Vraag

Help Help ik wordt gek Telefonisch is van alles beloofd

  • 4 May 2021
  • 24 reacties
  • 175 keer bekeken

Ik ben al jaren KPN klant,Als je de producten hebt is het netwerk goed.Alleen Administratief/Communicatietief word ik vanaf overgang van de diggitenne kastjes al vanaf Internet kastje via diggitenekastje naar de muur gestuurd.

Ik had voor de omgang van de digitenne kastjes koop kastjes en 3 pasjes.Toen kwamen de nieuwe kastjes want met de oude kastjes zou beeld er mee op gaan houden.Bij KPN betaalde je 18€ voor digitenne maar bij Telfort 5€ per kastje dus ik 3 kastjes bij Telfort besteld.van deze 3 door omstandigheden 1 in gebruik genomen.In Augustus raakt dit kastje defect door wss blikseminslag op antenne.waarop ik kpn bel om een van mij niet gebruikte kastjes te activeren.Dit bleek niet mogelijk want er stond maar 1 kastje geregistreerd op mijn abbonement er kon wel 1 nieuw kastje worden opgestuurd .Dus okay ik heb hier nog 2 kastjes maar nee we sturen een nieuwe logisch?Omdat ik op een recreatiepark woon waar alleen post bezorgd kan worden heb ik gevraagd dit kastje naar een post nl punt te sturen dit is nooit aangekomen?.wegens drukte verhuizing heb ik dit op zn beloop gelaten ik had nog mogelijkheden tv via mn mobiel van andere providers via mm chromecast te streamen.Echter blijft vreemd dat wss mn Abo van digitenne op KPN is blijven staan niet via Telfort met 3 aangevraagde kastjes.als bekend is dat het beeld gaat verdwijnen meegenomen dat Telfort dochter onderneming is van,Als ik nieuw telefoonabo neem is ook geregeld dat oude stopt.

Gelukkig werd ik in November door KPN gebeld of ik intresse had om mijn internet zakelijk te zetten met een internet hussel abo snelheid van 50 mbs.Ik de dame in kwestie uitgelegd dat ik al modem met buitengebied via telefoonlijn en dat snelheid max 10 mbs is,Dit was volgens de dame geen probleem ik zou een huwai kastje met soort van 4g internet met een simkaartje en zou ik ook vaste telefoonlijn af zijn en met deze snelheid kon ik ITV krijgen.Affijn nieuwe overeenkomst gekregen getekend ik zou de nieuwe apparatuur op korte termijn ontvangen er waren nog wat gegevens nodig dit zou geregeld worden door de stagiaire maar bij vragen problemen was ze nog in de buurt.Ik dacht mooi alles opgelost.Echter komt mijn apparatuur nog steeds niet binnen,is mijn abo al ingegaan met 3 maanden korting die ik dus al kwijt ben omdat ik er nog geen gebruik van kan maken,mij al gevraagd wordt oude apparatuur terug te sturen modem en diggitenekastje.Na meermaals telefonisch contact waarbij gezegd wordt u apparatuur komt en waar ik van kastje naar muur wordt gestuurd en vervolgens nog niks krijg.En in chats waar verbindingen verbroken worden.Het nu maar is hier geprobeerd ik hoop dat dit nog waargenomen kan worden voor door omzetting mijn modem internetverbinding weg valt.

Mvg Mark


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Mvdp, welkom. 

Jemig, wat een gedoe. Even samenvattend: Momenteel betaal jij voor een KPN klein zakelijk abonnement, maar je kan hier geen gebruik van maken omdat jij de apparatuur nog niet hebt ontvangen. Klopt dit?

Dat klopt

Reputatie 7
Badge +22

@Hanna_ voor KPN Zakelijk hebben we het KPN Zakelijk Forum. Volgens mij moet @Mvdp daar de vraag neerleggen. :thinking::wink:

Mits dat ie van KPN Zakelijk af wilt.

Meerdermaals gebeld dan overleg dan is het onderweg of geregeld en vervolgens komt er niks keer gechat loopt dat vast.ik moet huwai kastje en ITV spul dan kan modem digitenne retour

@Dennis Schreve kunnen jullie dit dan door zetten naar collega ben idd van privé naar zakelijk ik ben al paar maanden hier mee bezig vanaf eind vorig jaar elke keer wordt er in systeem gekeken en vervolgens nog geen apparatuur resultaat.

Reputatie 7
Badge +22

Meerdermaals gebeld dan overleg dan is het onderweg of geregeld en vervolgens komt er niks keer gechat loopt dat vast.ik moet huwai kastje en ITV spul dan kan modem digitenne retour

Maar jij hebt dus KPN Zakelijk? 

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve kunnen jullie dit dan door zetten naar collega ben idd van privé naar zakelijk ik ben al paar maanden hier mee bezig vanaf eind vorig jaar elke keer wordt er in systeem gekeken en vervolgens nog geen apparatuur resultaat.

Dit moet je dan toch regelen met het Zakelijke Forum van KPN.

@Dennis Schreve Klein zakelijk volgens mij daar heb ik geen erg in gehad heb me ook blind gezocht op forum na 10 telefoontjes werd me dit aangeraden door 0800 0403 eerst nog chat geprobeerd gingen in overleg en toen was verbinding ineens verbroken ik ben hier al even in de afgelopen maanden wat tijd aan kwijt.En okay ik zit wellicht niet in de goede rubriek maar dit zal best wel best wel naar juiste afdeling gezet kunnen worden die hopelijk mn probleem kan oplossen. 

Reputatie 7
Badge +22

@Mvdp heb je het eens geprobeerd met de chat van KPN Zakelijk?

Chat met KPN Zakelijk

@Dennis Schreve  Nee ik ben geen Genie en woon niet op dit forum ,als je hier dagelijks zit weet je hier in doolhof beter de weg.ik heb op dit forum een plek gezocht om contact te zoeken,dat is wat ik bedoel met je wordt als consument van kastje naar de muur gestuurd in de regelgeving en afdelingen  van 1 concern.Die zelf nog in hun eigen web lopen.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Dennis Schreve, we hebben ook KPN Kleinzakelijk. Dit werkt technisch gezien hetzelfde als een KPN Hussel abonnement en staat op zakelijke naam, administratief zijn er enkele verschillen. Omdat dit technisch hetzelfde is als Hussel kunnen wij de meeste klanten ook daarmee helpen :wink:.  

@Mvdp, zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan ga ik kijken wat ik voor jouw kan betekenen. Geef even een seintje wanneer jij dat hebt gedaan! 

Reputatie 7
Badge +22

Hoi @Dennis Schreve, we hebben ook KPN Kleinzakelijk. Dit werkt technisch gezien hetzelfde als een KPN Hussel abonnement en staat op zakelijke naam, administratief zijn er enkele verschillen. Omdat dit technisch hetzelfde als is Hussel kunnen wij de meeste klanten ook daarmee helpen :wink:.  

Bedankt voor jou terugkoppeling @Hanna_, dan weet ik dat voortaan. Weer wat geleerd zal ik maar zeggen. :grin::wink:

Gedaan

Reputatie 7
Badge +24

Ik lees "een huwai kastje met soort van 4g internet met een simkaartje". Ik dacht dat KPN daar mee gestopt was? Of is dat zakelijk nog wel mogelijk? 

Dat heb ik besproken met de dame uit Groningen die mij belde.maar moest idd wel zakelijk zetten daarvoor maar ik heb onderneming verder zou waar ik woon de 50 mbs anders niet haalbaar zijn ik heb nu nog modem via telefoon met buitengebied das max 10mbs ga je denk ook slecht ontvangst mee krijgen op ITV 

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Mvdp, bedankt voor het invullen van jouw profiel. 

Momenteel heb jij een KPN Kleinzakelijk Internet abonnement. Hierbij zou Sneller Internet Buitengebied aan moeten staan (het 4G modem Huaweii modem) alleen ik zie dat jij dit nog niet hebt ontvangen. Ik ga contact opnemen met mijn collega's van de logistieke afdeling om er voor te zorgen dat jij alsnog een 4G modem ontvangt. Het kan even duren voordat ik antwoord krijg van deze afdeling, dus ik vraag om een beetje geduld :blush:. 

Als je verder nog andere apparatuur denkt te missen, hoor ik het graag. Dan moeten er namelijk een aantal dingen aan het abonnement worden aangepast. 

Beste@Hanna_ wat ik heb is een experia box met daar wel een buitengebied modem aan gekoppeld maar desondanks haal ik daarmee maar max 10 mbits in mijn gebied.als ik snel iets moet uploaden doe ik dit op mn mobiel dit is veel en veel sneller.Omdat ik van Tmobile/Telfort ooit wel een huwai modem heb gehad op prepaid en mn buurman deze wel heeft van KPN weet ik dat dit wel goed werkt.waarschijnelijk is in deze situatie mn internet zelfs te traag voor de Interactie tv ITV

 

Huawei modem 

ITV BOX die ik niet heb

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Mvdp, 

Aha! Het gekke is dat het 4G buitengebied modem niet naar voren komt in netwerk metingen. Ik vermoed dat deze defect is. Maar goed nieuws! Er is al een nieuw 4G buiten gebied modem naar je onderweg (hij wordt afgeleverd bij de Primera bij jouw in de buurt). Hopelijk werkt het dan wel.

Reputatie 7
Badge +13

ITV BOX die ik niet heb

Dat klopt,, dat zit immers ook niet bij jouw abonnement inbegrepen momenteel. Dit is helaas ook niet mogelijk, jouw snelheid is immers te laag. Ondanks dat 4G buitengebied een goede oplossing is om jouw snelheid te verhogen, is het te afhankelijk van externe factoren (waar jij het modem neer zet, de 4G dekking zelf, hoeveel bereik je hebt in huis.) en kunnen we daarom de kwaliteit van ITV niet waarborgen.  ITV is daarom helaas niet beschikbaar op jouw adres. 

@Hanna_ het modem werkt echt wel alleen wat je al aangeeft de snelheid is in de metingen heel laag.Daarom heb ik met de dame die mij belde dit besproken en zou ik zo Huawei modem krijgen.Waarom zou ik anders voor duurder abbonement gaan betalen als huidige terwijl bekend is dat de snelheid niet haalbaar is.Dit is alleen haalbaar met mobiel wifi internet niet met het modem met buitengebied.

@Hanna_ en nu? ITV is echt besproken omruilen met digitenne nu is die zoiezo defect en zit ik zonder tv op streamen via andere kanalen na.Heeft bij mij ook zo bij mij in contract gestaan,die is voor mij helaas niet meer inzichtelijk krijg ik foutieve offerte heb hier volgens mij wel screenshots van als ik ga zoeken.Mijn inziens en met ervaring die ik heb zou het met 4g Huawei kastje wel gaan.Het streamen via KPN mobiel met mij telefoon naar tv werkt ook goed genoeg.Als ik beetje reken zit ik maandelijks rond 100 euro bij elkaar aan KPN voor relatief slechte verbinding 

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Mvdp,

Ik heb van mijn collega's van het zakelijk forum begrepen dat jij ook daar contact hebt. Om te voorkomen dat dingen dubbel op lopen zal mijn collega jouw daar verder helpen en het helemaal voor jouw afhandelen.Â