Hallo, een veelgestelde vraag over de ps3

• 31 januari 2014
  • 7 reacties
  • 1878 keer bekeken

Hallo allemaal!

ik ben nieuw hier, heb me speciaal geregistreerd omdat ik geen sluitend antwoord kan vinden op mijn vraag. Ik heb een playstation 3, je voelt hem al aankomen.... met nat type 3 (strict)

Ik ben in het bezit van de KPN experia box, de grijze (Thomsom Speedtouch 780)
Software: 7.4.32.7
Ik wil ontzettend graag online gamen, maar dit lukt me steeds niet vanwege het nat type.

Ik heb heel google afgezocht maar kan geen sluitend antwoord vinden. wie o wie kan me helpen?

Alvast bedankt, gr. melvin

p.s uiteraard speel ik draadloos

7 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hoi,

welkom op het forum.

ik ben persoonlijk niet heel bekend met de speedtouch 780.

maar daar zijn hier anderen wel heel bekend mee.

ik durf je niet zo te zeggen of het hieraan ligt en hoe je het moet instellen.

waar ik dan wel om moest lachen (sorry!) was je PS

p.s uiteraard speel ik draadloos, dat is alles behalve uiteraard. een beetje gamer haalt het namelijk niet eens in zn hoofd 😉 (behalve facebook "gamers" dan)

Hallo!

Daar mag jij best om lachen :p
Ik zit op zolder.. geen mogelijkheid om een draad te trekken. Daarnaast heb ik al een wifi extender.. dat haalde ook weinig uit.

Een beetje gamer ben ik wel.. maar om nou te zeggen dat ik niks beters te doen.heb... haha gr
Reputatie 4
Badge +1
Wat bedoel je met een wifi extender?

Je bedoelt toch geen wifi repeater hoop ik? Die dingen zijn half duplex en zeer storingsgevoelig zoniet verstorend.

De reden waarom ik erom moest lachen was het woordje uiteraard ;)
Het is namelijk uiteraard beter om een kabel aan te sluiten, omdat je met online gamen bij voorkeur een ononderbroken, directe connectie wil. Dat haal je over het algemeen alleen met een kabel verbinding.

Wat je wifi betreft, zou ik eerst willen weten wat je met die extender bedoeld.
Als je een repeater bedoeld; weggooien en een acces-point kopen :)

Ps ik ben ook best wel een gamer, maar met vrouw en kind heb ik meestal ook wel wat beters te doen haha, maar mn verbinding is uiteraard wel bekabeld 😉
Reputatie 7
Hoi melvint92,

Ook ik heb geen ervaring met de Thomson Speedtouch 780, maar als ik het topic van Allart goed begrijp, dan ondersteunt jouw speedtouch UPnP.

Dit zou betekenen dat het voldoende zou moeten zijn om zowel op de Speedtouch als op de PS3 UPnP aan te zetten.

Je zou dan NAT Type 2 (moderate) moeten krijgen.

Als je GTA V speelt, dan doe je er verstanding aan om op de PS3 de DNS servers in te stellen op die vam openDNS (208.67.222.222 & 208.67.220.220).

Als je geen NAT Type 2 (moderate) krijgt na het aanzetten van UPnP op zowel de Speedtouch als de PS3, dan is het beste om bij KPN een nieuwe router aan te vragen. Zorg dan wel dat je of een ZTE H220N krijgt of een Experia Box V9 (ZTE H368N).

De Experia Box V8 (Arcadyan VGV7519) gaat ook niet werken.

Hallo!
@lawd: ik heb werkelijk waar geen idee haha.. op de verpakking staat sitecom wifi extender en ik heb geen idee of dat een repeater is ja of nee. Haha no offense taken!
@wjb

Bedankt, ik ga dit zometeen even controleren. Echter geeft de ps3 bij de instellingen wel aan dat ik nat type 2 heb.. maar in-game geeft hij strict aan, dus nat type 3.

Ik ga zo dadelijk meteen even kijken, ik weet dat op de experiabox upnp sowieso aanstaat, op de ps3 ben ik er niet zeker van.

Ik laat het even weten!
Reputatie 7
Hoi melvin92,

Welk spel speel je waarbij je in het spel NAT strict krijgt?

Hallo!

Upnp is beschikbaar op beide apparaten, staar dus aan. De spellen zijn; alle cod series vanaf modern warfare 2 of 3 en gta V. Voor de rest weet ik het niet, in ieder geval modern warfare 2, 3 , cod black ops 1 en 2, cod ghosts en gta V zijn degenen waar ik het zeker van weet.

Gr.

Reageer