Vraag

Help, mijn laptop heeft als enige zeer slechte internetverbinding

• 30 juli 2017
  • 7 reacties
  • 6789 keer bekeken

De laatste paar weken heb ik steeds problemen met mijn internet. Ik heb een HP pavillion Notebook van een jaar oud. Onze router (Experia box v8) is ook al vrij oud en staat niet op de meest optimale plek. (vlakbij de koelkast, in de gang) ik dacht eerst dat het hierdoor kwam, maar het schijnt dat mijn laptop het slechte internet het meeste treft.

Elke dag heb ik wel een paar keer dat mijn browsers niet meer willen laden. En ik een paar minuten zonder internet zit. Nu begint het steeds erger worden en kan ik soms voor 10 minuten niet op internet terwijl andere apparaten wel gewoon internet hebben, en ik kan niet normaal online games spelen omdat ik steeds ontzettend lagg, terwijl mijn broer hier bijvoorbeeld veel minder last van heeft.

Ik heb niet veel verstand hiervan en weet niet wat ik er tegen moet doen., en vroeg me af of iemand hier een oplossing heeft.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Romy, welkom op het forum. Leuk je hier te zien. Wifi is heel gevoelig voor storingsbronnen. Als je wil gamen raad ik sowieso aan om dat via een kabel te doen. Voor wifi problemen kan je ook de servicetool er eens op los laten. Ook raad ik aan om UPnP aan te zetten in het modem. Is dat al gedaan?
Reputatie 7
Badge +30
Heb je het model + type van die laptop voor me?
Mijn laptop model + type is: HP PAVILION 15-BC074ND
Ik zal nog proberen of dat gaat werken, zal gelijk een ethernetkabel aanschaffen en kijken hoe je UPnP aan moet zetten in de modem.
Ik heb deze problemen ook als enige thuis, en als ik ergens anders ben met wifi werkt alles prima.
.
Reputatie 7
Badge +24
Om te helpen met UPnP:

Ga in de internetbrowser naar http://192.168.2.254 - log in (de eerste keer hoef je geen wachtwoord in te vullen) - Ga naar extra's - Klik op UPnP - Zet een vinkje bij Enable UPnP IGD - Klik op Apply.

Als je ook een mobiele telefoon met Android hebt kan je bijvoorbeeld met de app Wifi analyzer kijken welke kanalen het best beschikbaar zijn voor wifi. Zo kan je het optimaliseren.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Reputatie 7
Badge +11
Heb je toevallig een Realtek kaartje in je HP laptop? Op het werk hebben we hier net 500 HP ProBooks de netwerkkaarten van vervangen omdat die ook voor een hele trage WiFi verbinding zorgde. Daarna was het opgelost. Je kunt dat vinden door Windows toets te klikken en op apparaatbeheer te zoeken, vervolgens kan je zien wat voor WiFi ontvanger je hebt.
Dat zal ik proberen.
En ja, dat klopt. Als ik bij netwerkadapters kijk staat er onder anderen ook een Realtek Family Controller. Wat kan ik hier tegen doen?
Reputatie 7
Badge +24
Heb je nog het één en ander kunnen testen Romy? Als ik Anne begrijp dan zou je een andere netwerkkaart moeten aanschaffen maar ik hoop dat dat niet nodig is. 🙂

Reageer