Beantwoord

Haperend beeld en WiFi sinds overgang KPN

  • 24 November 2020
  • 26 reacties
  • 140 keer bekeken

Ook ik heb al een paar maanden last van traag internet na overgang van Telfort naar KPN.

Haperend beeld veelal ook bij opgenomen programma's en pauzeren.

Ook wifi ben ik niet meer over te spreken.

Op een mailtje van KPN gereageerd of ik tevreden was, hierop geantwoord van nee en aangegeven dat ik teruggebeld wil worden.

Dit tot 2 x toe, maar U voelt hem aankomen? inderdaad ben nog steeds niet teruggebeld.

Heeft KPN de snelheid naar beneden gegooid??

Ze hebben net het modem op afstand gereset, maar dat heb ik zelf ook meerdere keren gedaan zonder resultaat.

Verder moet je van alles uitvoeren om erachter te komen wat het probleem zou kunnen zijn.

Tot aan nieuwe kabels proberen toe.

Hier ben ik mee gestopt want ik ben niet van plan om nieuwe kabels aan te schaffen.

Verder had ik pas in augustus bij het andere modem nieuwe kabels gekregen dus daar kan het niet aan liggen.

Knijpt KPN de lijn af???????

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 19 January 2021, 08:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marann, welkom hier. 

Wij knijpen de lijn niet af, wel leveren de maximale snelheid die je kan halen. Toch ervaar je problemen met de WiFi en de tv. Welke snelheid haal je als je een computer met een kabel aansluit op het modem? Verder lees ik dat je al contact hebt gehad en dat er gereset is, maar alles zonder succes. Ik wil graag nog eens meedenken. Zou je jouw forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt.

Ik wil ook graag meteen weten hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt. Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter? En de tv op het modem? Is die met een kabel aangesloten op met draadloze adapters?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik ga er daarom vanuit dat het opgelost is. 

Nee het is niet opgelost.

Momenteel erg druk, maar ik kom er zeker op terug.

Van de week 2x verschillende uitkomsten van de speedtest gehad.

U kunt mij vast wel vertellen wat ik zou moeten kunnen bereiken wat snelheid betreft.

Reputatie 7
Badge +20

Hebben we het dan over het internet via de kabel? In dat geval zou ik je willen aanraden om het modem te resetten. En mocht je glasvezel hebben, het glasvezelkastje ook nog eens 2 minuten van het stroom te halen. Mocht het om WiFi gaan, dan wil ik je aanraden de tips voor trage WiFi te doorlopen. 

We hebben het over de kabel.

Maar ook veel problemen met wifi.

Op de kabel terug te komen, gisteravond weer met uitzending terugkijken meerdere keren haperend beeld gehad.

Kabel van het kastje naar het modem is niet lang en pas een paar maanden oud.

Verder is ook alles meerdere keren gereset. Dat heeft niets geholpen.

Ik weet wel dat mijn vriendin hetzelfde abonnement heeft, maar zij heeft een heel ander modem en geen problemen.

Mijn computer staat ook op de kabel maar het laden van de pagina's gaat regelmatig behoorlijk traag.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog aan onze kant wat gedaan. Hierdoor was je de verbinding even kwijt. Ik ben benieuwd of dat geholpen heeft. Zo niet, hoor ik dat, dan ga ik een monteur voor je plannen. Dan kan hij op locatie eens kijken wat er aan de hand kan zijn. Ik verwacht namelijk niet dat het modem de boosdoener is.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het opgelost is. Ik heb namelijk geen reactie meer van je gezien. 

Het is niet opgelost.

Maar komende 3 dagen schijnt KPN op het dak van de flat werkzaamheden te gaan verrichten, mogelijk dat het dan over is.

Zo niet, kom ik er in het  nieuwe jaar op terug want er staat nu een groot kerstdorp bij en kan de monteur er niet bij.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is jammer. Hopelijk een oplossing en anders hoor ik volgend jaar weer van je. 

Alvast hele fijne feestdagen gewenst! 

 

Goedendag.

Inmiddels is  het kerstdorp afgebroken.

Ik heb nog steeds problemen met het internet.

Bij de T.V. regelmatig haperend beeld en ook bij het terug kijken of opgenomen programma's.

Ook de t.v. gids laden en weer uitzetten duurt ongeveer tussen de 8 en de 10 seconden wat voorheen niet zo was.

Internetpagina's openen traag.

Bij de wifi valt bijv. met whatsapp bellen  regelmatig de verbinding weg.

Ik hoop dat het opgelost kan worden want dit is irritant.

Reputatie 7
Badge +20

Wat balen. Wat betreft de trage ontvanger, dat is bekend. Op dit moment wordt er nieuwe firmware uitgerold die de traagheid verbeterd. 

En verder het internet nog steeds traag dus. Alleen de WiFi of ook nog steeds via de kabel? Modem heeft na het opruimen van het kerstdorp nog een reset gehad?

Goedemorgen.

Nee ik heb hem daarna niet meer gereset omdat ik dit al meerdere keren in eind oktober gedaan had.

De kabel ook, dat merk ik aan het laden van pagina's op de computer.

In de loop van de dag zal ik in ieder geval het modem resetten.

Ik laat U weten of het geholpen heeft.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd. 

Tja daar ben ik weer.

Het heeft niets geholpen helaas.

Vandaag plm. een half uur alles uitgezet en weer opnieuw opgestart zonder resultaat.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie inderdaad een verbreking op de 14e. Vandaag nog niet weer en daarvoor ook eigenlijk niet. Alles lijkt dus weer goed te gaan. Mocht je nu weer een wat ervaren. Laat het weten. Dit gaat dan over de gehele verbinding. 

Wat betreft de tv. Daar meet ik het haperend beeld terug. :( Heb je de ontvanger al gereset? Helpt dat? Deze is met een kabel op het modem aangesloten toch?

 

Ik heb in ieder geval al vanaf het 1e bericht naar U last en dus niet alleen de 14e.

Verder zal ik morgen het t.v. kastje nogmaals resetten (wat ik ook al eerder gedaan heb) en laat ik het U weten.

Maar dan ben ik er wel klaar mee en moet er eens wat gaan gebeuren want nu ga ik het idee krijgen dat ik aan het lijntje gehouden word en dat lijkt toch niet de bedoeling.

 

T.v kastje gereset.

Gids laadt nu wel sneller maar heb nog steeds regelmatig problemen met haperend beeld.

Reputatie 7
Badge +20

Dat begrijp ik, maar ik zie sinds de 14e geen verbrekingen meer in het netwerk naar jouw modem toe. Problemen die je ervaart zitten dan ook vermoedelijk in het thuisnetwerk, dus of aansluiting of apparatuur. 

Je hebt nu dus de ontvanger gereset, maar het haparend beeld blijft. Heb je de ontvanger ook al in een andere poort van het modem getest? En zou je de HD eens uit willen zetten, helpt dat? Instellingen > Beeldscherm en dan de Best mogelijke kwaliteit aanpassen. Maakt dat verschil?

Nu ben ik al een hele tijd bezig met U. Kunt U niet gewoon alles opnoemen wat er gedaan moet worden i.p.v. iedere keer een beetje.

Ik krijg er in ieder geval genoeg van.

Ik ben dan ook van plan zodra het abonnement is afgelopen om elders te gaan kijken.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog even verder gekeken. Ik snap dat je een oplossing wilt. Ik heb daarom melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan het verder onderzoeken en zullen binnen 5 werkdagen contact met je opnemen. Ik hoor graag weer van je als er contact is geweest. 

Ik ben benieuwd want de pagina's op de computer die ook op de draad zit openen langzaam

Reputatie 7
Badge +20

Geef dat ook aan als er contact met je gezocht wordt zodat ze dat mee kunnen nemen in de analyse. 

 

Ik heb dit ook verteld, maar ze geven er geen gehoor aan.

Eerst het t.v. kastje vervangen tja en dan daarna weer opnieuw beginnen??

Wifi ook zeer traag, voorheen kon ik gewoon videobellen via WhatsApp maar sinds de overgang niet meer helaas. 

Reputatie 7
Badge +20

De melding staat nog open zie ik. Het hoeft daarom niet opnieuw te beginnen. Ik heb een toelichting gemaakt dat het beste is om een monteur te sturen. Hopelijk geven ze daar gehoor aan. Anders hoop ik dat het snel gesloten wordt en dan ga ik een monteur regelen. 

Ik ervaar ook nog steeds problemen.

T.V. ontvanger is vernieuwd. Het gaat nu redelijk met de t.v., maar WIFI is uitermate slecht en langzaam.

Vroeger kon ik video bellen met WhatsApp nu gaat dit ook niet meer.

Webpagina's laden ook nog steeds veel trager dan toen ik nog bij Telfort was.

Ik ben er zo'n beetje klaar mee.

Admin: Reactie verplaatst naar je eigen topic