Beantwoord

Het NT-kastje is verkleurd.

  • 17 January 2022
  • 19 reacties
  • 421 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Mijn vraag heeft betrekking op de kleur van het NT kastje.

Zoals u ziet is de kleur van het linker kastje geel en van de overige delen wit. Mij is niet bekend of de kleuren altijd verschillend zijn geweest of doormiddel van zonlicht een andere kleur hebben gekregen, maar het geeft zeker hinderlijk beeld. Helaas bevindt het zich in de hoek van de woonkamer waardoor het slecht te verbergen is. Graag zou ik dit in een andere kleur zien, maar is dit ook mogelijk?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 19 January 2022, 16:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hoi @K.B.Krijnen ,

Dit is nog niet zo´n heel oud model dat hij al geel kan zijn.

Is hij ook warm?Of rookt u binnen i.o.d?

 

Dag Martijn,

Dank voor je bericht.

Nee, we roken niet in huis.

Het is ook vreemd dat alleen het NT kastje een verkleuring laat zien.

Verder voelt het NT kapje wel warm aan, maar is het niet heet. 

 

Met vriendelijke groet, 

Kirsten 

Dag Martijn,

Dank voor je bericht.

Nee, we roken niet in huis.

Het is ook vreemd dat alleen het NT kastje een verkleuring laat zien.

Verder voelt het NT kapje wel warm aan, maar is het niet heet. 

 

Met vriendelijke groet, 

Kirsten 

lijkt me niet goed,bij mijn moeder was precies dezelfde helemaal wit en koud.

kan je je profiel invullen in een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Reputatie 7

Aangezien het gehele kastje egaal verkleurd lijkt te zijn denk ik veel eerder aan een chemisch proces dan aan een proces waarbij warmte (hitte) een rol speelt want dan zie je vrijwel altijd verkleurde plekken.

Ik denk dan ook dat dit volkomen onschuldig is en gezien moet worden als een verouderingsverschijnsel.

Reputatie 7
Badge +11

Ik denk dan ook dat dit volkomen onschuldig is en gezien moet worden als een verouderingsverschijnsel.

Ik ga hier in mee. Wel heb ik nog een toevoeging: de reden dat het NT wel verkleurt en de stofkap bijvoorbeeld niet heeft te maken met het feit dat er zeer waarschijnlijk andere soorten kunststoffen voor gebruikt worden. Welke typen weet ik niet maar het lijkt me niet rek, de FTU en stofkappen zijn ontwikkeld en geproduceerd door Tyco Electronics. Het NT is van ZTE die een bestaand model heeft omgebouwd om op dit type FTU te passen. Het komt vaker voor dat fabrikanten verschillende materialen gebruiken.

Maar mooi is het niet natuurlijk. 

Hoeveel zou het vervangen moeten kosten @NHendriks ?

Hebben jullie deze ty01 f3100 überhaupt nog wel in jullie auto liggen of moet het FTU dan vervangen worden zodat er een nieuwer type op kan?

Reputatie 7
Badge +24

Maar mooi is het niet natuurlijk. 

In de meterkast met dat ding. Dat zou inderdaad veel mooier zijn...

Hoeveel zou het vervangen moeten kosten @NHendriks ?

Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat KPN dat ding niet zomaar gaat vervangen. Ook niet als de klant betaald. 

Reputatie 7
Badge +11

Maar mooi is het niet natuurlijk. 

Hoeveel zou het vervangen moeten kosten @NHendriks ?

Hebben jullie deze ty01 f3100 überhaupt nog wel in jullie auto liggen of moet het FTU dan vervangen worden zodat er een nieuwer type op kan?

Over kosten weet ik zo niet uit mijn hoofd. Geen idee of die apparaten überhaupt puur vanwege visuele waarde vervangen worden. Dit type NT hebben wij nog voldoende op voorraad. Wel een vernieuwde versie maar op technisch vlak is die hetzelfde.

Over kosten weet ik zo niet uit mijn hoofd. Geen idee of die apparaten überhaupt puur vanwege visuele waarde vervangen worden. Dit type NT hebben wij nog voldoende op voorraad. Wel een vernieuwde versie maar op technisch vlak is die hetzelfde.

Wacht even…

F3100 V1.

F3100 V2.

Deze zijn toch niet onderling verwisselbaar?De V1 is namelijk voor de TY01 en de V2 voor de TK01.

Toch?

Reputatie 7
Badge +11

Onderling verwisselbaar inderdaad niet maar er is ook van de TY-01 variant een nieuwe versie uitgekomen, vooral verplaatsing van de ledjes maar verder volgens mij op technisch vlak hetzelfde.

De TK-01 variant zien we dan weer steeds minder onder de monteurs, hier komt vaker de Genexis voor terug. Als KPN Netwerk een NT plaatst op een TK-01 dan zullen zij wel voor een ZTE gaan.

 

In feite levert KPN maar twee typen NT's voor AON op dit moment, de ZTE ZXHN F3100 en de Genexis Element P2110 en beiden komen in verschillende vormen voor verschillende FTU's, inwendig zijn ze echter hetzelfde, of ik nou een Genexis heb voor een GN-02 of voor een TK-01, maakt geen verschil. Natuurlijk zijn uitzonderingen mogelijk voor bijvoorbeeld netwerken van andere partijen met andere typen FTU's maar in de regel is het dit. 

Hoe ziet de nieuwere versie er dan uit?

Reputatie 7
Badge +20

Ik denk dan ook dat dit volkomen onschuldig is en gezien moet worden als een verouderingsverschijnsel.

Ik ga hier in mee. Wel heb ik nog een toevoeging: de reden dat het NT wel verkleurt en de stofkap bijvoorbeeld niet heeft te maken met het feit dat er zeer waarschijnlijk andere soorten kunststoffen voor gebruikt worden. Welke typen weet ik niet maar het lijkt me niet rek, de FTU en stofkappen zijn ontwikkeld en geproduceerd door Tyco Electronics. Het NT is van ZTE die een bestaand model heeft omgebouwd om op dit type FTU te passen. Het komt vaker voor dat fabrikanten verschillende materialen gebruiken.

 

Naar tijd kan het inderdaad verkleuren. Ik snap dat het niet zo mooi is, maar als deze nog gewoon naar behoren werkt kan deze niet zomaar omgeruild worden. :(

Reputatie 7
Badge +11

Hoe ziet de nieuwere versie er dan uit?

De lampjes zijn verhuisd naar boven en staan nu naast elkaar. Verder niet echt iets. Heb zo helaas geen foto of NT bij de hand.

Reputatie 6
Badge +8

De meest praktische oplossing is er iets “omheen” te maken zodat je het niet meer ziet.

 

Bij een kennis heb ik er in de hoek van een kamer een paar plankjes omheen gemaakt waar ze iets als een vaas op kon zetten.

 

Want het probleem van TS is dat het niet bepaald een fraai gezicht is in een woonkamer, en dat ben ik met haar eens.

of misschien dat met alcohol poetsen nog een beetje helpt maar wit zal hij niet meer worden...

Reputatie 7

In feite levert KPN maar twee typen NT's voor AON op dit moment, de ZTE ZXHN F3100 en de Genexis Element P2110 en beiden komen in verschillende vormen voor verschillende FTU's, inwendig zijn ze echter hetzelfde, of ik nou een Genexis heb voor een GN-02 of voor een TK-01, maakt geen verschil. Natuurlijk zijn uitzonderingen mogelijk voor bijvoorbeeld netwerken van andere partijen met andere typen FTU's maar in de regel is het dit. 

Ik heb de Genexis FiberXport OCG-1012n_V2 waarvan ik nog een tweede als spare in mijn meterkast heb hangen.

Die spare zal ik waarschijnlijk nooit nodig gaan hebben want dat ding doet al jaren z'n werk. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb de Genexis FiberXport OCG-1012n_V2 waarvan ik nog een tweede als spare in mijn meterkast heb hangen.

Die spare zal ik waarschijnlijk nooit nodig gaan hebben want dat ding doet al jaren z'n werk. :relaxed:

Die wordt in enkele gevallen nog wel eens geleverd inderdaad. Is het mooie grijze kastje met de lampjes in de hoek aan de zijkant toch? Het overgrote deel krijgt ondertussen wel de Element.

Reputatie 7

Ik heb de Genexis FiberXport OCG-1012n_V2 waarvan ik nog een tweede als spare in mijn meterkast heb hangen.

Die spare zal ik waarschijnlijk nooit nodig gaan hebben want dat ding doet al jaren z'n werk. :relaxed:

Die wordt in enkele gevallen nog wel eens geleverd inderdaad. Is het mooie grijze kastje met de lampjes in de hoek aan de zijkant toch? Het overgrote deel krijgt ondertussen wel de Element.

 

Reputatie 7
Badge +11

Die bedoelde ik inderdaad!