Helemaal geen verbinding meer

• 28 juni 2012
  • 16 reacties
  • 7938 keer bekeken

Hallo,

Enige tijd geleden een vraag gesteld op het forum over mijn trage verbinding/haperende ITV.

Binnen 2 dagen had ik het antwoord: de lijn was niet omgezet naar VDSL.

Foutje kan natuurlijk gebeuren. Niet zo heel erg en de kosten voor ITV zouden niet op de factuur staan omdat ik er geen gebruik van kon maken. Ook kreeg ik een brief waarin stond dat ik een nieuwe experiabox zou krijgen omdat mijn oude niet meer zou werken op de VDSL lijn.

27 juni zou ik aangesloten worden op het hele gebeuren.

Nou schets mijn verbazing: ik kom na een paar dagen vakantie terug en ik heb vervolgens helemaal geen verbinding meer(geen ITV geen internet en geen telefoon). Tevens heb ik de rekening bekeken en uiteraard zijn de kosten voor ITV wel afgeschreven. Ook is er niemand aan de deur geweest met een nieuwe experiabox.

Graag even opheldering geven want dit is ronduit slechte service.

Tevens graag het geld voor de ITV van juni verrekenen en wanneer het niet heel snel verholpen kan worden het geld van 27 juni tot en met de datum dat ik weer verbinding heb!!!!!

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste superkoex9,

Bij de omzetting wordt gecontroleerd of een nieuw modem nodig is. Uw huidige modem is niet geschikt voor VDSL en daarom is de opdracht gegeven deze te vervangen. Ik vind het vreemd dat er geen modem is afgeleverd. U heeft ook geen briefje van PostNL ontvangen met informatie over een afleverpoging?

Ik stuur direct een VDSL Experia Box op, als het meezit heeft u deze morgen in huis. Mijn oprechte excuses voor deze gang van zaken. Ik kom bij u terug over een vergoeding van de kosten, zodra er weer verbinding is.

Met vriendelijke groet,

Joran

Beste Joran, 

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik ga het afwachten.

Groet,

Roy

P.S. Ik heb inderdaad ook geen briefje van postNL gehad(zelfs nog even nagevraagd bij de buren)

Reputatie 7
Badge +28
Beste Roy,

Ik heb u een privébericht gestuurd voor een koeriersafspraak, op die manier weet ik in ieder geval zeker dat u morgen een nieuw modem heeft.

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 7
Badge +28
Beste Roy,

Het privébericht is nog niet gelezen, ik kan u helaas telefonisch niet bereiken. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of we uw actuele 06-nummer hebben.

Ik stuur het modem alsnog per post in plaats van een koeriersafspraak, als u dit bericht vanmiddag nog leest kan ik dit nog aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Joran 

Beste Joran,

Ik zag inderdaad een gemiste oproep op mijn mobiel dus het was het goede nummer. Ik wacht even af wanneer ik de modem krijg en bij verdere vragen neem ik eventueel contact op. Groet, roy
Beste Joran, de experiabox is inmiddels terecht, de bezorger van postnl had hem een straat verderop afgeleverd... Dus gelijk alles maar aangesloten maar na 3 kwartier wachten doen de lampjes bij voice en internet het niet. Tv brand wel maar bij het inschakelen van de itvtuner krijg ik alleen: tijdelijk niet beschikbaar.
Kan jij zien of de lijn wel goed is op het moment en of de fout dus bij mij zit? Groet, Roy
Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem met eiegenlijk hetzelfde verhaal.  Ik zit al 4 dagen zonder internet !

Reputatie 7
Badge +28
Beste Roy,

Ik kan op dit moment helemaal geen signaal meten, zit het modem nog aangesloten? Welk type modem is dit geworden? De ZTE, Thomson 789 of een Arcadyan V8?

Als het modem is aangesloten wil ik u vragen een reset uit te voeren met een paperclip. U kunt voor een seconde of 7 de resetknop aan de achterzijde ingedrukt houden met een paperclip of tandenstoker, vervolgens een kwartier wachten. Als het modem is losgekoppeld wil ik u vragen deze eerst een kwartier aan het stroom te laten, pas als er dan geen verbinding is alsnog de reset uit te voeren.

Ik hoor graag of het gelukt is.

Het verstuurde modem is overigens alsnog onderweg, u kunt deze weigeren bij de postbode zodat deze retour gestuurd wordt.
@BenDoor,

Kunt u een eigen topic openen met iets meer informatie over de storing?

Met vriendelijke groet,

Joran

Beste Joran,
Ik heb de modem gereder maar nog steeds geen verbinding. De lampjes bijvoice en internet zijn nog steeds uit.

Groet,
Roy
Roy,

bij mij moest er uiteindelijk slechts 1 draadje worden omgezet in het israpunt. Dat was het

Even een statusupdate:
De monteur van kon is gisteren langs geweest, hij kreeg geen signaal over de lijn. Hij is naar de centrale geweest om daarnet een en ander na te meten en toen hij terug kwam: geen signaal. Hij verwachtte een fout in een kabel ergens en zou dit weer doorgeven aan kon die dan weer contact met mij op zouden nemen. Tot op heden nog niets gehoord... We blijven hopen
En nog altijd niets gehoord. Kom op mensen, toen ik geen modem had kon er zelfs een koerier komen om deze te brengen maar nu is een telefoontje te veel moeite? Graag even contact opnemen via mijn mobiel(want ik heb immers nog steeds geen vaste telefoon)! Het wordt inmiddels toch erg vervelend!
Reputatie 5
Badge +7
Beste superkoex9,

Vervelend te horen dat er geen contact met u is opgenomen over de voortgang van uw probleem, excuses daarvoor. Ik heb het voor u nagezocht, er staat nog een lopende storing bij uw naam met komende vrijdag als oplosdatum. Ik kan dit helaas niet voor u versnellen, wel zal ik vrijdag persoonlijk contact met u opnemen om te vragen of het probleem opgelost is.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Hallo Jeroen,
Inmiddels hebben we weer internet, telefoon werkt echter nog niet en tv stottert heel erg(erger dan voorheen) maar we hebben wel de je kanalen.Erg vreemd zo. Weet jij of ze er nog mee bezig zijn? Groet, Roy
Reputatie 5
Badge +7
Beste superkoex9,

Ik zie inderdaad dat er weer signaal is. Wat ik vooraf wil aangeven is dat de storingsmelding nog altijd openstaat en niet bij ons is afgemeld, dus de storingsdienst is er nog mee bezig en zal ook nog telefonisch contact met u opnemen.

U geeft aan dat de telefoon het niet doet. Brandt het voice lampje wel op de modem? En heeft u de telefoon rechtstreek erop aangesloten? Verder geeft u aan dat de tv meer stoort dan voorheen. Heeft u dit met een rechtstreekse kabel of met een draadloze verbindingsset aangesloten?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Hallo Jeroen,
Het probleem is inmiddels deels verholpen... Ik krijg alleen nog een nieuwe itv ontvanger toegestuurd... Ik hou je op de hoogte.
Groet, Roy

Reageer