Beantwoord

Haperend beeld een traag internet

• 13 juli 2018
  • 4 reacties
  • 143 keer bekeken

Onlangs hebben wij een smart-TV aangeschaft en deze verbonden met de interactieve TV van KPN. Enkele dagen hierna begonnen wij erg veel last te krijgen van haperend geluid en beeld. Dit was bij onze oude TV ook wel eens het geval, maar nu is het haast ondraaglijk. Dit is minder erg bij reclame's, maar komt ook hier veel voor.

Hiernaast ben ik eens gaan kijken naar de snelheid van ons internet, aangezien dit de laatste tijd ook erg matig was. Bij de accountpagina van MijnKPN wordt een verwachte downloadsnelheid voor mijn locatie en pakket berekend van 85 Mbits. Echter komt mijn downloadsnelheid bij de KPN-snelheidstest niet boven de 45 Mbits. Met de uploadsnelheid is niets aan de hand.

Nu is mijn vraag, is er iets mis met de instellingen voor mijn abonnement, of zie ik iets anders over het hoofd?
icon

Beste antwoord door Alex_P 24 juli 2018, 21:11

Eric, we hebben elkaar zojuist gesproken. Helaas voor mij kwam dat niet uit, gelukkig voor jou zit je nu heerlijk op vakantie in Frankrijk. 😉 Reageer hier even als je terug bent, dan pakken het weer op. Fijne vakantie gewenst.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hi Eric. Zou je je profiel willen aanvullen met al je gegevens en mij een seintje geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik eerst voor je nakijken of ik hier iets geks zie en wat er beschikbaar is op je adres.
Hi Alex,

Dat zou top zijn! Ik heb mijn gegevens inmiddels bijgewerkt.
Reputatie 7
Echter komt mijn downloadsnelheid bij de KPN-snelheidstest niet boven de 45 Mbits. Hoe heb je dat gemeten? Via Wi-Fi of via een (UTP) kabel? Wi-Fi geeft bij dit soort metingen vaak geen betrouwbaar resultaat. Overigens zou 45 Mb/s ook meer dan genoegd moeten zijn voor tenminste twee gelijktijdig gebruikte HD-ontvangers. Hopelijk kan Alex_P iets doen aan de gebrekkige ontvangst.
Reputatie 7
Badge +17
Eric, we hebben elkaar zojuist gesproken. Helaas voor mij kwam dat niet uit, gelukkig voor jou zit je nu heerlijk op vakantie in Frankrijk. 😉 Reageer hier even als je terug bent, dan pakken het weer op. Fijne vakantie gewenst.

Reageer