Beantwoord

Haperingen en spikes internet

• 11 oktober 2018
  • 26 reacties
  • 301 keer bekeken

Goedemiddag!

Ik heb sinds ongeveer twee weken last van hapers/spikes tijdens filmpjes op Youtube, Twitch, maar ook in spellen zoals Rainbow Six Siege. Wij zijn sinds die tijd geupgrade van 100/100 (nooit problemen), naar 200/200mb. Toen dit gebeurde haalde ik eerst de snelheid niet, monteur langs geweest, de snelheid kwam wel binnen bij de Experia box, maar niet op mijn computer i.v.m. een oude switch die max 100mb ondersteund. Vandaar op advies de switch/wifiversterker van de monteur gekocht en kon ik de snelheid wel behalen alleen heb ik last van spikes. Ik zeg niet dat het door de switch komt, maar het is wel toeval.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen?
Kabels zijn gecontroleerd en de speedtest geeft ook netjes 200/200 aan.

Groetjes,

Lesley

Admin: topic afgesplitst van zeer lage snelheid
icon

Beste antwoord door lesJJ 23 oktober 2018, 17:18

Monteur is geweest en heeft de Experia Box V9 vervangen voor een V10A. Het is nu de komende tijd aankijken of dit ook het probleem verhelpt. De oude experiabox is ook nog hier aanwezig. Het is nu alleen kijken naar de instellingen van de nieuwe Experia Box en aankijken of het probleem niet meer voor doet. Ik houd jullie op de hoogte,.
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hi lesJJ, welkom op het forum. Heb je dit probleem op 1 of op meerdere apparaten? Hoe is de versterker aangesloten op de Experiabox, met een kabel of draadloos? Als je je laptop rechtsreeks met een kabel aansluit op de Experiabox, werkt het dan wel goed? Zou je dit willen testen?

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken.
Hey Alex,

Hij zit aangesloten met een kabel, dit is ook op andere apparaten. Rechtstreeks op de experiabox ook geprobeerd, ook geen succes. Ik heb het ook echt alleen in Rainbow Six Siege en bij vdieo's. Maar met name in de game Rainbow Six Siege, toevallige een vriend van mij die ook KPN heeft, heeft het nu ook... Andere providers hebben dit niet tot op heden, het is ook sinds een paar weken.

Ik heb mijn profiel aangevuld!

Groetjes
Reputatie 7
Badge +18
Dankjewel, erg vreemd probleem. Ik zie dat je glasvezel afneemt bij ons. Zou je zowel de Experiabox als het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken? Werkt het afspelen van videos op je mobiel overigens wel (WiFi)? Of daar ook niet?
Hey!

Dit heb ik ook al gedaan, ik heb zelfs met de klantenservice alle kabels gecheckt. Maar aangezien ik de snelheid behaal klopte dit ook (ook nog gecheckt en waren de goede kabels). Wat ik al zeg ik heb dit sinds een paar weken, daarvoor nooit gehad. Kan het zijn dat de Experiabox kapot is? Ik heb het overal met afspelen van video's en met games.
Reputatie 7
Badge +18
Dat klinkt niet als een defecte modem, vind je het goed als ik je verbinding vanaf hier reset en de modem naar fabrieksinstellingen terugzet?
Reputatie 7
Badge +27
Je hebt niet meer gereageerd, Les. Ik hoop dat dit betekent dat de problemen verholpen zijn 🙂 Zo niet, is het OK als wij hier de boel een reset geven? Wat je eventueel zelf nog zou kunnen proberen waarvan we weten dat het soms helpt: als je de rode kabel uit het installatiepakket hebt tussen het glasvezelkastje en de Experia Box, wil je die eens vervangen door een andere kabel?
Hey,

Sorry het was even druk! De problemen zijn nog steeds, ik heb zelf de modem ook al een keer gereset en opnieuw ingesteld. Tevens had ik ook al een andere kabel tussen het glasvezelkastje en experia box geprobeerd. Beide geen succes. Wat nu?
Reputatie 7
Badge +18
Ik ben bang dat ik toch een monteur aan moet sturen, je hebt alles al gedaan wat je kon doen. Heb je net geprobeerd te bereiken om een monteur in te plannen, misschien handig als je even belt?
Ik ben nu bereikbaar!
Reputatie 7
Badge +18
Monteur is ingepland. Laat je het morgen hier nog even weten? 🙂
Monteur is geweest en heeft de Experia Box V9 vervangen voor een V10A. Het is nu de komende tijd aankijken of dit ook het probleem verhelpt. De oude experiabox is ook nog hier aanwezig. Het is nu alleen kijken naar de instellingen van de nieuwe Experia Box en aankijken of het probleem niet meer voor doet. Ik houd jullie op de hoogte,.
Reputatie 7
Badge +18
Fijn! Ik hoor graag van je. 🙂
Helaas,

Het probleem reproduceert zichzelf nog steeds. Ik heb momenteel wat mogelijke oplossingen toegestuurd gekregen vanuit Ubisoft. Kijken of dit misschien het probleem oplost.. Ik zal het hier ook even laten weten, mocht het gefixt worden.
Reputatie 7
Badge +18
Heel graag, want ik heb verder geen idee meer wat wij nog meer kunnen doen. Ben dan zelf ook benieuwd of zij de oplossing hebben.
Tot nu toe heb ik herinstallatie drivers grafische kaart gedaan, schone opstart gedaan, spel gerepareerd, herinstallatie spel, herinstallatie windows. Tot nu toe mocht dit allemaal nog niet baten, nu weer een nieuwe msinfo, dxdiag en wat logbestanden opgestuurd naar Ubisoft.

Afwachten dus..
Beste Alex,

Inmiddels een tijdje verder en helaas tot op heden geen resultaat. Het is momenteel zelfs zo dat mijn verbinding erg traag is met laden van website. Ik heb een speedtest gedaan en dan is alles in orde. Maar als ik bijvoorbeeld naar Linkedin gaat of elke andere (bekende) website, duurt het soms gewoon 30 seconden voordat hij laadt. Daarnaast heeft het spel Rainbow Six Siege een update gehad en lijkt het probleem nog steeds voort te zetten.

Ubisoft heeft mij een tijd geleden laten spelen via een nieuwe gebruiker op Windows 10 en toen leek het beter te gaan. Maar dan vraag ik mezelf toch af, hoe kan dit aangezien een reinstall pc/game niets heeft verholpen? Was het puur toeval dat het toen even goed werkte?

Ik ben op moment dus echt een beetje radeloos.. Helluppp!
Reputatie 3
Badge +1
Zou je eens een DSLReports speedtest willen draaien en de resultaten hier delen? Deze test is in staat iets te meten wat "bufferbloat" heet, en dat zou jouw spikes kunnen verklaren en waarom er pas een probleem is sinds het vervangen van de 100Mbit switch.
@Arie_Kanarie Hey, En dan kiezen voor Fiber (Glasvezel?)
http://www.dslreports.com/speedtest/44050677
Reputatie 3
Badge +1
De bufferbloat bij een volle download bedraagt 130ms op jouw verbinding. Dit kan lag/spikes verklaren bij het spelen van spellen als er tegelijkertijd een download loopt, of een youtube/netflix stream bijvoorbeeld.
Het verklaart echter niet echt de andere problemen die je omschrijft.
In principe loopt er tijdens het spelen van spellen niks anders dan een Discord/Teamspeak naast. Maar dan zou dit ook bij de andere spellen moeten voorkomen en niet alleen 1 specifiek spel.
@Arie_Kanarie Is deze test beter?

http://www.dslreports.com/speedtest/44345751

Ik heb namelijk een switch er tussen uitgehaald en nu cat 6 kabels gebruikt. Deze test is gedaan met meerdere chrome tabs open en een twitch stream.
Reputatie 3
Badge +1
Nee die test is vrijwel identiek en laat nog steeds zien dat wanneer jouw download volzit (ook al is dat maar kortdurend) je in-game ping gedurende die tijd zal stijgen naar 100+ ms.

Wat je nu zou kunnen proberen is met een tool als WinMTR open een spel spelen totdat je last krijgt van de ping spikes. Daarna kun je in die tool waarschijnlijk zien waar de lag spikes ontstonden.

Dit doe je als volgt:

1. Download WinMTR
  2. Stel in WinMTR het gameserver IP waar je op gaat spelen in als "Host" in WinMTR. Als je het IP niet weet, stel dan 8.8.8.8 (Google) in als Host.
  3. Speel je spel of kijk twitch/youtube tot je de haperingen ervaart
  4. Maak dan een screenshot van WinMTR of exporteer de resultaten als tekstbestand en deel ze hier.
Getest met CAT 5E + CAT6 kabels.

Spel: Rainbow Six Siege
Programma's ernaast aan: Chrome met twitch stream, discord en WinMTR

Beide geen resultaat.
@Arie_Kanarie Wat zou het computer gerelateerd kunnen zijn? Want daar zal je nu dan toch meer naar neigen.

Reageer