoeren te openen
  • Tik gpedit.msc en druk op OK
  • Navigeer naar Computerconfiguratie, Beheersjablonen en Netwerk
  • Kies voor QoS-pakketplanner
  • Open de Reserveerbare bandbreedte beperken
  • Kies voor ingeschakeld en zet Bandbreedtelimiet op 0%
Als hij op Niet geconfigureerd staat dan gebruikt het systeem maximaal 20% van de verbinding.

En ook in safe mode geen verbetering van de snelheid
Reputatie 7
Badge +19
@Koudhe, Je hebt dus al heel wat gedaan om het probleem op te lossen. Heb je je modem ook al eens gereset? In dit topic kun je lezen hoe je het modem een reset geeft. Als ook dit niet werkt, dan zou je via deze pagina een storingsmonteur kunnen inplannen. Het bezoek is gratis, als het probleem binnen ons netwerk ligt. Hopelijk kan de monteur wel achterhalen waarom je de snelheid niet haalt.
Reputatie 4
Badge +4
@marina ik heb de Experiabox wel langer als een minuut uitgezet, maar het modem niet gereset. Ik heb een hele lijst voor de MAC Toegang controle-Regel configuratie en dat is beste veel werk ook is er geen back-up mogelijkheid dus die optie wil ik zo lang mogelijk uitstellen.

Ga dit wel proberen met een laptop op de zelfde kabel en daarna direct aangesloten op de Experiabox.

Wordt vervolgd

Groet
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Koudhe, Heb je het nog getest met een laptop die direct is aangesloten op de Experiabox?
Reputatie 4
Badge +4
Goedemorgen @Marina_ , ja ik heb het getest met een laptop direct op de Experiabox, en ook de laptop aangesloten op de kabel die ik gebruik voor mijn desktop maar de snelheid is niet beter alhoewel de snelheid in zijn totaliteit nu rond de 91-92 Mbps ligt. Ik heb ook een andere switch gebruikt en het met en zonder switch geprobeerd maar weinig/geen verandering in snelheid,

Het vreemde is wel dat bij een snelheidsmeting met beide tv-boxen in werking de snelheid hetzelfde blijft.

Ik heb de Experiabox nog geen fabrieks-reset gegeven.

Groet
Reputatie 7
Het vreemde is wel dat bij een snelheidsmeting met beide tv-boxen in werking de snelheid hetzelfde blijft.
Dat is niet vreemd als jouw glasvezelverbinding een 1Gbps verbinding is.
In dat geval is alle capaciteit boven jouw abonnement beschikbaar voor IPTV en zal IPTV geen impact hebben op de beschikbare capaciteit voor jouw internet verbinding.
Reputatie 4
Badge +4
Thanx @wjb dit wist ik niet
Reputatie 4
Badge +4

Vandaag een heel stuk beter, waarschijnlijk dan toch iets geweest bij KPN ?
Reputatie 4
Badge +4
wow weet niet wat er gebeurt is maar dit is wel even iets anders.

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Koudhe, Dat is een groot verschil! Zoals eerder aangegeven meten we tot aan het modem geen problemen met de snelheid. Nog steeds kom ik uit op een snelheid van 214Mbit/s. Het probleem ligt/lag dus bij je in huis. Wat de reden is, kan ik niet nagaan. Aangezien het al een stuk beter gaat, zou ik je willen adviseren om het een tijdje aan te kijken. Mocht je wel weer problemen ervaren, dan kun je altijd nog een monteur laten langs komen.
Reputatie 4
Badge +4
Goedemiddag @Marina_ . Ik zal het zeker in de gaten houden, maar ik kan geen reden bedenken waarom dit een probleem in mijn huis is / was,.... hardware is niets aan veranderd, modem niet gereset 667 uur online en zeker niet als ik al een paar dagen deze hoge snelheid heb. Mijn abonnement is 100/10 Mbit/s wat is dan de verklaring dat ik nu op 200Mbit/s zit !!!. Meestal is de snelheid bij kpn iets hoger maar dit is geen iets meer ;-)
In ieder geval bedankt voor je bericht en een fijn weekend

Groet,
André

Reageer