Beantwoord

Help hoe krijg ik Kpn Fon op mijn nieuwe telefoon

  • 26 May 2019
  • 17 reacties
  • 527 keer bekeken

Graag wil ik mijn kpn fon overzetten op mijn nieuwe telefoon, geprobeerd wachtwoord opnieuw aan te vragen maar de website van kpn bied niet echt duidelijkheid..
Nu wil ik verbinden met kpn fon maar nu geeft mijn telefoon aan dat ik een QR code moet scannen.

icon

Beste antwoord door Joran 28 May 2019, 13:26

Bekijk origineel

17 reacties

In principe zou je niks nieuws hoeven aan te vragen en zou je met de jouw bekende gegevens kunnen inloggen. Er lijkt wel verschil te zijn tussen wat een KPN HotSpots account heet en een KPN Wifi Fon HotSpots account. Met de eerste kan je alleen bij premium hotspots inloggen.

Er kunnen een paar zaken aan de hand zijn, wat ik van de betreffende pagina over Fon begrijp kan er maar 1 apparaat per account verbinding maken en de hotspot kan aan zijn limiet zitten.
Hier wat tips op een rijtje
Gebruik de volgende 6 stappen in deze volgorde.
  1. Zet Wifi even uit, wacht een aantal seconden, en zet deze weer aan
  2. Kies handmatig het Wifi netwerk KPN of KPN Fon aan, in plaats van automatisch
  3. Probeer een andere HotSpot, misschien is de limiet van de HotSpot bereikt of is er een storing
  4. Verwijder de cookies op je mobiele apparaat via Instellingen, Internet, Menu, Privacy en kies vervolgens voor cookies verwijderen
  5. Voer je KPN Wifi Fon HotSpots account opnieuw in. Je gebruikersnaam bestaat uit een zelfgekozen gebruikersnaam inclusief de toevoeging @kpn-fon.nl. Bijvoorbeeld uwnaam_achternaam@kpn-fon.nl. Let hierbij op het gebruik van hoofd- en kleine letters
  6. Lukt het niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @AnneWill, in de screenshot lijk je al verbonden te zijn met het Fon WiFi-netwerk. Je ziet in de screenshot een functie om de inloggegevens van een WiFi netwerk te delen met anderen, of met andere apparaten. Dat is een handige functie, maar alleen voor netwerken die een netwerknaam en beveiligingssleutel vereisen.

Bij Fon kun je een willekeurige website openen waarna je een inlogscherm krijgt te zien. Op die pagina log je in met je gebruikersnaam@kpn-fon.nl en het bijbehorende wachtwoord. Als je het wachtwoord vergeten bent kun je die resetten via wifi.kpn.com. Als je een Fon account hebt in combinatie met een mobiel abonnement kan ik je een nieuw wachtwoord toesturen per sms. Laat maar weten of dat nodig is!
@Joran het is nogal verwarrend en lastig uit te leggen.. maar ik had een fon acount in combinatie met mobiel abnonoment (@kpn-fon..)
Deze moet ik afmelden op mijn oude tel maar dat krijg ik niet voor elkaar ook niet na kpn 3x gebeld te hebben.
Mijn oude simkaart is niet meer actief in de telefoon.
verder gaat het mijn pet ook te boven 😞
een nieuw wachtwoord zou een optie kunnen zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Hm, ik weet niet zeker of dat met elkaar te maken heeft. Je kunt op één apparaat tegelijk verbinding maken met Fon. Als de oude mobiel niet in gebruik is kan die daar ook geen invloed op hebben. Maar het kan weinig kwaad om een nieuw wachtwoord te proberen. Je ontvangt die met een paar minuten per sms, laat maar weten of het is gelukt!
@Joran is helaas niet gelukt, als ik ingelogd ben geeft hij aan dat ik internet moet kopen..

Je zou op diezelfde pagina of daarvoor met je @kpn-fon gegevens moeten kunnen aanmelden.
Dit krijg ik te zien op een tablet, via de Fon acces punt die tussen de overige staat.

@Galdor68 ja klopt, de foto die ik stuurde daar was ik al aangemeld en toen kreeg ik te zien dat ik internet kan kopen
Helder heb je ook thuis internet van KPN en zoja welk modem met de v10a is dit verklaarbaar.
@Galdor68 ik heb helemaal geen internet thuis.. Leefde op mijn kpn fon
Duidelijk dan laat ik het aan @Joran over.
Reputatie 7
Badge +28
Het inloggen zelf lukte wel op die pagina? Als je nu een andere website opent zoals nu.nl, wordt je dan automatisch omgeleid naar die pagina over betaalde abonnementen? Ik kan aan onze kant niets vreemds ontdekken.
@Joran Kan het helpen omdat @AnneWill geen compleet klant is dat dit wordt gedaan vanaf het nieuwe toestel?

Stuur een SMS

SMS WIFI AAN naar 1266 vanaf de mobiele telefoon met het KPN abonnement.

Je ontvangt jouw inloggegevens

Je ontvangt 3 sms’jes met jouw gebruikersnaam, wachtwoord en de algemene voorwaarden.
Bron


Zelf zou ik denken dat dit niet nodig moet zijn als dit in het verleden al is gedaan. Omdat het een fysieke nieuw toestel en sim is kan het van belang zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Welk toestel wordt gebruikt maakt niet zoveel uit bij Fon. De enige beperking is dat Fon maar op één apparaat tegelijk gebruikt kan worden. Het moet wel ingeschakeld staan aan KPN kant (dat is het geval) en de goede inloggegevens moeten worden gebruikt. Met de reset van de inloggegevens weten we ook zeker dat de goede gegevens worden gebruikt.

Het is me daarom nog niet duidelijk wat er nu mis gaat. Top dat je zo actief meedenkt @Galdor68 🙂 👍
Gezien wij (Telfort) ooit ook van de diensten gebruik kunnen maken probeer ik me erin te verdiepen omdat ik nu geen KPN klant ben is het logisch dat ik wel een betaal pagina zie.

Het berichtje waar geschreven werd dat de oude telefoon moest worden afgemeld deed me eraan denken dat de nieuwe aangemeld moest worden.
Als je goed leest op het forum roept KPN al 4 jaar lang o wat jammer dat u met FON niet kan inloggen.
Er zijn al duizenden mensen voor je geweest met het inloggen op FON steeds geven ze je een oplossing die niet werkt. Als KPN zelf nu eens aan de slag ging hoe ze deze FON goed konden laten werken dan hadden ze ook niet zoveel vragen gehad over dit probleem 4 jaar lang is dit al bagger Ik heb namelijk ook het zelfde probleem als vele duizenden hier op het forum.
Als je goed leest op het forum roept KPN al 4 jaar lang o wat jammer dat u met FON niet kan inloggen.
Er zijn al duizenden mensen voor je geweest met het inloggen op FON steeds geven ze je een oplossing die niet werkt. Als KPN zelf nu eens aan de slag ging hoe ze deze FON goed konden laten werken dan hadden ze ook niet zoveel vragen gehad over dit probleem 4 jaar lang is dit al bagger Ik heb namelijk ook het zelfde probleem als vele duizenden hier op het forum.

Fon is natuurlijk de concurrent van een betaalde data abonnement. Dat er geen app meer komt snap ik dus prima. Zorg wel dat je klanten er gebruik van kunnen maken of doe net als Proximus en stop er helemaal mee.

Ik ga ervan uit dat iedereen gewoon kan inloggen op Fon maar niet geheel kosteloos.
Niks ten nadele van de Topic starter het lijkt er op dat deze thuis meelift met de Fon van de buren.
Gaat het om een KPN eigen openbare Fon hotspot dan is het weer anders daar horen KPN klanten gewoon toegang te krijgen.

Gebruikmaken en tegoed kopen

Geen KPN klant, maar wil je wel gebruikmaken van KPN Wifi HotSpots? Dat kan met de Premium HotSpots van KPN! Op de meeste locaties is het gebruik gratis en op sommige locaties moet je betalen voor gebruik.
Ik zelf ben een KPN klant met een V10A modem Helaas deelt deze geen stukje wifi gebruik .
Dus ga er van uit dat KPN binnenkort niks meer aan FON gaat doen om dit te verbeteren

Reageer