Beantwoord

Het lukt ons niet om een afspraak te krijgen om een glasvezelkabel aan te laten leggen

  • 16 October 2019
  • 7 reacties
  • 195 keer bekeken

We zijn vanaf 16 juli bezig met het aansluiten van onze nieuwbouwwoning op glazvezel. We wonen er inmiddels en nog steeds lukt het ons niet om een afspraak te krijgen. Er moet een kabel getrokken worden naar onze meterkast. Er ligt een oranje matelbuis in de meterkast waar de glasvezelkabel doorheen “geschoten” moet worden. 

We zijn dagelijks aan het bellen met klantenservice, KPN Netwerk etc. Niemand kan ons helpen. We lopen tegen een muur aan. Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen voor een afspraak of wie ik moet bellen. KLachten ingediend… geschillencommissie ingeschakelt… niets.. maar dan ook niets heeft geleid tot een afspraak. 

Wie moeten we bellen voor een afspraak. Hoe komen we hier doorheen? 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 21 October 2019, 12:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

"Niemand kan ons helpen"

Klinkt een beetje vaag. Waarom niet? Wat zeggen ze dan? Wat krijg je te horen? Of sta je wel gewoon ingepland, maar krijg je (nog) geen datum?

Ja voor ons is het ook vaag. We begrijpen er niks van. KPN Netwerk geeft aan dat ze zitten te wachten op een melding vanuit KPN nieuwbouw. Op de vraag wie die melding moet geven en waarom die melding niet door komt, krijg ik geen concreet antwoord. Ik heb ook gevraagd of ik daar dan een telefoontje aan kan wagen. En dat schijnt ook niet te kunnen. Dus we weten niet waar het nu op hangt en wie we moeten benaderen.  

Reputatie 4
Badge +3

Heb je al een kpn abonnement genomen?

Alleen zo kan het hele proces gestart worden met kpn netwerknl.

Kpn monteur moet dan langskomen en het proces opstarten. 

 

Als jij zelf gaat bellen dat er geen glasvezel. In het huis ligt dan wordt er idd niks gedaan voor je. 

 

 

ja we hebben het abonnenment in juli al afgesloten.  Er moet iemand een kabel komen trekken… daa wachten we al maanden op. Niemand kan ons vertellen waarom dat nog niet gelukt is en waarom er nog geen afspraak staat om dat te doen. We zijn inmiddels drie maanden verder… en nog geen zicht op een afspraak. 

Reputatie 7
Badge +30

Jeetje, wat een gedoe, M. Meijer. Je zou zeggen dat dit niet zolang hoeft te duren. Graag kijk ik het dan ook voor je na om te zien wat er aan de hand is, en wat we kunnen doen. Vul je gegevens in op je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url], en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan duik ik erin.

Dag Erik! Dat zou heel fijn zijn! ik heb mn profiel aangevuld met de info die ik zo voorhanden heb (iig postcode en zo). mocht je verder iets nodig hebben, hoor ik dat graag.  

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de gegevens, M.! Ik ben er in gedoken en ik zie dat wij nog steeds wachten op bericht vanuit Reggefiber/KPN NetwerkNL dat de glasvezel daadwerkelijk bij je in huis is aangelegd. Ik begrijp dat er nog steeds geen duidelijkheid is vanuit hen naar jou toe wanneer die aanleg gaat plaatsvinden. Probleem is dat wij daar vrij weinig aan kunnen doen behalve steeds opnieuw bij hen navragen wat de status is en aandringen dat het snel moet gebeuren. 

Even een stukje achtergrond. De aanleg van glasvezel bij nieuwbouwprojecten verloopt in drie stappen. De eerste is het binnenbrengen van de vezel bij jou in huis. Stap twee is het plaatsen van de glasvezelaansluiting (de FTU) en stap drie is dan het plaatsen van het modem (de NT). Daarnaast moet dan ook nog een wijkcentrale worden geplaatst, of een bestaande bijgewerkt.

Zoals jij ook beschrijft zit jij nu nog in die eerste fase. De mantel is er, maar de vezel nog niet. De aannemer moet dit gaan doen, en dat is ook degene die met jouw de afspraak moet maken hiervoor. Nu kan zoiets vertraging oplopen. Dat zit hem dan meestal in dat er of geen gereedmelding is van de stap ervoor (wat in dit geval het binnenbrengen van de mantel is), of er zijn complicaties in de huidige stap. Dat laatste kan heel breed zijn, van een probleem met een vergunning, voorraadissues, personeeltekort, etc… Voor ons is niet inzichtelijk wat de oorzaak van de vertraging is. Dat ligt helemaal bij KPN NetwerkNL en de aannemer. KPN de internetprovider kan daar niet bij.

 

Ik kan dan ook alleen maar vragen om af te wachten. En als je wel contact wilt opnemen voor verdere navraag, dan zal dit met de aannemer/KPN NetwerkNL moeten.

Wel zie ik dat, vanuit de klacht die je ingediend had, op zaterdagavond een poging is gedaan om je te bellen. Ze hebben je helaas niet bereikt. Ze zullen dit opnieuw proberen. Ik verwacht vandaag of morgen. De collega's daar kunnen inhoudelijk alleen ook niet heel veel meer doen.