Beantwoord

Haperende wifi

  • 2 October 2019
  • 3 reacties
  • 115 keer bekeken

Sinds korte tijd heb ik o.a. internet via KPN, daarvoor Telfort. Mijn router staat in mijn kamer en is aangesloten op het glasvezelkastje wat ook in dezelfde kamer hangt, op 50 cm afstand. Op de een of andere manier wordt de wifi verstoord. Dit is hoorbaar aan het streamen van de radio op mijn mac waar de liedjes als gehavende raps binnen komen. Zichtbaar in mij werkcloud die zeer regelmatig uitvalt tijdens het werken of mijn telefoon waarop whats app altijd een seconde of 10 bezig is met verbinden. Het online KPN-wifi-verbeter programma heb ik al regelmatig benaderd maar zonder verbetering. Aan de router is een apple Airport time capsule gesloten en een airport express van apple. Via de time capsule heb ik tevens wifi 5GHz wifi. Deze lijkt het beste te werken maar zeker niet optimaal. Heeft iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 6 October 2019, 15:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +19
Werkt het bekabeld wel allemaal goed?
Dag Joep,

Op de laptop wel. De telefoon kan ik niet testen, toch?
Reputatie 7
Badge +24
Hi Curly, welkom op het forum.

Waar staat die time capsule? Ook in de buurt van de modem? Heb je dan ook de WiFi op de modem zelf uitgezet? Wat gebeurt er als je het andersom doet en de WiFi via de Experiabox gebruikt en de time capsule tijdelijk uitzet. Werkt het dan wel goed?