Beantwoord

Haal maar 35 Mbit/s via wifi met Box V10 en Experia Wifi

  • 19 June 2022
  • 24 reacties
  • 199 keer bekeken

Wifi verbeteraar gedaan en maar 35m/bit download terwijl er op mijn kpn 200m/bit gezet wordt.

Ze kunnen monteur langs laten komen die moet je weer betalen.

Graag een andere oplossing betaal al genoeg aan kpn.

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 2 July 2022, 13:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Hallo @Willem1468 wat is voor jou belangrijk een snelle verbinding of een ver bereik of een mix?

 

 

Hoi Jan

Het liefst allebei nu zit ik op ong 5 mtr van de versterker en krijg  dus deze snelheid maar.

Anders moet ik een utp kabel aanleggen

Hallo @Willem1468 , voor de mix laat je de wifi instellingen binnen je modem zoveel mogelijk op AUTO staan.

 

Hallo JanD

In de modem is alleen de monteur van kpn geweest die de versterkers heeft geinstalleerd.

Zou niet weten hoe dat moet.

Hallo @Willem1468 , welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Zijn de versterkers witte of zwarte superwifi's? Zijn deze bekabeld of draadloos met het modem verbonden?

Hallo JanD

Het zijn deze zwarte wifi versterkers bekabeld

 

Hallo @Willem1468  en welk merk en type  modem heb je? Voor mij belangrijk om te weten voor een goed antwoord.

 

Hallo JanD

 

zte  experia box v10

Hallo @Willem1468 , dan is de wifi op de modem uitgeschakeld en kun je inloggen op de zwarte versterker, meestal is dat 192.168.2.150

Hallo JanD

 

Kom er niet in vraagt wachtwoord en staat op admin.

kpn wachtwoord geprobeeerd werkt niet

Hallo @Willem1468 het wachtwoord staat op een sticker achterop de versterker.

 

Hallo JanD

 

Ik kan nu in de wifi versterker komen en dan ?

Hallo JanD

 

Jammer dat ik geen antwoord meer krijg

U kunt bellen met 0800-0402 en dan kan een medewerker met u samen de instellingen veranderen. Ik kan mij voorstellen dat dit via forumberichten minder makkelijk gaat.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Jan

Het liefst allebei nu zit ik op ong 5 mtr van de versterker en krijg  dus deze snelheid maar.

Anders moet ik een utp kabel aanleggen

Als u een pc of laptop bekabeld aansluit, haalt u daarop dan wel 200 mbit? Bij een speedtest? 

Heeft u een glasvezelaansluiting? 

Hallo  Nick83

 

Als ik met de telefoon dicht by de modem zit  haal ik wel  bijna de 200 m/bit als ik verder weg ben niet

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo  Nick83

 

Als ik met de telefoon dicht by de modem zit  haal ik wel  bijna de 200 m/bit als ik verder weg ben niet

 

Ach ja ... zo werkt WiFi. Hoe verder weg, hoe lager de snelheid. 

Waar staat de versterker? Staat die open en bloot op een tafel ofzo? Of heeft u hem achter in het tv meubel in een spaghetti van electriciteitsdraden weggestopt? Staat er misschien een basisstation van een draadloze DECT telefoonset naast?

Reputatie 7
Badge +17

@Willem1468 wat @Nick83 zegt klopt. Hoe verder weg van de versterker hoe minder snelheid. Ook kan een storingsbron veel verschil maken. 

Wat ik altijd aanraad is in ieder geval kijken of je kan doen met de verbinding wat je wilt. Netflix vraagt ongeveer 10Mbit/s. 35Mbit/s is dus ruim voldoende om dat te doen. 

Wel kan vaak met de plaatsing en het instellen veel bereikt worden. Wifi komt voornamelijk horizontaal uit het apparaat. Hoe hoger je deze plaatst, hoe beter. 

Verder denk ik dat als het inderdaad de afstand is dat nog een extra wifi versterker een betere oplossing is dan een wifi monteur. 

Hallo  Bram_ @Nick83

 

Vandaag de versterker verzet staat nu op 1,5 mtr van de laptop haal nu 50m/bit via wifi.

Bekabeld geprobeerd dan haal ik 190 m/bit .

Dit gedaan met de laptop op kpn speedtest

KPN

Rotterdam

KOPIEER LINK

Test results

PING

5

ms

JITTER

1

ms

DOWNLOAD

52.6

Mbps

UPLOAD

50.5

Mbps

Badge +19

Gebruik je wel de 5ghz band?? Met de 2.4ghz band is dit wel een gebruikelijke snelheid. 

Reputatie 7
Badge +17

@Willem1468 ik heb al even geen reactie meer van je gezien in het topic. Heb je nog antwoord op de vraag van @Joep1965?

Bram_ 

 

Ik ben er niet verder mee gegaan ik heb de versterker dichtbij staan dus nu gebruik ik met de laptop gewoon met bekabeling.

Eigenlijk niet de bedoeling maar de makkelijkste oplossing.

Reputatie 7
Badge +17

@Willem1468 duidelijk. In dat geval sluit ik het topic voor je. 

Mocht je op enig moment wel richting snelheden die op bekabeld lijken raad ik je aan te kijken naar de status van 5GHz.

Bram_ 

Ik heb dat toen geprobeerd in te zien maar dan heb je wachtwoord nodig weet ik nog