Beantwoord

Help! Ik kan mijn ip camera niet benaderen van buitenaf

  • 31 July 2019
  • 5 reacties
  • 338 keer bekeken

Badge
Ik kan mijn IP camera prima benaderen als ik op mijn eigen wifi netwerk zit, en ik browse naar het ip adres van de camera.

Als ik buiten mijn netwerk ben, tik ik mijn externe ip adres in (gevonden op watismijnip.nl) maar dan krijg ik geen verbinding.

Nu heb ik begrepen dat ik er eerst moet achter komen wat de poort is van de ip camera.
Dit kan ik helaas nergens vinden als ik inlog in de camera (zie plaatje)


Ik heb een Experia v10A
De ip camera is Elro type: c900ip
Een heel oud dingetje, maar gekregen van iemand, en voor mij prima

Ik moet dus ergens een poort invoeren/vinden van de camera, en dan inloggen op mijn v10a modem, maar ik zie nergens port forwarding, wel port mapping (dit is hetzelfde?)
En ik zie ook nergens IP4 staan..

Alvast bedankt!!!
icon

Beste antwoord door Geintjebij 1 August 2019, 08:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge
Het is al gelukt nadat ik het modem heb gereset en de stappen opnieuw heb doorlopen.

Maar nu kan iedereen met mijn externe ip mijn camera beelden zien
Is het ook te beveiligen?
Dat je moet inloggen voordat je de beelden ziet zeg maar?
Reputatie 7
Badge +24
Ja vast wel. Onder user bijvoorbeeld? Wat staat daar?
Badge
Bedankt!!
Ik zat steeds onder netwerk en wireless te zoeken (al 10 uur)
het tabblat user was het toverwoord 😅
Reputatie 7
Badge +24
Ok, top. Zorg voor een goed en lang wachtwoord. Op internet zijn constant robots actief die proberen binnen te komen en daarvoor soms alle mogelijke wachtwoorden proberen. Een kort wachtwoord hebben ze zo gevonden.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Geintjebij, welkom hier.

Fijn dat het gelukt is, je maakt het mij erg gemakkelijk. 🙂 Je weet ons anders te vinden.