Ik heb een vraag over het opleveren van een “Alles in één KPN” pakket.
Enige tijd geleden heeft KPN bij mijn ouders het 200/200 “Alles in één KPN” pakket via glasvezel opgeleverd.
Omdat mijn ouders vaak haperende tv beelden hebben, voornamelijk als de kleinkinderen bijv. YouTube, Netflix en games spelen, heb ik een kijkje genomen in de meterkast van mijn ouders. De meterkast bevindt zich in een openbare ruimte naast de liftschacht. Dit is zo’n 8 meter verwijderd van de woning.
Mijn ouders vertelde dat de KPN monteur veel problemen ondervond met het installeren van het “Alles in één KPN” pakket. De coax-kabel is stukgetrokken, waarna zo achtergelaten. Daarnaast is er geen UTP-kabel getrokken naar de woning. Als oplossing hebben mijn ouders extra kosten gemaakt, waarbij 3x Super Wifi en 2x DVS1200 zijn geïnstalleerd.
Omdat mijn ouders problemen ervaren, ben ik gaan kijken wat het probleem is. Een meermaals snelheidsmeting (bekabeld en wifi meting) gaf een uitslag van ongeveer 40/47 download en 46/51 upload. Mijn conclusie is dat de snelheid niet wordt gehaald, omdat het binnenkomend signaal ernstig is verstoord. De snelheid kan niet gegarandeerd worden door het inzetten van Super wifi en of een Devolo set.
Op advies van de KPN klantenservice heb ik een aantal acties uitgevoerd. Het eerste advies was om alles te resetten. Het tweede advies was een snelheidsmeting via de devolo Cockpit van devolo uit te voeren, de DVS1200 in een ander stopcontact gaf geen verbetering. Het derde advies was om de Experiabox V10A om te wisselen voor een Box12. Een nabije KPN winkel zou een Box12 hebben liggen welke KPN worden opgehaald. Hier was een notitie van gemaakt in het KPN systeem. Bij aankomst in de winkel bleek dit een onterechte belofte. De KPN medewerker in de winkel gaf aan dat dit niet mogelijk was. Het vierde advies was om de DVS1200 om te ruilen voor een glasvezel over coax apparaat. Dit bleek nadien dan toch weer niet te mogelijk te zijn.
Naar aanleiding hiervan heb ik contact opgenomen met de klantenservice van KPN. Tegen extra betaling kan opnieuw een monteur langskomen om de situatie te beoordelen en eventueel een oplossing aan te dragen.
Ik vraag mij af hoe we samen met KPN tot een oplossing kunnen komen, zonder dat mijn ouders extra kosten maken. Het 200/200 “Alles in één KPN” pakket heeft nooit gewerkt bij mijn ouders, terwijl ze maandelijks hiervoor zijn gefactureerd.
Ik ben benieuwd of er een definitieve oplossing kan worden aangedragen, waarbij in huis de gewenste snelheid wordt geleverd. Uiteraard zonder dat mijn ouders wederom extra kosten moeten maken.
Beste antwoord door Babylonia
Bekijk origineel