Beantwoord

Het 5 GHz-wifikanaal van mijn Experia Box is verdwenen

  • 17 January 2022
  • 4 reacties
  • 180 keer bekeken

Hallo,

 

Vorige week is plotseling mijn 5 GHz wifi kanaal verdwenen. Dit merkte ik vrijdag ochtend. Op donderdag was deze nog gewoon zichtbaar.

Inloggen op de Experia Box lukt mij ook niet. Via http://192.168.2.254 krijg ik de melding dat de website niet beschikbaar is. Ik heb de Experia Box v10A.

 

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen? Kan ik op een andere manier inloggen op de Experia Box?

 

Mvg,

 

Ronald

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 19 January 2022, 13:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @Ronald550 ,

Via mijnmodem.kpn kan het ook.

Heb je het modem al eens gereset d.m.v een pinnetje 10sec in het resetgaatje te steken?

Reputatie 7

Hoi @Ronald550, net als Martijn ben ik ook benieuwd of je het modem al eens een reset hebt gegeven. Daarbij wordt het modem opnieuw ingesteld en zal het wachtwoord om er op in te loggen ook terug worden gezet naar de standaardwaarde (stickertje achterop). 

Lukt het daarmee om weer in de Experia Box in te loggen en de instellingen van het Wifi netwerk na te kijken?

Hi,


Het is mij gelukt om via m'n telefoon in te loggen op de modem.

Wanneer ik links op '’WLAN'’ klik zie ik vervolgens geen mogelijkheid om het 5Ghz een andere naam te geven. Weet iemand waar ik de instelling kan vinden of is deze er niet meer?  Dank je wel!

Screenshot:

 

Reputatie 7

Fijn om te lezen dat het gelukt is om in te loggen @Ronald550. Het klopt inderdaad dat de namen niet meer gescheiden kunnen worden. Wel is het mogelijk om een “Extra Wifi” netwerk naast het primaire netwerk aan te maken, daar kan je een andere naam aan geven. Daar kan je meer over lezen in het groene vakje in dit topic KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000448 & SGEJ100000516].