Beantwoord

Heraansluiting en regeling na betaling €25

  • 15 January 2020
  • 14 reacties
  • 1063 keer bekeken

Ik heb een openstaande nota. En is mijn thuis internet afgesloten.

Mail ontvangen met onderstaand bericht;

___________________

Of wilt u het bedrag in delen betalen?
Betaal dan uiterlijk 13 januari 2020 € 25,00 via iDEAL. Dan starten wij een betaalregeling. Daarmee betaalt u per maand € 25,00 van het openstaande bedrag. Uw internet aansluiting werkt dan weer binnen 2 uur. De dag na de betaling ontvangt u van ons een e-mail met uitleg over de regeling.

_____________________

Bovenstaande tekst overgenomen van de email op 10 januari de 25€ betaald.  Helaas geen heraansluiting. 4x via mijn KPN chat gestart en telkens wordt de verbinding verbroken

De enige reactie meteen na de betaling van 25€.

___________________________

Dank u wel, wij hebben de betaling via iDEAL ontvangen.

 

Hebt u nog vragen?

Kijk dan op kpn.com/factuur.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice


 

Inmiddels betaald en op mijn KPN zie ik dat er nog een klein bedrag openstaat. 5e Chat opgestart met kpn. Medewerker ziet op scherm een ander bedrag dan wat ik op Mijn KPN zie.

U begrijpt. Betaling van 25 € geen heraansluiting en geen bericht van KPN. Op hun eigen voorstel.

 

Vervolgens betaal ik de nota en vraag via  de chat  aan de medewerker over bovenstaand  en waarom hij iets op scherm ziet dan ik op mijn KPN.

Hij geeft aan dat het verstandig is om met KPN te bellen.

Waarom chat ik dan met de klantenservice. 

Ik dacht service te krijgen dat het een en ander dan voor mij uitgezocht zou worden

En nog steeds is mijn internet thuis afgesloten....

icon

Beste antwoord door huistijger 15 January 2020, 10:34

Bekijk origineel

14 reacties

Wederom geprobeerd te chatten en zegt de medewerker ik ga voor je nakijken en prompt verbinding verbroken.

 

Krijg je melding de chat wordt bewaard.  Wat wordt er mee gedaan dan vraag ik me af…

Want tot op heden geen reactie..... Op al mijn vragen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Asir 
Beter even 0800 0402 bellen en vragen naar de afdeling Collections
Dan heb je de juiste afdeling te pakken.

Zojuist gebeld met Collections van KPN . Zeer vriendelijke dame.gied gesprek tekst en uitleg gegeven en gekregen. Maar helaas een betalingsregeling zit er niet in. De mail van Jorg Kramer directeur KPN met de optie betalingsregeling is niet bekend bij KPN.. de betaling van 25€ is wel ontvangen.. maar helaas geen regeling.  

 

Ter verduidelijking De nota moet betaald. Worden.

Maar de mail 2 keuzes met 2 Ideal linkjes voor 1. Betaal volledige bedrag en de 2e betaal  25€ voor regeling en binnen 2 uren aangesloten te worden. 

Van Jorg Kramer directeur van KPN is dus misleidend want uiteindelijk moet ik na mijn telefoon gesprek wel de resterende bedrag betalen want van deze regelingen Email van Jorg Kramer kent connections NIet.

Wat ik al zei vriendelijke dame en gesprek goed geëindigd en zal mijn rest bedrag alsnog betalen.

Zonder regeling.

Blij verrast was ik toen ik thuis kwam en mijn

 Hussel Thuis abonnement was weer online.

Bedankt KPN ik denk de vriendelijke mevrouw van Collections mijn klacht heel goed heeft opgepakt.  Zij heeft er duidelijk werk van gemaakt.

Excuus ik ben u naam vergeten. Mijn dank is zeer groot!  

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Asir, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wanneer een abonnement is afgesloten dient het gehele openstaande bedrag te worden overgemaakt om de blokkade te verwijderen. Mijn excuses als je hierover verkeerd bent ingelicht en daardoor meerdere keren contact moest zoeken :confused:  Lukt het een keer niet om je factuur te betalen? Dan kan je uitstel krijgen (het gehele bedrag later betalen). Dit kan je online regelen of via 0800-0402 (Collections). Is uitstel alleen niet genoeg? Bel dan op tijd met ons (ook via 0800-0402) om een regeling te treffen om blokkade te voorkomen!

In ieder geval fijn om te lezen dat het in jouw geval weer aangesloten is en weer werkt! :smile:

Dat is niet waar.

Dit is wat er staat in een mail na afsluiting:

Of wilt u het bedrag in delen betalen?
Betaal dan uiterlijk 22 februari 2020 € 25,00 via iDEAL. Dan starten wij een betaalregeling. Daarmee betaalt u per maand € 25,00 van het openstaande bedrag. Uw internet aansluiting werkt dan weer binnen 2 uur. De dag na de betaling ontvangt u van ons een e-mail met uitleg over de regeling.


Dus of de mail klopt niet en er wordt een onjuiste belofte gedaan of de reactie van Susan is niet juist.

Reputatie 7
Badge +21

 @Judith29, bij afsluiting is het alleen mogelijk het gehele bedrag te betalen. Heb je een factuur ontvangen die je niet in één keer kan betalen? Dan kan je uitstel of een regeling treffen. Zo staat het ook op onze website. 

Betalen na blokkade, hoe werkt het?
Als je geblokkeerd bent, kan je door je openstaande factuur te betalen weer gebruik maken van je KPN diensten. Vul je gegevens in en betaal via iDEAL. Met de MijnKPN app of in MijnKPN kun je zien of de betaling verwerkt is.

Betaling eenmalig uitstellen
Lukt het deze maand niet om je factuur te betalen? Je mag van ons een keer later betalen. Dit kan tot maximaal een maand na de datum van de factuur. Op die datum maak je het bedrag aan ons over. Je ontvangt hiervoor een e-mail met een IDEAL link.

Het lijkt erop dat jouw informatie uit de mail niet toegespitst is op een blokkade, maar op een achterstallige betaling. Ik zal laten uitzoeken waar dit mailtje vandaan komt. 

 @Judith29, bij afsluiting is het alleen mogelijk het gehele bedrag te betalen. Heb je een factuur ontvangen die je niet in één keer kan betalen? Dan kan je uitstel of een regeling treffen. Zo staat het ook op onze website. 

Betalen na blokkade, hoe werkt het?
Als je geblokkeerd bent, kan je door je openstaande factuur te betalen weer gebruik maken van je KPN diensten. Vul je gegevens in en betaal via iDEAL. Met de MijnKPN app of in MijnKPN kun je zien of de betaling verwerkt is.

Betaling eenmalig uitstellen
Lukt het deze maand niet om je factuur te betalen? Je mag van ons een keer later betalen. Dit kan tot maximaal een maand na de datum van de factuur. Op die datum maak je het bedrag aan ons over. Je ontvangt hiervoor een e-mail met een IDEAL link.

Het lijkt erop dat jouw informatie uit de mail niet toegespitst is op een blokkade, maar op een achterstallige betaling. Ik zal laten uitzoeken waar dit mailtje vandaan komt. 

Hoi Susan,

De situatie waar ik het over heb gaat over een tijdelijke blokkade omdat er een achterstallige betaling is. 
Deze kan echt opgeheven worden na een deelbetaling van het totaal openstaande bedrag.

Reputatie 7
Badge +21

@Judith29, dit is bij mij en mijn collega's nog niet bekend. Dat komt niet vaak voor kan ik je zeggen! Ik ga het navragen, hopelijk krijgen we hier snel duidelijkheid over.

Ik heb exact hetzelfde. Om 12 uur de 25,- betaald via de ‘Laatste kans’ mail en en nog steeds niet her-aangesloten. Gaat dus ook niet gebeuren begrijp ik???

 

Of wilt u het bedrag in delen betalen?

Betaal dan uiterlijk 1 maart 2020 € 25,00 via iDEAL. Dan starten wij een betaalregeling. Daarmee betaalt u per maand € 25,00 van het openstaande bedrag. Uw mobiele nummer werkt dan weer binnen 2 uur. De dag na de betaling ontvangt u van ons een e-mail met uitleg over de regeling.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Judith29 en @SK3, ik heb de achterliggende afdeling gesproken hierover en dit is inderdaad iets nieuws wat ze toepassen sinds kort! Dus als je die regeling wil, dan kan dat inderdaad. Dit is een nieuwe optie, en die brief krijg je 1 dag na je afsluiting. Je wordt dan inderdaad snel weer aangesloten en start met ons een regeling. Mijn excuses dat we hier niet van op de hoogte waren en bedankt voor jullie input hierin!

Hoi @Susan_ ,

inmiddels ook de bevestiging van de betalingsregeling per mail ontvangen met hierin de voorwaarden. Ben alleen, bijna 24 uur later, nog steeds niet weer aangesloten terwijl er in eerste instantie binnen 2 uur werd genoemd. 
 

Geachte heer, mevrouw,

 

U hebt afspraken gemaakt om uw betaalachterstand van € —— te voldoen. In deze e-mail geven wij aan hoe u kunt betalen en wat de voorwaarden zijn.

 

Afspraak

U hebt aangegeven € 25,00 per maand te willen betalen. In maart verwachten wij de eerste betaling.

 

Voorwaarden van deze betaalafspraak:

- U betaalt elke maand de afgesproken € 25,00.

- U betaalt nieuwe facturen op tijd.

- U maakt geen extra kosten buiten uw bundel of abonnement.

- Bellen naar 09xx nummers.

- Gebruik van Google of Apple playstore.

- Bestelling van video of andere betaalde diensten.

 

Gevolgen niet nakomen van de betaalafspraak:

Als u zich niet houdt aan de voorwaarden van de betaalafspraak, dan blokkeren wij uw aansluiting en beëindigen wij de betaalafspraak. Het totaal achterstallig bedrag van € —- moet u dan in één keer betalen.

 

Inmiddels ook contact gehad via de chat maar geven ze daar aan dat ik moet bellen met de afdeling Collections. Dit gaat alleen lastig als je geen uitgaande gesprekken kan doen ;-) 

Reputatie 7
Badge +21

@SK3 dat is niet de bedoeling! Je kan ons altijd bereiken via 1200, je kan dan doorverbonden worden met de afdeling Collections. Echter heeft dit maandag pas weer zin ben ik bang.. Ik kan je niet weer aansluiten, maar eventueel wel in de systemen kijken of ik hier iets over kan vinden. Hiervoor heb ik wel gegevens nodig, zou je jouw naam, postcode + huisnummer, klantnummer en mobiel nummer kunnen noteren in je Forum profiel

Reageer