Beantwoord

hele slechte wifi in de tuin

  • 29 July 2019
  • 35 reacties
  • 2789 keer bekeken

Reputatie 3
In mijn tuin ervaar ik hele slechte wifi heb al een paar keer de wifi tuner doorlopen en bij de uitslag ga ik op offline zo slecht is de wifi, met een medewerkster gechat heeft geprobeerd om te helpen maar dat mocht ook niet baten er is ook al een monteur langs geweest koste mij nog een vrije dag die ik moest nemen ik heb ook een wifi versterker 3 jaar geleden gekocht 49,95 op aanraden van KPN en aangesloten door een monteur. Sinds een week of 4 is het echt een drama de medewerkster vertelde mij dat het binnenshuis ligt ik heb bijna 3 jaar geen last gehad ik heb ook geen veranderingen of aanpassingen gedaan.

Ik vind dit heel vervelend want vrijdags mag ik thuis werken en dan wil ik graag in de tuin zitten maar dat genot word mij ontnomen omdat de wifi een drama is.

Wat zou ik nog kunnen doen
Ik ben er echt over aan nadenken om een andere aanbieder te zoeken ik ben echt al jaren trouwe klant van KPN ik heb alles van ze compleet met mobile telefonie dus het gaat echt aan mijn hart maar ik wil wel kwaliteit voor het gene wat ik moet betalen en nu enkel maar ergernis.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 30 July 2019, 16:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Hallo @Sikke1 , je zou de modem en de versterker eens van de stroom kunnen halen, minimaal 30 seconden wachten, dan de modem weer op stroom en wachten totdat deze volledig op stoom is en pas daarna de versterker weer aanzetten.
Gaat het nu beter?
Reputatie 3
Beste Jan-D bedankt voor je reactie ben altijd blij als iemand mij hiermee wilt helpen ik wil eigenlijk helemaal niet weg bij KPN maar ik hoop dat je begrijpt dat dit erg frustrerend is.

Dit heeft de monteur 3 weken geleden ook gedaan de versterker van de stroom afgehaald 2 tot 3 dagen goed daarna drama
Reputatie 2
Badge
Ik denk dat dit weinig met kpn zelf te maken heeft. Het kan zomaar zijn dat jij niks veranderd hebt maar dat 1 van de buren in jouw omgeving een kanon van een draadloze router hebben aangeschaft omdat ook zij slechte wifi in de tuin ervaarden en jouw wifi kanaal wegblazen bijvoorbeeld. Je zou kunnen proberen van kanaal te wisselen.
Hallo @Sikke1 , is het een witte (draadloze) versterker en ook draadloos aangesloten of een zwarte die je alleen maar bekabeld aan kunt sluiten?
Hoe diep is de tuin en waar bevindt zich dat accespunt?
Wist je dat er tegenwoordig ook outdoor modellen zijn?
De wifi kan nu echt naar buiten.
https://www.devolo.nl/dlan-wifi-outdoor

https://www.netgear.nl/orbi/products.aspx#filter=.satellites-outdoor%2C.satellites
Reputatie 3
een witte die bekabeld is type Arcadyan op advies van de KPN monteur gekocht hij had deze nog in de auto liggen en hij heeft deze zelf bekabeld aangesloten.
Reputatie 3
Beste Galdor top voor je advies maar ik moet dan dik over de 100 euro uitgeven voor wat KPN mij beloofd te leveren, goede wifi dit is de omgekeerde wereld
Hallo @Sikke1
Als aanvulling op @RoelW stel ik voor bij de 5-band voor een kanaal tussen 36 en 48 te kiezen en kanaalbreedte 20 en niet 20/40 of 20/40/80. Bij alleen kanaalbreedte 20 en een laag kanaalnummer heb je het verste bereik.
Bij de 2.4-band kies alleen kanaal 1, 6 of 11 en ook een kanaalbreedte van 20 en niet 20/40 of 40.
Ook dan heb je bij 20 het verste bereik.
Afhankelijk van het merk/type modem wordt bij een zwarte versterker eventueel de wifi in de modem uitgeschakeld. Vind ik een minpunt.
Ik ben benieuwd naar de wifi-instellingen van zowel je modem als je versterker.
Reputatie 3
Jan-D hoe kom ik bij mijn wifi instellingen daar heb ik absoluut geen kaas van gegeten
Reputatie 3
bij 2.4 ghz staat hij op kanaal 1
Reputatie 3
en bij 5 ghz staat hij op auto
bij 2.4 ghz staat hij op kanaal 1
Hier zou ik even controleren hoe de bandbreedte/kanaalbreedte staat, zet deze vast op 20, zie ook mijn eerdere reactie.
Vergeet na het aanpassen niet op bewaren of opslaan te kiezen.
en bij 5 ghz staat hij op auto
Hallo @Sikke1 hier zie ik ook kiezen voor een vast kanaal tussen 36 en 48.

Hier zou ik ook even controleren hoe de bandbreedte/kanaalbreedte staat, zet deze vast op 20, zie ook mijn eerdere reactie.
Vergeet na het aanpassen niet op bewaren of opslaan te kiezen.
Hallo @Sikke1 , nogmaals de vraag welk merk/type modem heb je?
Reputatie 7
Badge +24
Even of 5 GHz wifi: de snelheid daarvan als je vlak naast de router werkt is hoger. Maar de afstand die het kan overbruggen is aanmerkenlijk lager. Zeker als er een muur tussen zit. Dus als je wat verder bij de router vandaan wilt kunnen werken: vergeet 5 GHz.
Reputatie 3
Jan-D Expiriabox v10
Beste Galdor top voor je advies maar ik moet dan dik over de 100 euro uitgeven voor wat KPN mij beloofd te leveren, goede wifi dit is de omgekeerde wereld
Als je een goede verbinding wil zal je echt in goed spul moeten investeren.

Hoever zit je van dat acces punt en staat deze nabij de buiten muur?
In een vrij drukke wifi omgeving werkt in mijn ervaring auto instellingen beter.
Elke situatie is anders eerst zal moeten worden vastgesteld of het signaal bedraad wel redelijk stabiel is.
Badge
Kpn: vervang de Experia10 van Sikke1..., zaak opgelost.
Kpn: vervang de Experia10 van Sikke1..., zaak opgelost.
Hallo @Robski , de Experia V10 is op dit moment een van de beste modems.
Hallo @Sikke1 , staat in jouw modem V10 de wifi ook aan, of is deze uitgeschakeld door de witte Experia Wifi?
Reputatie 3
Hallo @Sikke1 , staat in jouw modem V10 de wifi ook aan, of is deze uitgeschakeld door de witte Experia Wifi?
Hoi Jan-D hoe zie ik dit

Hallo @Sikke1 , staat in jouw modem V10 de wifi ook aan, of is deze uitgeschakeld door de witte Experia Wifi?Hoi Jan-D hoe zie ik dit

Hallo @Sikke1 , dan brandt/knippert er een groen lampje op de zijkant van het modem bij de tekst 'Wireless'.
Reputatie 3

Hallo @Sikke1 , staat in jouw modem V10 de wifi ook aan, of is deze uitgeschakeld door de witte Experia Wifi?Hoi Jan-D hoe zie ik dit



Hallo @Sikke1 , staat in jouw modem V10 de wifi ook aan, of is deze uitgeschakeld door de witte Experia Wifi?Hoi Jan-D hoe zie ik dit


Hallo @Sikke1 , waar is dit een schermafdruk van?
Reputatie 3
van de status van mijn modem als ik met het 192. nummer inlog

het lampje op de modem brand groen wireless