Beantwoord

Herhaaldelijk uitstel startdatum glasvezelabonnement

  • 12 November 2021
  • 20 reacties
  • 535 keer bekeken

Ik ben al 2.5 maand bezig om een Hussel Internet 1 Gbit/s abonnement van KPN te krijgen, maar er zijn steeds problemen. In het kort:

  • Er zit al een glasvezelaansluitpunt in mijn meterkast (zie hieronder), geïnstalleerd door de aannemer van KPN Netwerk. Géén modem, alleen een glasvezelaansluitpunt.
  • Volgens KPN Netwerk zijn zowel mijn aansluitpunt als de gehele lijn van KPN Netwerk in mijn buurt (inclusief wijkcentrale) al sinds 1 september gereed en klaar voor gebruik, en staat dat ook allemaal goed aangegeven in het systeem. Zij kunnen niets voor mij doen, en zeggen dat het probleem bij KPN ligt.
  • KPN stelt de startdatum van mijn abonnement steeds zonder duidelijke reden uit. De klantenservice weet ook niet wat het probleem is.
  • Het lijkt er op dat ergens in een systeem van KPN er iets niet goed gaat, waardoor de activatie van het abonnement dus niet verder kan.
  • Om één of andere redenen heb ik twee verschillende klantnummers gekregen (zie profiel en aantekeningen daar).
  • Mijn Mijn KPN account werkt niet goed, waardoor ik in Mijn KPN niks kan inzien (zie uitleg hieronder).

Na talloze uren aan de telefoon met allerlei verschillende afdelingen (die allemaal geen idee hebben wat er aan de hand is) ben ik er wel een beetje klaar mee. Zou iemand van KPN a.u.b. kunnen uitzoeken waar het probleem zit & hoe dit zo snel mogelijk opgelost kan worden?

Zie mijn profiel voor klantnummer, adres etc.

 


 

De tijdlijn is als volgt:

24 augustus - Glasvezelaansluitpunt is in de meterkast geïnstalleerd door (de aannemer van) KPN Netwerk.

1 september - Glasvezelverbinding is gereed gemarkeerd. Volgens KPN Netwerk is de wijkcentrale ook op deze datum opgeleverd, en is alles klaar voor gebruik. Ik zou alleen nog een abonnement hoeven af te sluiten.

1 september - Hussel Internet 1 Gbit/s glasvezelabonnement besteld bij KPN (SISH529202) met startdatum 1 oktober.

3 september - Email ontvangen "Extra onderzoek nodig":
"We moeten extra onderzoek doen om de verbinding op uw adres klaar te maken voor gebruik. De e-mail met extra informatie over uw bestelling en definitieve startdatum van uw abonnement ontvangt u daarom iets later". Bij telefonisch contact met KPN customer service is niet duidelijk wat het probleem is, maar werd mij verzekerd dat ik snel bericht zou krijgen en dat de aansluitdatum gehaald zou worden.

29 september - Email ontvangen "Vertraging diensten": 
"Uw internetaansluiting is helaas nog steeds niet klaar. Nogmaals onze excuses voor deze vertraging. Als alles gereed is informeren we u opnieuw."

30 september - Na telefonisch contact met KPN bleek dat er in het systeem stond "De aansluitdatum is nog niet bevestigd door de netwerkleverancier". E-mail & telefonisch contact met KPN Netwerk bevestigde nogmaals dat de aansluiting al gereed was. Het stond blijkbaar niet goed in het systeem van KPN en zou nogmaals doorgegeven worden. Dit zou binnen enkele werkdagen aangepast moeten zijn.

Tussen 30 september en 25 oktober - Diverse keren telefonisch contact gehad met KPN. Iedere keer te horen gekregen dat ze met het onderzoek bezig waren en dat ik snel een update zou krijgen. Deze komt er echter nooit. KPN Netwerk bevestigd bij telefonisch contact nogmaals dat alles aan hun kant gereed is.

25 oktober - Email ontvangen van huidige provider (Ziggo) "Uw abbonement blijft hetzelfde": 
"We kregen bericht van KPN dat u toch niet overstapt." Nog steeds geen enkel bericht van KPN.

2 november - Na telefonisch contact met KPN blijkt dat de bestelling (zonder mijn toestemming en zonder mij hierover te informeren) geannuleerd was. Er kon geen uitleg gegeven worden waarom, alleen dat er vertraging was geweest en dat een medewerker de bestelling geannuleerd had. Ik heb hier nooit een e-mailbevestiging van gekregen.

2 november - Een medewerker van KPN kwam (bij toeval) langs aan de deur met een aanbod voor een glasvezelabonnement. Volgens deze persoon was alles inderdaad gereed en kon het abbonement de volgende week ingaan. Daar was hij heel zeker van en hij “kon het garanderen". Dus opnieuw een Hussel Internet 1 Gbit/s abonnement afgesloten.

3 november - Na telefonisch contact met KPN de nieuwe bestelling bevestigd, voor een glasvezelabonnement met startdatum 8 november (SB559304). Tevens een afspraak gemaakt voor installatie op 8 november.

5 november - Opnieuw een email ontvangen "Extra onderzoek nodig": ditmaal met een nieuw klantnummer (zie klantnummer en opmerkingen op profiel). Na telefonisch contact bleek dat de installatieafspraak was afgezegd. Wat er mis was en waarom er onderzoek nodig was kon men niet vertellen, maar ik zou binnen 3 dagen een update krijgen. Die is nooit gekomen.

Tussen 5 en vandaag (12 november) - Diverse keren telefonisch contact gehad met KPN, maar niemand lijkt te weten wat er aan de hand is. Af en toe word ik weer verwezen naar KPN Netwerk, die opnieuw bevestigd hebben dat alles gereed is en dat zij niets voor mij kunnen doen, omdat het probleem bij KPN ligt. Vervolgens wordt er door medewerkers van KPN meerdere keren beloofd dat het naar een ander team gestuurd zou worden die het zouden uitzoeken, of dat het geëscaleerd zou worden en dat ik teruggebeld zou worden. Dit gebeurt echter nooit.

Het lijkt er op dat er ergens in een systeem van KPN iets niet goed gaat, waardoor de activatie van het abonnement dus niet verder kan en er geen afspraak gemaakt kan worden voor installatie. Ik probeer dit iedere keer aan te geven, maar er is nog steeds niks opgelost.

Ondertussen zit ik nog steeds te wachten op het beloofde glasvezelinternet...

 


 

Mijn KPN werkt niet
Ik kan wel inloggen, maar mijn gegevens niet inzien op Mijn KPN. Mijn account daar werkt niet goed, in geen enkele browser op geen enkel apparaat. "Overzicht" laadt helemaal niet en onder "Producten" staat 2x mijn adres. Wanneer ik op deze adressen klik krijg ik hetvolgende:

  • Abonnementsgegevens: Niet beschikbaar (beide)
  • Informatie & Instellingen: "Door een technische fout kunt u (tijdelijk) niet al uw informatie inzien of wijzigen" (beide)
  • Persoons- en betaalgegevens: Correspondentie met KPN. Aan de data die hierbij staan lijkt het dat bij het ene adres gaat om de bestelling van 1 september, en bij het andere adres om de bestelling van 3 november. Terwijl de bestelling van 1 september dus geannuleerd zou moeten zijn. De pagina laadt niet volledig.
  • Abonnement wijzigen: Pagina laadt niet (beide).

 


 

 

icon

Beste antwoord door DLW 5 December 2021, 15:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +19

Goed dat je hier aan de bel trekt. Een moderater gaat je helpen.  De wachttijd is een dag of twee. De moderator reageert vanzelf hier op je topic.  Komt goed!! Je doet er verstandig aan om niet meer te gaan bellen voor de reactie van de moderater. 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @DLW! Welkom op ons Forum. Inderdaad, goed dat je hier aan de bel trekt. Wat betreft de klantnummers: zodra één klantnummer (met abonnement) geannuleerd wordt, vervalt het klantnummer. Bij een nieuwe bestelling krijg je altijd een nieuwe. De nieuwste mag je dus onthouden. 

Wat betreft de aansluiting. Ik zie dat glasvezel aan ons is opgeleverd dus dat wij inderdaad zouden moeten kunnen leveren. Het is mij ook niet duidelijk wat er onderzocht wordt op dit moment. Ik heb het ticket voor je geëscaleerd. Ik ga ervan uit dat er morgen direct naar gekeken wordt, al is de doorlooptijd maximaal 3 werkdagen. Je wordt in ieder geval gecontacteerd door een van mijn collega's. Zij gaan voor je aan de slag. Mocht ik in de tussentijd iets horen, dan laat ik het hier aan je weten. 

@Lisa Dankjewel voor je antwoord. 

Er is mij helaas al meerdere keren beloofd dat het geëscaleerd zou worden en dat ik binnen x dagen bericht zou krijgen, om vervolgens niets meer te horen. Dus hopelijk is dat deze keer anders. Ik wacht het even af en zal hier een update posten als ik wat hoor.

Ondertussen loopt mijn Ziggo abonnement over 2 weken af, dus hoop ik heel erg dat het probleem tegen die tijd opgelost is… Zonder internet te komen zitten is ivm thuiswerken namelijk absoluut geen optie.

Reputatie 7
Badge +17

Aah, ik zie het inderdaad. De escalatie is afgesloten. Dit lijkt automatisch gebeurd te zijn. Ik ga intern voor je navragen hoe we dit opgelost kunnen krijgen. Je hoort van me zodra ik meer weet. 

@Lisa daar was ik al bang voor. Bedankt, ik wacht jouw antwoord even af.

@Lisa Weet je toevallig al iets meer?

Reputatie 7
Badge +17

@DLW Excuses dat ik nog niet gereageerd heb! Ik dacht dat ik al een berichtje had gestuurd. In de wijkkast moeten toch nog werkzaamheden verricht worden. Die staan momenteel gepland op 23 november. 23 november evalueren we opnieuw.

@Lisa Zijn deze werkzaamheden vandaag geslaagd?

 

Ik vind het overigens wel apart dat niemand anders van KPN (en KPN Netwerk) mij de afgelopen maanden kon vertellen dat deze werkzaanmheden nog verricht moesten worden. Iedereen verkondigde dat alles al klaar was en dat er geen probleem zou moeten zijn. Persoonlijk lijkt het mij toch wel handig als de klantenservice & door to door sales van dit soort zaken op de hoogte zijn/die informatie kunnen inzien, zodat zij geen verkeerde informatie verstrekken en geen beloftes doen die ze niet na kunnen komen.

Reputatie 7
Badge +17

@DLW Ik heb het voor je nagevraagd. Morgen weet ik meer. Ik kan het, net als mijn andere CS collega's, niet zelf inzien. 
 

@Lisa Bedankt! Ik waardeer je hulp erg. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid. 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @DLW 

Dit had ik ook nadat mijn glasvezelaansluitpunt was gerealiseerd en ik een abonnement bij KPN kon nemen, die mail met extra onderzoek kreeg ik ook terwijl alles goed zou zijn.

Uiteindelijk zelf weten op te lossen met de aannemer omdat KPN niks deed, maar als je je postcode op de site van KPNNetwerk invoert zie je dan glasvezelnetwerk beschikbaar of kopernetwerk beschikbaar?

@Zeelandenaar vervelend dat het bij jou ook zo lastig was!

Volgens de site van KPN Netwerk is “glasvezelnetwerk beschikbaar” op mijn adres & is alles gereed. De aannemer die het punt in mijn meterkast geïnstalleerd heeft en de klantenservice van KPN Netwerk hebben dit telefonisch ook meerdere malen aan mij bevestigd.

Toch is er dus schijnbaar ergens iets niet klaar of iets anders niet goed gegaan. Ik wacht de update van @Lisa even af.

Reputatie 4
Badge +2

@DLW 

Een aantal weken nadat ik de mail kreeg voor extra onderzoek besloot ik toch maar zelf eea te doen, ik zag op die website kopernetwerk beschikbaar terwijl de aannemer al was geweest om alles af te ronden, toen belde ik KPNNetwerk en kreeg te horen dat mijn aansluiting niet juist in de netwerkadministratie stond, toen gebeld met de aannemer en hun moesten opnieuw komen omdat alles was gedaan behalve de verbinding gereed melden bij kpnnetwerk.

Helaas niet hetzelfde probleem..

Reputatie 7
Badge +17

Dag @DLW. Ik zal niet meer aangeven dat ik binnen een bepaald tijdsbestek meer te weten kom. Ik weet namelijk vandaag pas dat er werkzaamheden verricht zijn (gisteren). De werkzaamheden zijn nog(steeds) niet volledig afgerond. We worden niet actief op de hoogte gehouden van de vorderingen. Pas wanneer de werkzaamheden volledig afgerond zijn, krijgen wij een seintje om een monteur te plannen. Er wordt in ieder geval aan gewerkt.

@Lisa bedankt voor de reactie. De situatie is nog steeds erg frustrerend, maar ik waardeer je behulpzaamheid en eerlijkheid.

Worden deze werkzaamheden uitgevoerd door KPN of door KPN Netwerk?

En zou jij ervoor kunnen zorgen dat mijn bestelling in ieder geval niet weer zomaar geannuleerd wordt? Moeten wachten is één ding, maar ik heb geen behoefte om weer opnieuw te moeten beginnen straks. 

Reputatie 7
Badge +17

@DLW De werkzaamheden worden uitgevoerd door KPNNetwerk (extern). We kunnen niet meekijken met de planning die zij hebben en naleven. Zij kunnen, wanneer de aansluiten niet gerepareerd kan worden om wat voor reden dan ook, de bon afwijzen en daarmee triggeren dat de bestelling bij ons wordt geannuleerd. Meestal gebeurt dit vrij snel nadat een bestelling geplaatst is, dus ik vermoed dat het dit keer goed gaat en de vorige keer een fout is geweest. 

Ik heb nog even meegekeken en zie dat je vandaag gebeld bent met de update dat het langer duurt. Fijn dat er gebeld is! Wanneer worden de diensten bij Ziggo beëindigt? Ik kan zo gauw niet zien of er gekozen is voor overstapservice. 
Als Ziggo binnenkort wordt afgesloten, dan hoor ik het graag. Ik kan dan een noodpakket voor je aanvragen zodat je niet zonder internet komt te zitten. 

@Lisa Ik was gisteren inderdaad gebeld. Uw collega vertelde hetzelfde, dat er een probleem is in de wijkcentrale en dat er gewerkt wordt aan een oplossing (hopelijk snel voltooid, maar kon geen datum geven). Mijn bestelling zou in ieder geval niet geannuleerd worden (U bent daar blijkbaar minder zeker over).

Er werd mij aan de telefoon ook een noodpakket aangeboden. Een fijn aanbod, maar aangezien er hier bijna geen mobiel bereik is heb ik daar waarschijnlijk niet zo veel aan. Het risico dat dat niet werkt kan ik ivm mijn werk niet nemen, dus ik heb mijn Ziggo opzegging maar even geannuleerd (er was geen overstapservice gebruikt). Als het goed is kom ik dus niet zonder internet te zitten.

Ik dacht na het telefoontje van gisteren eindelijk een beetje te weten waar ik aan toe was. Maar KPN wil het graag spannend houden.

Een paar uur na het telefoongesprek kreeg ik opeens een paar e-mailtjes: een e-mail dat er vandaag een monteur langs zou komen want “Onze monteur moet het aansluitpunt op uw adres aanpassen”, en een e-mail dat mijn apparatuur onderweg was. 

Vandaag is de monteur in kwestie langsgeweest. Die wist niks over de problemen, en ging dus maar gewoon proberen om alles te installeren met de apparatuur die hij bij zich had (want de apparatuur die verstuurd zou zijn is nog niet bezorgd).

Dit was helaas geen succes. Er zit nu wel een zwart kastje bovenop het glasvezelaansluitpunt in de meterkast, maar het connection lampje ging niet branden (alleen power). De monteur en zijn collega's aan de telefoon konden niet uitvogelen waarom, want volgens hun systeem zou alles het moeten doen. Over de werkzaamheden bij de wijkcentrale was bij hen zover ik begreep niks bekend. Het lijkt er op dat er ook intern bij KPN toch nog steeds iets misgaat in de communicatie.

De monteur heeft het geëscaleerd en voordat hij vertrok mij beloofd dat ik gebeld ga worden. Maar gezien telefoontjes soms uitblijven en escalaties soms automatisch worden afgesloten, plaats ik het hier ook maar weer even.

Zojuist nog een email ontvangen: “Monteursafspraak noodzakelijk, maak online uw afspraak”

Echter, wanneer ik op de link klik en inlog met Mijn KPN krijg ik “Geen bestelling gevonden”.

Hopelijk bij deze de laatste update: we hebben glasvezel!

Afgelopen vrijdag stonden er plotseling 2 monteurs voor de deur om de aansluiting te aan te passen. Gelukkig waren we thuis. Het juiste lampje bleek nu ineens wel te branden, dus “blijkbaar hebben ze het achter de schermen al opgelost”. Na nog een laatste check in de wijkcentrale hebben deze heren geprobeerd de router aan te sluiten, en het glasvezel werkte. Hoera!

Super fijn dat het nu werkt, maar nu zitten we dus alsnog een maand met dubbele kosten (KPN + Ziggo). De mevrouw die ik aan de telefoon sprak op 30 november zei dat de startdatum in overleg zou zijn zodat dit niet zou gebeuren. Dat overleg is er dus niet geweest, en inmiddels heb ik de eerste factuur van KPN al binnen.

We zijn erg blij dat het nu na ruim 3 maanden en talloze telefoontjes en berichten eindelijk allemaal lijkt te werken, en we willen dit ook zeker niet veranderen. Met de extra kosten zijn we echter wat minder blij, gezien het probleem bij KPN lag. @Lisa zou jij hier wellicht nog iets voor ons kunnen betekenen? Bijvoorbeeld door deze eerste maand geen kosten in rekening te brengen, of een korting te geven voor het ongemak en de vertraging?

PS: In mijn KPN staat ook nog steeds 2x mijn adres onder “producten” - slechts één daarvan werkt. Dus ik hoop dat dit niet voor problemen gaat zorgen in de toekomst.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @DLW! Yes, wat een goed nieuws. Wat betreft de kosten: gaan we regelen. Ik stuur je een privébericht.
Je kunt via mijn.kpn.com (webversie) één van de twee adressen verwijderen of (mocht je per ongelijk de verkeerde verwijderd hebben) beide producten verwijderen en je Thuis product opnieuw toevoegen.