Beantwoord

het niet kunnen aansluiten van de diensten en de kosten lopen maar op

• 30 mei 2012
  • 6 reacties
  • 12393 keer bekeken

15 februari 2012 heb ik de overstap gemaakt van concepts glasvezel naar kpn itv glasvezel

Ik was de derde die deze over stap maakte konden ze me melden.

ook werd mij verteld dat ik enkele dagen zonder diensten kwam te zitten.

dit vond ik erg vervelend maar naar uitleg ben ik hiermee akkoord gegaan.

Om van de nood een deugt te maken ben ik van 13 maart tot en met 28 maart op vakantie gegaan, zodat ik in deze periode aan gesloten kon worden. Dit was ook duidelijk afgesproken. 

Per 15 feb. heb ik mijn abonnement opgezegd en had ik geen diensten meer van concept. De lijn was dus twee weken leeg.  

Vlak voordat ik op vakantie ging werd ik gebeld dat ze me 3 april wilden aansluiten.

hier ging ik niet mee akkoord  omdat ik dan een week zonder diensten zou komen te zitten.

Om dit op te lossen kon ik wel een dongel en digitenne afhalen in de winkel. De kosten zouden dan later worden vergoed.

Dit wilde ik in eerste instantie niet.  Daarom heb ik het hele verhaal nogmaals uit gelegd. Dat ik speciaal de vakantie er op had afgestemd zodat ik niet zonder diensten kwam te zitten. Nu vertelde de help desk mij echter dat het niet nodig is om zonder diensten te komen zitten, omdat ze nu s' morgens de diensten er afhalen en s'middags er weer op zetten, maar dat het nog niet van toepassing was toen ik het abonnement aan ging. Ik heb toen concepts gebeld of ik nog een maand langer bij hun kon blijven,volgens kpn kon dit niet! nou dit kon dus wel. Ik heb toen bij concept mijn abonnement  een maand verlengd en bij kpn een nieuwe afspraak gemaakt, Dit kon niet eerder dan 27 maart.

Dus toen zat ik weer bijna twee weken zonder diensten, omdat ik de 15 april zou worden afgesloten.

Toen heb ik maar gekozen voor de optie digitenne en een dongel. Deze heb ik afgehaald in een winkel waar ik eerst voor moest betalen en dan later het geld terug zou krijgen.

Op 27 april is de monteur er eindelijk, maar echter binnen 5 minuten is hij al weer vertroken, wat blijkt zit er nog sinaal op mijn glasvezel modum zodat hij kpn niet kan installeren, ik zou worden gebeld voor een vervolg afspraak en inderdaad werd ik gebeld, voor een nieuwe afspraak ditmaal op 14 mei en weer is de monteur op tijd. Dit maal kon ik hem echter zelf al vertellen dat er nog een signaal op stond. Hij had hier nog nooit van gehoord, maar hij wilde zelf even kijken. Volgens hem zag het er keurig uit en hij begon met de installatie. Nadat alles was geinstalleerd vroeg hij mij om een paar gegevens om het te kunnen activeren. Dit werkte uiteraard niet. Hij vroeg mij wat de vorige monteur nu precies gezegd had, waarna hij met kpn belde (neem ik aan) na een lang gesprek zag ik dat hij de boel weer demonteerde en het oude weer aansloot. Hij vroeg mij of alles weer werkte en toen dit het geval weer was, kon hij mijn geen duidelijk antwoord geven wat er nu precies aan de hand was, maar ik zou terug gebeld worden. dat laatste gebeurde echter niet. Wel kreeg ik s'avonds een e-mail met een afspraak bevestiging voor het aansluiten van de diensten op 16 mei. Dat was wel mooi snel.

Op 16 mei wachten op de monteur maar die kwam maar niet op dagen, dus uit eindelijk maar gebeld met kpn en mijn verhaal gedaan. Die ging het uitzoeken, maar naar een tijd in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken. Daarna heb ik  nogmaals gebeld en weer het hele verhaal uitgelegd. Dit maal  werd er verteld dat er iets was mis gegaan en het allmaal heel vervelend is, maar hoe en waneer ik werd aangesloten kon hij mij niet vertellen ze zouden kontact met mij op nemen.

Het is nu inmiddeld 30 mei en

1 (nog niet aangesloten

2 (2x betaald voor digitenne +/-80 euro

3 (dongel betaald geen idee hoeveel

4 (telefoon rekenening mobiel van 72.50 euro (voor het in de wacht staan!!!)

5 (3x vrij genomen voor een monteur

kortom hoeveel kosten en tijd moet ik er nog voor uittrekken om te worden aangesloten!!!

icon

Beste antwoord door aard-jan 20 juli 2012, 18:36

update

na heel veel geduld uit eindelijk toch goed aangesloten al hoewel ik de snelheden nog niet haal, (even een week afwachten) voor de rest werk alles!

en een ding moet ik wel zeggen, de gemaakte kosten werden daar in tegen snel en meer dan ruim schoots vergoed

het vertrouwen moet ik nu wel weer vinden om langer klant te blijven bij kpn, dus kpn zorg dat het goed blijft werken en dan heb je er weer een tevreden klant bij

geduld blijft een schone zaak..........................

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Beste aard-jan,

Spijtig om te lezen dat het zo loopt! kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen?

Dan pak ik de zaak voor u op!

Met vrioendelijke groet,

Daan

Update

Naar aanleiding van mijn bericht op dit forum werd ik benaderd door Daan.

Hij heeft mij telefonisch gebeld en excuses gemaakt voor de problemen die ontstaan zijn.

Hij heeft mij mede gedeeld dat op 9 juni de lijn word vrij gegeven, zodat kpn de diensten er op kan zetten.

hij probeerde dit in te plannen op 11 juni, maar zou mij hier over terug bellen. Naar een klein half uurtje heeft hij dit ook gedaan, hij kon mij niet garandeerden dat ik op 11 juni zou worden aangesloten

maar hij zou er op terug komen. Dit is tot op heden nog niet gebeurt.

Op 06 juni werd ik weer gebeld door kpn glasvezel service.

Met het verhaal dat ze een e-mail had gekregen van het kpn forum (het boven staande verhaal)

waarop ze me vroeg of ik me had aangemeld voor ITV van kpn, maar dat ik ook in het bezit was van digitenne. als ik ITV wilde moest ik een internet aansluiting hebben anders kon ik niet worden aangesloten! Hierop vroeg ik haar of ze het bericht wel goed gelezen had ivm de overstap van Concepts GLASVEZEL naar KPN GLASVEZEL dus ik was echt wel in bezit van een internet aansluiting. Dat de digitenne een tijdelijke oplossing was die mij KPN heeft aangeboden om de tijd te over bruggen tot dat ik word aangesloten. Hierop zij ze dat ze niet de hele mail kon lezen

maar dat er wel aangewerkt wordt en wenste mij nog een fijne dag.

Kortom volgens mij werken ze bij KPN langs elkaar heen! Ze weten niet eens waarom ze bellen.

Er zal vast wel veel goed gaan bij KPN, maar bij mij gaat alles mis wat er maar mis kan gaan.

En nu staat het EK ook nog voor de deur en ik kan dit gaan volgen op digitenne, mooi beeld

als je hd kwaliteit gewend bent. Dus ik hoop dat Daan nog van zich laat horen en zo snel mogelijk iets voor mij kan regelen. Ik had er weer vertrouwen in, maar dat ben ik nu wel weer kwijt.

vrg aj

update

naar heel veel gebel en uitleg waarom het nu telkens misgaat en een aantal datums wanneer het nu toch echt gaat gebeuren ben ik eindelijk vandaag aangesloten. Monteur kwam wel drie kwartier te vroeg, ik zei dat ik wel zo weg moest. maar hij had aan 10 minuten genoeg. Die had ik dan nog wel dus hij aan de slag en naar een kwartier zei ik dat ik toch echt weg moest waarop hij zei dat hij klaar was en dat alles werkte. Ik had dus geen tijd om dit te controleren en ben eenmaal weer thuis gelijk achter de pc gedoken om te kijken of alles werkte, niet dus. Ik kon wel verbinding maken met de experia box maar geen internet. Van alles geprobeerd router resetten etc uiteindelijk maar gebeld via de help desck heb ik internet dus ik blij ( wel heeeeeeeeeel traag haal 450kb/s voor heen bij  Concepts 5.6MB/s!!!!!!)

Snel eten en dan itv aansluiten. Zin in om de decoder aan te sluiten stekkers er in en ja hoor hij laad. Krijg ik een inlog scherm dat ik een code nodig heb om het te activeren. Waar is die code? oja ik zou een e-mail krijgen in mijn kpnmail dus inloggen op mijn kpnmail en de mail box is leeg. Ook zou ik een brief hebben ontvangen met deze code, alle post door gekeken, maar geen code voor itv, maar gelukkig staat alles online bij mijn kpn dus daar tussen gekeken, ook geen code voor itv dus bellen maar weer met de helpdesk. kreeg ik een heel verhaal wat ik moest doen, maar deze procudure had ik al gedaan. Hij vroeg of hij mijn ww mocht hebben om zo zelf te kunnen kijken mss dat ik iets over het hoofd zag dit was echter niet het geval. Wat hij echter wel op merkte dat ik totaal geen pruducten had, dus kon ik ook nooit een code hebben ontvangen) hij vroeg mij of ik ff in de wacht kon staan want hij moest het een en ander uitzoeken. waarop ik zei, bel me maar terug want ik heb al genoeg kosten gemaakt. dit kon echter niet, dus stond ik weer in de wacht. Naar een tijdje in de wacht te hebben gestaan zei hij dat er iets niet goed was en dat hij de planning een mail moest sturen en of ik nog ff wilde wachten zodat hij dit goed kon op lossen. Dus weer in de wacht weer een HELE TIJD later, sorry meneer ik kan het niet versturen want ik mis een of andere code om deze mail de deur uit te doen, ik kan dit niet eerder dan morgen mijn excusses maar dan bellen wij u wel terug bij hoge uitzondering kan dat WTF....... 42 min gebeld.............

dus nu vijf en een halve maand verder heb ik internet jippie maar geen tv....

dus denk goed na, als je kpn neemt je moet veel geduld hebben

greeds aj  

oja en dan moet ik strak ook zelf nog alles in kaart brengen wat de onkosten zijn!!!!

ben er dus nog lang niet klaar mee.

Update

Wat is er nu weer mis gegaan!!! Nou dit is niet te geloven,als ik in mijn KPN kijk staat er dat ik TOTAAL

geen diensten heb.Dus kort om ze hebben mij nergens voor aan gemeld, triest triest triest dan laten ze je totaal in de kou staan zoek het maar uit. Kan kpn nog iets goed doen bij mij of.....

Zit ik in het programma boiling point...

aj

Reputatie 7
Badge +11
Beste aard-jan,

Kunt u mij via een privébericht een telefoon nummer sturen waarop wij u kunnen bereiken.

Ik lees uw bericht en hoewel ik geen kennis heb van wat er is gebeurt ten aanzien van een oplossing tot nu toe, wil ik dit voor u gaan oppakken.

Zodra ik uw contactnummer heb ontvangen kan ik op onderzoek gaan.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

update

na heel veel geduld uit eindelijk toch goed aangesloten al hoewel ik de snelheden nog niet haal, (even een week afwachten) voor de rest werk alles!

en een ding moet ik wel zeggen, de gemaakte kosten werden daar in tegen snel en meer dan ruim schoots vergoed

het vertrouwen moet ik nu wel weer vinden om langer klant te blijven bij kpn, dus kpn zorg dat het goed blijft werken en dan heb je er weer een tevreden klant bij

geduld blijft een schone zaak..........................

Reageer