Het grote 'gaming, poorten, port forwarden icm de experiabox' topic

• 16 juli 2013
  • 213 reacties
  • 63595 keer bekeken

Toon eerste bericht

213 reacties

Reputatie 1
hallo rarns3

werken de bovenstaande oplossingen niet? Dit is voor velen DE uitkomst. Echter kan ik zelf ook normaal fifa spelen met mijn eigen bedachte oplossing

ik heb in september het zelfde probleem gehad. Ik heb toen het volgende gedaan

Wat je moet doen is de upnp UITZETTEN en een vast ip adres maken voor je ps3 (denk dat je dat al hebt gedaan)
Ga dan naar DATA NAT PORTMAPPING.
Voeg daar de poort 3074 (zowel bij lan port als public port) toe en stel bij protocol type TCP &UDP in. Bij lan ip je vaste ip adres van je ps3. En vink enable aan. Klik op apply

Ga als je dit gedaan hebt naar DATA NAT SPECIAL APPLICATION
zet daar bij trigger port weer poort 3074 en bij public port ook 3074 en stel TCP in bij beide. Vink enabled aan.

dan een nieuwe regel en zet weer poort 3074 bij beide vakjes maar nu UDP!!! bij beide bolletjes.

Je krijgt dan

1. 3074 tcp 3074 tcp (enabled)
2. 3074 udp 3074 udp (enabled)

Ik kan sindsdien normaal fifa spelen, ik hoef soms maar 3x te proberen voordat ik connect en kan de potjes ook uitspelen. NAT type is volgens mij wel 3. Om het helemaal open te krijgen moet je de oplossingen van hierboven proberen. Dat is voor velen ook een oplossing

Hallo Problematiquemg,

Bedankt voor je oplossing. Heb jij je PS3 bekabeld of draadloos? 

Groet

Reputatie 1
Graag gedaan. Ik hoop dat t helpt. Let op dit werkt alleen met fifa online. Als je andere games online wilt spelen helpt dit niet, daarom is de oplossing van een paar paginas terug nog beter.

Ik heb mijn ps3 draadloos trouwens
Hallo, ik wil graag online gamen met vrienden maar dat kan niet we hebben glasvezel!! Ik vind het nu al niks alleen omdat ik niet eens normaal kan online gamen!! Ik speel FIFA 14 en ik heb op me ps3 NAT-TYPE 2 dat is goed maar ik kan nog niet online!! Wie kan me helpen ik heb alles algeprobeert ook met DMZ ETC... Help me!!!
Reputatie 1
heb je mijn oplossing een paar post hierboven geprobeerd?

of de oplossing van wjb (21-10 23:09 uur) geprobeerd?

daarmee moet het wel kunnen lukken.  succes!

Nee maar moet ik de XPERIA BOX V8 ook 1minuut ff uit doen?? En ik heb dat met die poorten algedaan! Maar kan ik u op een andere manier beter spreken via skype etc...
Reputatie 1
toen ik de wijzigingen heb gedaan heb ik de router niet uitgezet en opnieuw opgestart. Het werkte toen meteen. Lukt t niet? Dan kun je alsnog proberen de router via de power knop uit te zetten en opnieuw op te starten ( 10 sec wachten tussen uit en aan)

Let op dat je bij mijn oplossiing upnp UIT zet. Ik kan sindsdien normaal fifa online spelen (enigste game die k online speel) dus voor mij de geboden oplossing een paar posts hierboven voldoende.
Voor cod of gta moet je naar t forum van WJB (configureer je xbox, playstation etc) gaan.

Als er onduidelijkheden zijn laat maar weten, wel specifiek graag.
ik wordt gekicked na ongeveer 2 min. in een potje te zitten. andere ervaringen mee en iemand een idee hoe ik dit oplos

zoek op de site van PSN naar de ports die je moet forwarden, dan zet je bij data》NAT》port mapping die poorten in de velden (welke juiste udp/tcp) en sla je de gegevens op.
daarnaast raad ik je aan op de DNS te veranderen naar die van kpn (google of bel klantenservice voor dat IP)
zowel primary dns als secundaire dns opvragen en in je PS invoeren

voor xboxgebruikers is dit hetzelfde btw.. met xbox moet je port 3074 TCP&UDP openen voor communicatie.
NB als je 2 xboxen op je xperiabox v8 heb staan forward dan xbox 1 bij 3074 in 3074 ex, en xbox 2 bij 3074 in en 3064 out, anders word je steeds gedisconnect door verversen van je dhcp lease
Ik had precies ook dit probleem, het is mij gelukt om dit op te lossen. Ik heb hier een link:

http://portforward.com/networking/staticip-ps3-playstation-3.htm

Hopelijk komen jullie hiermee verder. Volg de instructies en kijk of het dan werkt. De DNS server heb ik staan op
8.8.8.8.
8.8.4.4

Ook is dat ik hier niks zie staan over DMZ wat ik raar vind want dat is juist een zeer belangrijk onderdeel.

Groetjes,

Pascal
Reputatie 7
DMZ is geen belangrijk onderdeel meer, een PS3 kan gewoon met uPnP op een Experia Box aangesloten worden.

Ik heb juist mijn UPNP uitgezet en het werkt prima, zonder dmz werkte het niet bij mij
Reputatie 7
Heb jij een Experia Box V8?

Dan moest je dat inderdaad doen, maar sinds de laatste firmware update van de V8 is dat niet meer nodig.

Alleen als je een Arcadyan ARV7519 hebt, dan is dit nog nodig.

Reageer