Beantwoord

hele slechte wifi in de tuin

  • 29 July 2019
  • 35 reacties
  • 2789 keer bekeken

Reputatie 3
In mijn tuin ervaar ik hele slechte wifi heb al een paar keer de wifi tuner doorlopen en bij de uitslag ga ik op offline zo slecht is de wifi, met een medewerkster gechat heeft geprobeerd om te helpen maar dat mocht ook niet baten er is ook al een monteur langs geweest koste mij nog een vrije dag die ik moest nemen ik heb ook een wifi versterker 3 jaar geleden gekocht 49,95 op aanraden van KPN en aangesloten door een monteur. Sinds een week of 4 is het echt een drama de medewerkster vertelde mij dat het binnenshuis ligt ik heb bijna 3 jaar geen last gehad ik heb ook geen veranderingen of aanpassingen gedaan.

Ik vind dit heel vervelend want vrijdags mag ik thuis werken en dan wil ik graag in de tuin zitten maar dat genot word mij ontnomen omdat de wifi een drama is.

Wat zou ik nog kunnen doen
Ik ben er echt over aan nadenken om een andere aanbieder te zoeken ik ben echt al jaren trouwe klant van KPN ik heb alles van ze compleet met mobile telefonie dus het gaat echt aan mijn hart maar ik wil wel kwaliteit voor het gene wat ik moet betalen en nu enkel maar ergernis.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 30 July 2019, 16:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Hallo @Sikke1 , dan zou je binnen het modem ook die aanpassingen kunnen doen die ik eerder voor de versterker adviseerde.
Alleen de kanalen moet je verschillend houden, voorbeeld:
modem 2,4 kanaal 1, versterker 2,4 kanaal 6 of 11
modem 5.0 kanaal 36, versterker een ander kanaal tot maximaal kanaal 48.
Dan zitten jouw eigen apparaten elkaar niet in de weg.
Succes.
Reputatie 3
top Jan-D ik ga dit proberen bedankt voor je moeite
Reputatie 7
Badge +24
*verwijderd*
top Jan-D ik ga dit proberen bedankt voor je moeite
Hallo @Sikke1 ,graag gedaan en laat even weten of het helpt.
Nog even een aanvullende vraag, wat voor snelheid hoort bij je abonnement?
Reputatie 3

top Jan-D ik ga dit proberen bedankt voor je moeiteHallo @Sikke1 ,graag gedaan en laat even weten of het helpt.
Nog even een aanvullende vraag, wat voor snelheid hoort bij je abonnement?

Om eerlijk te zijn durf ik niet in in de instellingen wat aan te passen/veranderen ben bang dat dan niets meer het het doet.
Ik heb 500mbit van kpn


top Jan-D ik ga dit proberen bedankt voor je moeiteHallo @Sikke1 ,graag gedaan en laat even weten of het helpt.
Nog even een aanvullende vraag, wat voor snelheid hoort bij je abonnement?
Om eerlijk te zijn durf ik niet in in de instellingen wat aan te passen/veranderen ben bang dat dan niets meer het het doet.
Ik heb 500mbit van kpn

Hallo @Sikke1 , bij zo'n hele hoge snelheid dient de kanaalbreedte in de 5.0 band 20/40/80 te zijn en de 802.11 instelling N/AC en bij de 2.4 band N en niet B/G/N
Je zou een slim familielid kunnen vragen of een student aan huis voor een redelijke prijs.
Reputatie 3
Omet dit is een gedetailleerde beschrijving ik ga dit morgen proberen
Badge

Kpn: vervang de Experia10 van Sikke1..., zaak opgelost.Hallo @Robski , de Experia V10 is op dit moment een van de beste modems.

Hoi @Jan-D Dat klopt, die heb ik zelf ook. Maar daar zitten ook rotte appels tussen. Dit is geen instellingen-probleem.
Vergeet daarom niet het belangrijkste!!
Wordt die genoemde 500Mb bedraad gemeten deze snelheid wordt zover ik weet enkel via glasvezel geleverd dus moet vrij constant zijn.

Met alle informatie wat nu mondjesmaat in dit topic is gegeven zullen we toch eerst die snelheid bedraad moeten checken. Daarna komt de vraag hoe stabiel is de wifi nabij de v10 gelukkig blijft deze met de witte "versterker" in tact.

Daarnaast mis ik nog steeds het antwoord op de vraag wat is de afstand tussen de versterker en het apparaat wat wil verbinden? En staat deze bij een buitenmuur en is deze bedraad aangesloten op de v10 is dat niet het geval dan halveert de maximaal haalbare snelheid meteen.

De door Jand gegeven adviezen zijn op zich wel goed kijk daarbij ook naar de overige wifi bronnen met een wifi analyzer zoals eerder aangegeven in dit topic je kan elkaar als buren juist in de wegzitten met vaste instellingen.

Ps ik post dit vanuit de tuin via een wifi verbinding gemaakt met een Experiawifi op 6 tot 8 meter afstand nabij de buitenmuur op de 1e etage.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Sikke, welkom! Heel mooi om te zien dat de anderen al zo bezig zijn om je te helpen. Ik onderschrijf het laatste bericht van Galdor dat er nog wel een beetje meer informatie nodig is.

Ik begrijp uit je berichten dat je een Experia Box V10 hebt, en een witte Wifi Versterker. Dat is een goede combinatie. Deze witte kan in principe draadloos en bekabeld aangesloten worden. Maar voor een zo goed mogelijke wifi op het eindpunt sluit hem dan altijd bekabeld aan. Wel mag de kabel die je er tussen hebt liggen dan heel lang zijn.

Daarnaast is, om te kijken wat een adequate wifisnelheid is voor jou, het belangrijk om te weten wat voor snelheid er bij je binnenkomt. Dat meet je met deze speedtest op een bekabeld aangesloten apparaat.

Verder kun je dan je wifi instellingen aanpassen. Jan heeft je daar al veel tips over gegeven. Maar om te weten wat het ideale kanaal is voor jouw situatie moet je ook weten wat voor kanalen er in de buurt in gebruik zijn. Als jij een Android telefoon of tablet in huis hebt kun je daarop deze Wifi Analyzer installeren. Die laat je zien hoeveel wifinetwerken er in de buurt zijn, en op welke kanalen die ingesteld staan.

Let er tenslotte op dat er een verschil is in gebruik tussen 2,4Ghz en 5Ghz. 5Ghz is vaak sneller, maar vervalt ook meer hoe verder je van het wifipunt vandaan bent. 2,4Ghz heeft een groter bereik, maar is vaak een beetje trager. Dus als jouw Wifi Versterker wat verder weg staat van de plek in de tuin waar je wifi wilt hebben, zorg er dan voor dat jouw apparaat op de 2,4 Ghz verbinding zit. Hiervoor kun je eventueel inloggen op je Wifi Versterker en daar de beide kanalen een eigen naam geven.