Beantwoord

Heb ik wel het juiste abonnement gekregen?

• 2 december 2017
  • 5 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik heb een alles-in-1 instap pakket met de upgrade naar 100 Mb internet. Dit is beschikbaar op mijn adres, en de Experia box geeft aan dat de snelheid rond de 111000 hangt.
Toch krijg ik mijn internet snelheid niet boven 50 Mb down op verschillende speedtests. De upload is wel ruim voldoende.
Het wifi netwerk op mijn laptop geeft aan 217 Mb/s en bedraad draait het netwerk op 1000 Mb/s.

Kan het zijn dat KPN mijn 100 Mb upgrade niet heeft aangezet?
icon

Beste antwoord door webregs 11 december 2017, 10:23

In mijn andere topic ook reeds gemeld:
Het blijkt dat de extra optie van de snelheidsverhoging tot 100 MB niet aangezet was, dit heb ik inmiddels alsnog gedaan. Ik bereik nu wel de gewenste snelheid. Nu is het wachten op Glasvezel... KPN ...

Dank voor de moeite van het checken en meedenken.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Is de uploadsnelheid wel 30?

Het kan zijn dat de upgrade even duurt, is de leverdatum van je pakket al voorbij? Of is het pakket aangesloten voordat de leverdatum is?

@annedijkstra2

Robin
Ik ben net verhuisd, de opleverdatum was ergens in september. De upgrade naar 100 Mb heb ik gelijk mee besteld, dus niet achteraf toegevoegd. De upload is inderdaad wel 30.
Reputatie 4
Badge +6
Hallo webregs,

De juiste snelheid zie je wel op de Experiabox, echter op je apparaten meet je een lagere snelheid begrijp ik. Ik heb je verbinding nagekeken en ik zie ook dat er ruim 100 Mbit/s op je modem wordt gehaald. De extra snelheid staat alleen niet aan in je abonnement. Dit kun je eenvoudig zelf nog activeren op MijnKPN zodat je van de snelheid gebruik kunt maken. 🙂
Hallo Jorrit,

Ik heb getest op een iPhone 7 een een Macbook Pro Retina, mijn PC heb ik nog niet aangesloten.
Beide getest op wifi rechtstreeks op de Experiabox en de MBP met de thunderbolt-ethernet verloop (Gigabit) ook rechtstreeks op de box. Allemaal komt het niet hoger dan 50 down.

In mijn andere post geeft Natasja aan dat wellicht mijn abonnement niet zoals aangevraagd is ingesteld.
Ik wacht haar antwoord daar even af.
In mijn andere topic ook reeds gemeld:
Het blijkt dat de extra optie van de snelheidsverhoging tot 100 MB niet aangezet was, dit heb ik inmiddels alsnog gedaan. Ik bereik nu wel de gewenste snelheid. Nu is het wachten op Glasvezel... KPN ...

Dank voor de moeite van het checken en meedenken.

Reageer