Beantwoord

herhaaldelijk te traag internet

  • 20 September 2021
  • 10 reacties
  • 121 keer bekeken

Badge

Ik betaal voor 100/100 en krijg 4/8Mbps. Dit is veel te traag Of lever wat je zegt of geef mijn geld terug . ik voel mij opgelicht.

icon

Beste antwoord door NHendriks 22 September 2021, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Wasrom voelt u zich opgelicht? Het is allemaal electronica dus er kan wat kapot zijn. Heeft u het  hierover Wi-Fi of de bekabelde verbinding?

Badge

Ik heb beide, bekabeld en draadloos(WiFi). De modem staat in de huiskamer 2 meter bij mij vandaan. In het verleden, na klachten heb ik wel de snelheid ontvangen waar ik voor betaal. Nu ook bekabeld gemeten en waarden is : 43/45Mbps

Badge

Heb nu speedtest gedaan: 110/32Mbps? Waarom plots zo hoog na klagen? Word er in de achterkamertje aan de knoppen gedraait die mijn snelheid vermindert? Kpn moet zorgen dat ze leveren waarvoor ik betaal. Ik stel Kpn in gebreken en eis een tegemoetkoming in geld of products.

Hoi @pvd2707 . Je bent hier op het KPN forum.  Het doel is om samen met de community problemen op te lossen.  Liefst op een gemoedelijke en nette manier. 

Met je huidige berichten kan ik niet zoveel.  Als ik het goed lees is er momenteel geen storing en haal jij een goede bekabelde snelheid?

De opmerking over achterkamertjes en knopjes waar wij aan zouden draaien is ronduit misplaatst.  Wat zou daar het nut van zijn? Wat zijn wij er mee gebaat om jouw verbinding in de soep te laten lopen?

Reputatie 6
Badge +6

Heb nu speedtest gedaan: 110/32Mbps? Waarom plots zo hoog na klagen? Word er in de achterkamertje aan de knoppen gedraait die mijn snelheid vermindert? Kpn moet zorgen dat ze leveren waarvoor ik betaal. Ik stel Kpn in gebreken en eis een tegemoetkoming in geld of products.

Je kunt eisen totdat je een ton weegt maar een tegemoetkoming kun je waarschijnlijk wel vergeten. Het is de toon die de muziek maakt en je slaat hier een idioot valse toon aan. Je kunt ook gewoon vragen hoe dit kan en of er iemand van KPN naar kan kijken in plaats van meteen eisen te stellen.

Badge

Heb nu 37/45 weer meer als de helft waarvoor ik betaal.(100/100) wanneer stopt deze slechte levering? Wat betreft knopje draaien: ik weet uit ervaring dat een gamer klaagde over de snelheid zodat na een bezoek van een service man die wat veranderd heeft zodat hij nu veel meer internet snelheid heeft als waarvoor hij betaald ( de service man zei "dit mag ik eigelijk niet" De 110Mbps die ik hiervoor doorgaf was van mn mobiel netwerk, dus niet WiFi.

Badge +19

Heb je glasvezel of koper? Welk type modem heb je en wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruik je dit soort dingen in huis?

 

Reputatie 7
Badge +11

Heb nu 37/45 weer meer als de helft waarvoor ik betaal.(100/100) wanneer stopt deze slechte levering? Wat betreft knopje draaien: ik weet uit ervaring dat een gamer klaagde over de snelheid zodat na een bezoek van een service man die wat veranderd heeft zodat hij nu veel meer internet snelheid heeft als waarvoor hij betaald ( de service man zei "dit mag ik eigelijk niet" De 110Mbps die ik hiervoor doorgaf was van mn mobiel netwerk, dus niet WiFi.

Dan ben ik toch wel benieuwd wat voor ‘service man’ dit is geweest. Als dit een monteur van KPN was dan klopt dit niet, die kunnen immers helemaal niet in dergelijke systemen waarmee het snelheidsprofiel op een poort wordt toegewezen.

 

Het klopt wel dat KPN bij een aantal abonnementen meer geeft dan waar er voor betaald wordt indien dit technisch haalbaar is. Bijvoorbeeld 120Mbps op 100-abonnementen en 70Mbps op 50-abonnementen.

 

Maar het klopt echt niet dat er aan knoppen gedraaid wordt om iemand het leven zuur te maken. Als je een te lage snelheid ervaart en hier op het forum hulp bij wilt dan is het wel belangrijk om uitleg te geven over hoe je thuisnetwerk in elkaar zit, wat voor apparatuur hier in zit, of het glasvezel of DSL is etc.

Badge

Ik heb glasvezel en modem experia v10 en zit 2 meter van modem. Met deze apparatuur heb ik soms de juiste snelheid behaald. Maar meer niet als wel. Waarom moet ik elke keer als ik tegen een irritate snelheid aanloop gaan testen en klagen? En allerlei kunstje uithalen om er voor te zorgen dat kpn leverd waarvoor ik betaal? Ik doe de kwaliteirs controle voor kpn?

Reputatie 7
Badge +11

Nouja, om problemen te vinden moeten we wel wat informatie hebben. Zonder informatie kunnen wij niets. De toon die je aanslaat helpt trouwens ook niet echt, iedereen hier in het topic probeert je te helpen en het zijn voornamelijk andere klanten die helemaal niet in de systemen kunnen van KPN. Ze zijn echter wel ervaren in wat mogelijk voor problemen kan zorgen en helpen graag maar niet op deze manier.

 

We vragen niet om allerlei kunstjes uit te halen, we vragen om informatie zodat we daar een gedegen advies mee kunnen geven. Het komt immers vaker voor dat er iets in het thuisnetwerk voor problemen zorgt. 

 

Ik denk dat je het beste even kunt bellen met 0800-0402. Dat is onze klantenservice, die kunnen de lijn doormeten en kijken of er daar iets scheelt.